Сучасне обладнання, нові бізнес-знання та партнерства: як жіночий акселератор «Відважна» вплинув на розвиток бренду іграшок bavka
18 квітня, 2024
Аліна Хома — підприємиця, засновниця бренду дитячих Монтессорі-іграшок і меблів bavka та педагог із міста Ужгород. Аліна називає себе Монтессорі-мамою, адже саме за таким методом виховує власну дитину, вважаючи методику інноваційною та вартою того, щоб популяризувати її серед усіх батьків України.
За результатами навчання Аліна здобула перемогу у номінації «Візіонерка» жіночого акселератора «Відважна» та залучила 350 000 гривень на розвиток власного бізнесу. Це допомогло втілити в життя найзаповітнішу бізнес-мрію підприємиці.
Зародження бізнес-ідеї
Аліна з чоловіком обрали метод Монтессорі для виховання власної доньки ще під час декретної відпустки. Хоча цей метод вже був широко популярний в Європі та США, в Україні на той час пара не знайшла якісних розвивальних матеріалів. Саме бажання дати власній дитині по-справжньому цікаві та ефективні навчальні іграшки змотивувала Аліну самостійно створити такі товари. Так і виникла ідея для бізнесу. Те, що почалося з власної потреби, — закрило проблемне питання не тільки для сім’ї Хома, але й ще для інших батьків.
bavka — це простір, де є все для виховання дітей за системою Монтессорі від народження й до школи: іграшки, меблі та спеціальні інформаційні продукти з виховання дітей.
Аліна Хома, підприємиця
Допомога у розвитку бізнесу
Проєкт допоміг Аліні розробити свою структуру ведення бізнесу та запустив процес великих змін. За словами підприємиці, темп навчання драйвив та мотивував застосовувати всі отримані знання під час проходження освітнього компонента Програми на практиці. Жінка почала втілювати давні бізнес-ідеї, які допрацювала на проєкті, — розширила лінійку продуктів та вікову групу, щоб охопити ширшу аудиторію.
«Перемога у проєкті буквально «надала крила» не тільки мені, а й всій команді, ми зарядилися мотивацією та натхненням», — ділиться Аліна.
Під час навчання та вже після перемоги власниця бренду почала активну підготовку виробництва до осінньо-зимового періоду: збільшила обсяг виробництва на 15% (загалом на 60%, порівняно із минулим роком), щоб завчасно заповнити склад більшою кількістю товарів, залучила двох нових працівників, розробила антикризові продукти, які зможуть втримати дохідність підприємства у разі зупинки виробництва.
Так, команда оптимізувала залучення власних виробничих потужностей шляхом друку дидактичних матеріалів великим тиражем. А також запустила електронні навчальні зошити для роботи з дітьми, які допомогли залучити новий сегмент аудиторії, — педагогів та власників навчальних закладів.
«Завдяки отриманому гранту втілилася моя величезна мрія — я придбала станок з числовим програмним управлінням. Його можна було шукати в Італії чи Німеччині, але зараз як ніколи хотілося підтримати наших виробників. Тому інструмент створило релоковане підприємство з Харкова. Обладнання допомогло пришвидшити виробництво товарів. Наприклад, нашої топової іграшки, гусочки-каталки, не було в наявності майже рік через блекаути. Тож, перше, що вирізав цей станок — була наша гуска. Також створили якісно оброблені й продумані тренувальні дошки для підготовки руки до письма», — розповідає підприємиця.
Окрім цього, частина грантових коштів допомогла Аліні налагодити партнерство із дистрибʼютором відомих брендів дитячих фігурок. У колаборації бренди створили проєкт «Цикл розвитку» для дошкільнят.
Вихід на міжнародний ринок
У грудні 2023 року Аліна представила bavka на міжнародній арені й зараз активно просуває бізнес у країнах Європи та США. Товари бренду можна також придбати офлайн у Румунії та онлайн на платформі Etsy.
«Так лише за два місяці ми відправили наші товари в США, Францію, Німеччину, Австрію, Чехію, Канаду та Австралію. Цей етап роздрібної торгівлі для мене є можливістю заявити про бренд і здобути позитивну репутацію в інших країнах. Це дозволить природно перейти на новий рівень гуртових продажів через партнерів у світі».
Перемога на «Відважна» стала для Аліни Хоми рушійною силою, що допомогла масштабувати бізнес попри нелегкі часи. Спільнота проєкту дала можливість підприємиці знайти нові бізнес-знайомства, партнерства, мотивацію й підтримку. Наразі місячний оборот бізнесу становить у середньому 250 000 гривень. Майже все бренд реінвестує для того, щоб пришвидшити власний ріст та розвиток.
Монтессорі-іграшки та меблі bavka
Новий напрям діяльності
Наразі підприємиця працює над створенням нового напряму в роботі компанії — написання дитячих книг, що надаватимуть дітям відповіді на важливі й бентежні питання. А наступною ціллю є завершення книги для батьків із практичними рекомендаціями з виховання дітей вдома за Монтессорі-методом.
Також Аліна готує власну доньку до школи цьогоріч, і як колись у декретній відпустці, її власна потреба «народила» продукти bavka, так і зараз, вона бачить необхідність у певних товарах для цієї вікової групи дітей. Тому вже до кінця весни бренд запустить ще дві новинки.
Аліна Хома, підприємиця
Як взяти участь?
Щоб долучитись до нового сезону візійного жіночого акселератора «Відважна 2. Масштабування та діджиталізація», потрібно заповнити аплікаційну форму за посиланням. Дедлайн подання — 28 квітня 2024 року.
Довідково:
- Новий сезон візійного жіночого акселератора «Відважна 2. Масштабування та діджиталізація» впроваджує мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за сприяння Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту й за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Зміцнення громадської довіри (UCBI)» і глобальної ініціативи She’s Next Empowered by Visa.
- Ці матеріали було розроблено у межах проєкту Good Governance Fund «Ревіталізація бізнес-клімату в Україні», який фінансується UK International Development від уряду Великої Британії. Імплементатори проєкту — Abt Britain та Київська Школа Економіки.