Три правила, які допомагають вистояти в кризу
15 September, 2020
Криза прийшла в наше життя в одну мить. Ще вчора компанія розвивалась, ми ставили нові виклики, але раптом все зачиняється. Весь світ завмирає і чекає, що буде далі.
Коли дізналась, що Україна таки піде на карантин, я чітко усвідомлювала одне — потрібно продовжувати рухатись. За ці місяці ми не просто вистояли, ми зробили крок уперед у розвитку компанії. Ось три правила, які допомогли нашій команді.
Перше правило: йти маленькими кроками
У моменти кризи люди часто завмирають, але це, на мою думку, помилка. Тому що якраз у момент зупинки в голові з’являються страхи, одні негативні думки і здається, все буде тільки гірше.
Я бачила багато прикладів навесні, коли підприємець приймав рішення закритись, тому що все погано. Але ми вирішили інакше. Гроші нікуди не зникли, вони просто перейшли в інші потоки. Це означає, що необхідно знайти той потік. Тому наша команда перейшла в онлайн, це не було простим рішенням. Але коли в тебе лише два рішення — рухатись або померти — то якось все виходить.
Ми користуємось усіма відомими каналами для бізнесу онлайн. Наші інструменти-помічники:
- Slack — тут команда підтримує зв'язок. Інструмент дуже легкий, він англійською мовою, але це не є проблемою навіть для тих, у кого не дуже високий рівень. Що найбільш тут подобається: зв'язок з Google-документами, закриті чати та можливість вести гілки діалогів.
- Trello — тут команда самостійно ставить задачі собі та навіть керівництву, також можна подивитись, скільки в кого задач, на якому вони етапі, а також надати коментарі.
- Zoom — використовуємо для мітингів.
Як бачите, нічого серйозного та складного немає, але треба, щоб усі звикли.
Друге правило: розширюватись вглиб
Коли ринок і компанія перебувають у фазі росту, необхідно розширювати свої горизонти. А в кризу потрібно розбирати те, на що ніколи немає часу. Познайомитись ближче з командою, дізнатися, хто всі ці люди, які допомагають рухатись вперед. Розробити план розвитку для кожного члена команди. Запитати, куди йде компанія? Які в нас плани, яка зона росту? Яка місія? Що ми робимо корисного для світу? Що для нас правда, а що — зло? Що ми обираємо? Як ми розмовляємо з клієнтами?
Криза — це час для осмислення того, що вже маємо, та для поставлення цілей, куди ми йдемо. Це можливість зробити щось більше.
Ми продовжували працювати весь карантин, тому клієнти у нас залишилися. Світ не завмер. Звісно, клієнтів був не такий потік, як ми звикли, у цей час ми зосередили свою увагу на сервісі та взяли собі за мету зробити найкращий сервіс в Україні. Наприклад, запровадили безкоштовну доставку документів, безкоштовні дзвінки, щоб людям було комфортніше і вигідніше в такий час.
Замість того, щоб зменшувати штат, ми набрали нову команду. Вклали бюджет у рекламу. Перемагає не той, хто завжди біжить, а той, хто не припиняє йти.
Третє правило: об'єднуйтесь
Зараз модний нетворкінг, усі кажуть, що треба розширювати зв'язки. Я дивлюсь на це трохи інакше, для мене важливо створювати відносини з людьми. Не заводити зв'язки, а починати товаришувати. Створювати колаборації, дружити компаніями, працювати разом.
Це, мабуть, не перше, але напевне друге, що ми зробили. Ми почали шукати компанії, які теж продовжують працювати, щоб створити щось разом і підтримати одне одного.
Ці правила не є істиною, це саме те, що допомогло нам, і, сподіваюсь, допоможе вам.
Юлія Венцковська