«Українська книжка і українське слово — наша броня»: засновник Yakaboo розказав, як його компанія врятувала майже 1 млн книжок та зберегла робочі місця
13 September, 2022
Yakaboo — національна книжкова платформа. До 24 лютого 2022 року компанія мала під Києвом найбільший в Україні книжковий склад — 5 тис. м². З початком повномасштабної війни Іван Богдан, гендиректор YAKABOO, прийняв рішення релокувати бізнес на захід України, щоб врятувати майже 1 млн українських книжок та зберегти робочі місця.
Всеукраїнська інформаційна кампанія «Пліч-о-пліч» розповідає історію релокованого бізнесу.
Релокувати [врятувати] книжковий бізнес: історія YAKABOO
Ми перевезли майже мільйон книжок
«Російське вторгнення вплинуло на життя кожного українця. Книжкова галузь у цьому випадку не стала винятком. Ми розуміли, що в нас на складі знаходилось майже мільйон книжок, і ми чітко-твердо прийняли рішення, що нам потрібно робити релокацію бізнесу. Ми повинні були відновити роботу, щоб українці могли купувати книжки. Для нас був особливий момент, коли приїхала перша фура і ми побачили книжки, які вціліли. За весь цей час ми перевезли майже мільйон книжок. На це нам знадобилось 24 фури. Те, що ми робили, було ризиковано, складно, але це того вартувало. Бо всі ми розуміємо, що українська книжка, українське слово — це наша броня. Книжки, які ми читаємо, формують нашу ідентичність», — розповідає Іван.
На підприємстві зараз працюють 70 робітників, половина з яких – представники однієї з громад краю. Тож книгами зараз опікуються місцеві жителі та вимушені переселенці, які наразі проживають на Буковині.
«Перше, що ми почали робити, — наймати місцевих жителів. На складі працює майже 70 людей, 20 з яких переселенці, а всі інші - це якраз представники місцевої громади. В них я відчув відкритість, щирість і бажання допомогти», — зазначає пан Іван.
YAKABOO планує створення у Чернівцях культурно-літературного хабу — простору для читання, дозвілля та приклад успішної співпраці бізнесу і влади на користь людей. Також на початку повномасштабного вторгнення компанія відкрила українцям безкоштовний доступ до всіх книжок в додатку YAKABOO. Там можна прочитати й книги чернівецьких видавництв. За період із початку бойових дій додатком скористалися понад 600 тисяч українських читачів
• Ми непереможні, коли єдині, коли стоїмо пліч-о-пліч.
• Перемагаємо, бо б’ємось пліч-о-пліч.
• Вільні, бо стоїмо пліч-о-пліч.
• Не така страшна тривога, коли ми стоїмо пліч-о-пліч.
Довідково:
- Матеріал підготовлений в межах соціального проєкту «Пліч-о-пліч» — всеукраїнської кампанії про єдність та незламність українців, яка реалізується за участі Рівненської, Тернопільської, Івано-Франківської, Львівської, Закарпатської, Чернівецької та Волинської ОДА.
- Проєкт USAID «Трансформація комунікацій» має на меті працювати в партнерстві з Урядом України, приватним сектором та громадянським суспільством задля підвищення стійкості демократії в Україні через інноваційні підходи, які залучають українців до обговорення демократичних перетворень та Європейської інтеграції країни.
- Green Penguin — креативна агенція, яка комунікує про важливі державні та соціальні проєкти.
- Офіс з розвитку підприємництва та експорту та національний проєкт Дія.Бізнес доєдналися до соціального проєкту «Пліч-о-пліч» як інформаційні партнери.
Більше історій героїв проєкту «Пліч-о-пліч» шукайте в соцмережах кампанії: Instagram та Facebook.