Як компанія Uklon адаптувалась до воєнного часу
20 February, 2023
Під час повномасштабної війни більшість технологічних компаній змогли забезпечити безперебійність бізнес-процесів, підтримувати продуктивність на рівні 85-90%, а у перші місяці війни — відновити позитивну динаміку зростання. І все це — складнощі війни. Згідно з даними дослідження IT Асоціації, понад 34,3% компаній успішно адаптувалися до нових реалій, 61,3% (переважна більшість ІТ-компаній) — не подолали всі виклики, але в цілому працюють стабільно.
Про нові виклики для українського бізнесу та адаптивність його бізнесу під час війни розповідає Дмитро Дубровський, співзасновник та CEO Uklon.
Про адаптивність
Війна змусила український бізнес переорієнтувати свої програми, які тепер впевнено можна назвати програмами сталого розвитку. Якщо ще рік тому підприємці вкладали кошти в проєкти зі зменшення викидів у довкілля, управління відходами, підтримку соціально незахищених верств населення, то зараз більшість фінансів направляються на підтримку ЗСУ та постраждалих від російської агресії. Бізнеси регулярно перераховують кошти на допомогу уряду, закуповують техніку, безпілотники, необхідне обладнання та зброю, щоб наблизити перемогу над ворогом.
Щоденні виклики під час війни змушують компанії реагувати на соціальні запити швидше. Це означає, що бізнес акцентує свою увагу на постійному навчанні, експериментах та впровадженні кращого сервісу. Війна змінила пріоритети та запити клієнтів, що однозначно відображається на метриках бізнесу.
Найскладніший період для компанії був з березня по квітень 2022 року
На початку 2022 року в компанії активно планували запуски нових сервісів та вихід на міжнародні ринки, втім після початку повномасштабного вторгнення ми вирішили направити всі акумульовані кошти на допомогу державі та максимальному збереження робочих місць. Тоді наш бізнес, особливо у Києві, зазнав семикратного падіння. Проте станом на листопад 2022 року активність наших користувачів по всій Україні відновилось до 84%. І у цьому — головна заслуга нашої армії, а тому саме це стало головним фокусом у наших небізнесових проєктах.
Ми почали підтримку української армію ще у 2014 році, коли стали постійними партнерами БФ «Повернись живим», а у 2022 році почали підтримувати БФ Сергія Притули. На початку повномасштабного вторгення у багатьох людей з особливо небезпечних регіонів виникли проблеми з виїздом та пересуванням містами, а також гостро постали потреби доступу до базових речей — їжі та води. Щоб забезпечити логістичну підтримку компанія створила проєкт «Волонтер», який працює для представників бізнесів, які хочуть долучитися до надання допомоги, для волонтерів, яким потрібна допомога з транспортом, а також для користувачів, які мають можливість зробити запит на допомогу. За час існування проєкту вже було розвезено понад 6 000 літрів пального та 50 000 порцій їжі. А завдяки аутентифікації осіб, що входять до системи, підсилюється безпека користувачів, що дозволяє спрямовувати ті чи інші речі в потрібне місце і в потрібному обсязі.
З початком повномасштабного вторгнення Uklon продовжував працювати
На жаль, через окупацію ми були змушені припинити роботу в Маріуполі та Херсоні. Втім, у перший день після звільнення Херсону ми повернулись. Наразі наша команда організовує там волонтерські поїздки й координує допомогу працівникам критичної інфраструктури та місцевим жителям.
В такий складний час вдалось навіть запустили сервіс у нових містах, зокрема у Кам'янці-Подільському. У Харкові ми співпрацюємо з мерією — організовуємо волонтерські поїздки, витрати на які покриваються коштом компанії, а також прибрали комісію на весь рік за поїздки для партнерів.
Ми розуміємо, що війна ставить перед сервісними бізнесами нові перешкоди. В нашому випадку, безпека під час поїздок є ключовим аспектом. Тому попереджуємо водіїв про небезпеку під час повітряних тривог і просимо в жодному випадку не нехтувати як власною безпекою, так і безпекою користувачів нашого сервісу.
Як на мене, сфера tech стане однією з ключових при відновленні економіки України після вторгнення Росії. За даними Національного банку України, у першому кварталі 2022 року, ІТ-галузь України принесла 2 мільярди доларів доходу, що на 28% більше, ніж минулого року, попри руйнування, спричинені вторгненням Росії. З нашого боку, ми усвідомлюємо свій вплив на майбутній розвиток країни — бо це наше спільне майбутнє, тому продовжуємо активно працювати на користь країни, наших користувачів та драйверів.