Як знайти адекватного співробітника?
31 July, 2020
Думаємо, це питання не раз виникало в голові у кожного підприємця під час підбору персоналу.
Просіюючи велику кількість людей, які відгукнулися на вакансію, роботодавці витрачають до 80% свого часу на абсолютно безперспективних для цієї посади та своєї компанії кандидатів.
Чому так відбувається? Як уникнути напливу невідповідних кандидатів? Як зробити так, щоб відсоток адекватних людей був високим? Про це й поговоримо.
Для початку визначимо основні ознаки відповідного співробітника, на які роботодавець повинен звернути увагу під час підбору:
- Пунктуальність. Людина приходить на співбесіду вчасно.
- Адекватна самооцінка. Кандидат чітко розуміє співвідношення між своїми можливостями й тим, як вони оцінюються на ринку праці.
- Відповідальність. Адекватна людина не зникає в процесі переговорів. Якщо вона передумала або ж знайшла іншу роботу, то дає про це знати.
- Ініціативність. Якщо людині потрібна робота, це має бути помітно. Якщо вона показує, що для неї це важливо, проявляє активність та прагнення потрапити до вашої компанії, це однозначний плюс.
- Амбіційність. Людина, яка не зупиняється на досягнутому й прагне нових професійних вершин, перспективна для майбутнього вашої компанії.
Щоб найняти адекватного співробітника, недостатньо просто його зустріти. Люди з такими характеристиками під час пошуку роботи звертають увагу на велику кількість деталей, що характеризують майбутнього роботодавця.
Тож, щоб виграти в конкурентній боротьбі за кращих співробітників, ви маєте відповідати низці критеріїв.
-
Репутація
Необхідно дізнатися про компанію якомога більше: знайти та оцінити її сайт, акаунти в соцмережах, прочитати про її діяльність, історію, команду. Також претенденти моніторять наявність відгуків колишніх співробітників, шукають компанію в «чорних списках» роботодавців.
Таким людям важливо, на якому етапі розвитку перебуває компанія, які в неї перспективи зростання.
-
Опис вакансії
Текст вакансії повинен чітко відображати мотиви, цілі та цінності здобувача. Неякісний текст притягне до вас багато не відповідних кандидатів, а необхідна вам людина навіть не захоче надіслати резюме.
-
Телефонна розмова з представником роботодавця
Для належного спілкування з кандидатом на посаду має бути якісний скрипт спілкування. Вітання, коротка розповідь про компанію, правильні питання до претендента, робота з зауваженнями, об'єктивне подання інформації — все це повинно бути чітко пропрацьовано. Недолугий скрипт є однією з основних причин відтоку необхідних кандидатів.
-
Відповідність наданої інформації та реального стану речей
Відповідний кандидат легко зможе побачити проблемні місця компанії на першій же співбесіді. Неорганізованість керівника, неохайність офісу, розмови на підвищених тонах між співробітниками та подібні речі можуть відлякати здобувача, який очікував побачити зовсім іншу картину. І як би роботодавець не намагався піднести інформацію про компанію у вигідному світлі — це не спрацює, тому що претендент розцінить її як брехню.
-
Співбесіда
Презентація компанії, відпрацювання ключових зауважень, виявлення основних мотивів здобувача (від правильного подання цих моментів залежить, чи сприйме адекватний співробітник вашу компанію як своє майбутнє місце роботи. Зауважмо також, що роботодавця не повинні бентежити запитання кандидата щодо розміру зарплатні, можливих премій, соцпакету та графіка роботи. Саме це й характеризує адекватну людину, що хоче дізнатися «на березі» про всі умови праці та можливі «підводні камені».
Дотримуючись вказаних кроків, підприємець зекономить собі час і нерви та буде мати змогу обирати не з «тих, що є, бо інших немає», а зі списку претендентів, що справді мають відповідні вакансії характеристики.
Богдан Бондар