Операційний директор у SupplierPlus Group — естонській компанії, що розробила факторингову B2B платформу та наразі почала свою роботу в Україні.
Постачальники нерідко стикаються з потребою у фінансуванні своїх інвойсів (дебіторської заборгованості), оскільки покупці дуже часто платять за товар з великою відстрочкою, іноді навіть порушуючи встановлені терміни.
Традиційно для отримання факторингу постачальники звертаються до банків, але не завжди можуть його отримати. Причина — недостатня кредитоспроможність. Але сьогодні існують інші фінансові установи, які надають такий вид фінансування. Такими установами є факторингові платформи та альтернативні факторингові компанії, які співпрацюють з більш широким колом різноманітних кредиторів, покупців та їх постачальниками.
З чого необхідно почати постачальнику для отримання фінансування?
Вибір факторингової компанії — важливе рішення. Крім ретельного пошуку фактору, який буде надавати фінансування, потрібно підготувати всі необхідні документи. По-перше, постачальнику потрібен фактор, який розуміє його галузь. Для цього постачальник має відповісти на питання:
- Чи має фактор досвід купівлі інвойсів згенерованих у вашій галузі?
- Чи купує фактор інвойси, що відповідають розміру ваших рахунків?
- Як швидко фактор виплачує кошти після отримання рахунку?
Шукаючи факторингову компанію, в першу чергу, необхідно визначити, яких дебіторів хоче профінансувати постачальник. Майте на увазі завжди розглядати фінансовий стан покупця, оскільки вони повинні здійснити оплату згідно інвойсу, і будь-які затримки чи відхилення від сплати вимагатимуть додаткової роботи від кредитора. У випадку традиційного торгового факторингу постачальник повинен взяти на себе остаточну відповідальність за погашення заборгованості банку, відтак кредитоспроможність постачальника є важливою. У разі реверсивного факторингу кредитор очікує, що кредитний ризик повністю перейде на покупця, тому в останнього має бути хороший кредитний рейтинг.
Одним із важливих аспектів залучення дебіторів до співпраці з факторинговою платформою є переконання їх щодо переваг такого рішення.
Найважливішими перевагами є:
- Оптимізація оборотного капіталу
- Безперебійність постачань та мотивація постачальників доставляти товар та послуги вчасно, налагодження відносин зі своїми постачальниками
- Зниження вартості товару
Також необхідно зробити запит до факторингової компанії щодо готовності почати фінансування ланцюга постачань конкретного дебітора. Зазвичай, необхідно надати: інформацію щодо середньої суми інвойсу, терміни відстрочки та звітність дебітора за останні 1-2 роки. Якщо дебітор відповідає потребам банку/банків, з якими працює платформа — постачальник та дебітор повинні надати певні документи. Постачальник та дебітор проходять перевірки KYC/AML.
Після цього, коли всі документи надані та перевірки успішно пройдені, наступним етапом буде підписання договору з дебітором та постачальником.