Фірмовий стиль для малого бізнесу — не все так просто та очевидно
22 June, 2021
У мене малий бізнес. Навіщо мені фірмовий стиль?
Часто підприємці вважають, що айдентика — це каприз великих корпорацій, а для їх потреб «і так зійде».
Насправді це одна з найпоширеніших думок, яка не має нічого спільного з реальністю. Звісно, коли є можливість заплатити десятки тисяч за брендинг — це прекрасно, але відсутність бюджету — не причина відмовлятись від фірмового стилю як такого. До того ж відмова від фірмового стилю точно може ускладнити вам життя в майбутньому.
Зазвичай все відбувається так:
- Стадія 1. «І так добре». Запустили бізнес. Дохід відносно стабільний. Запаморочення від перших успіхів. Думати про те, що буде завтра, — не хочеться.
- Стадія 2. «Перші тривожні дзвінки». Колишні переваги (вдало вибрана ніша, хороший продукт/послуга тощо) втрачають свою роль в успішності бізнесу. Продажі поступово перестають рости або залишаються на стабільному рівні, а в дзеркалі заднього виду вже видніються конкуренти. Потрібно діяти, щоб знову набрати швидкість, але ситуація ще не критична. А значить…. Рухаємось далі.
- Стадія 3. «Переломний момент». Конкуренти вже попереду, клієнти масово звертаються до них. Потрібно діяти! Як відрізнятись від десятків таких самих компаній? Приваблювати! Створити позитивний імідж.
Вирішуючи ці питання, у вас рано чи пізно виникне необхідність в рекламній кампанії, диференціації від конкурентів, створенні унікальної імідж-компанії тощо. Фірмовий стиль закриває весь спектр цих питань.
Залишаються відкритими питання:
- скільки ресурсів (часових і фінансових) малий бізнес може виділити на брендинг?
- як створити фірмовий стиль?
Скільки малий бізнес витрачати на брендинг?
Logaster опитав близько 1200 представників малого бізнесу СНД, США, Бразилії, Канади, Німеччини, Іспанії, Франції та інших країн. Підприємці поділились різними аспектами процесу створення логотипу, зокрема. скільки ж вони витратили часу та коштів, а також як саме створювали логотип.
Результати такі:
Більшість опитаних (53,9%) готові заплатити за логотип до $100, а 20,5% — хотіли б отримати його безкоштовно. 19,2% підприємців готові витратити від $100 до $500, а решта 6,4% — понад $500.
Отже, тільки один з чотирьох представників малого бізнесу можуть дозволити собі звернутися до дизайнерів або в дизайн-агентства. Інші ж користуються онлайн-сервісами або створюють айдентику самостійно.
Що стосовно часу?
44,6% підприємців готові чекати близько тижня, щоб отримати саме те, на що розраховували. Ще чверть почекають місяць. Зазвичай такі терміни виконання роботи притаманні фрілансерам та дизайн-агентствам.
Тим часом 17,8% опитаних хочуть отримати логотип протягом 1-2 днів, а 7,9% — за 24 години. У такий час вкладуться ті, хто створює логотип самостійно або за допомогою онлайн-сервісу.
Крім того, переважна більшість підприємців (78,6%) розробили логотип ще до запуску компанії. 16% зайнялися брендингом через два-три місяці після старту бізнесу, а 5,3% — через рік.
Як вибрати спосіб створення логотипу?
Варіантів багато. Можна створити логотип самостійно, замовити в дизайн-агентстві або у фрилансера. У кожного способу є свої особливості, переваги й недоліки.
Самостійно
- Плюси: 100% контроль над процесом, безкоштовно.
- Мінуси: довго, потрібен досвід і навички роботи з певними програмами.
Фрилансер
- Плюси: унікальність, якість
- Мінуси: тривалий пошук надійного виконавця, великий бюджет.
Дизайн-студія
- Плюси: унікально, втілення будь-яких ідей
- Мінуси: дорого (часто набагато дорожче, ніж у фрилансера).
Аукціон-тендер
- Плюси: шанс отримати хороший варіант за порівняно невеликі гроші, великий вибір.
- Мінуси: довго, сума винагороди переможцю повинна бути досить високою (щоб мотивувати до участі), є ймовірність так і не отримати бажане.
- Онлайн-сервіс
- Плюси: безкоштовно або дуже дешево, багато різноманітних варіантів, можна самостійно редагувати.
- Мінуси: мало якісних сервісів, які пропонують створення одночасно як лого, так і інших елементів стилю. Не завжди унікально.
Який вибрати? Все залежить від ваших дизайнерських навичок і бюджету, адже, як бачимо, всюди свої плюси та мінуси. Аби не бути голослівним, гляньмо на результати опитування.
Більше третини опитаних — 36,7% хотіли б отримати лого за допомогою онлайн-сервісів. 23,7% підприємців готові витратити час на те, щоб намалювати логотип самостійно. 20,4% вважають за краще звернутися до дизайнера, а 19,2% — в дизайн-студії.
Підсумовуючи, логотип — це відправна точка для створення свого бренду, тому він знадобиться вже на старті бізнесу. Створити ефективний логотип можна навіть з невеликим бюджетом: порівняйте всі способи і виберіть той, який відповідає вашим запитам і можливостям.