Кондитерська March&Co: «болі» бізнесу та поради підприємцям
20 грудня, 2021
Софія Теребова
Власниця кондитерської March&Co, в якій професійно виготовляють по-домашньому смачні десерти.
Історія March&Co розпочалася, коли мені було 19 років. Тоді, у 2018 році, я випікала десерти на основі перевірених маминих рецептів. Людям це сподобалося і замовлень ставало все більше й більше, а я постійно розвивала виробництво — експериментувала зі смаками, вдосконалювала рецептуру, вивчала нюанси кондитерського мистецтва та навичок ведення бізнесу. Участь у численних тренінгах, наприклад, Women Biz Days від Women In чи NOM, та конкурсах для МСП від Kooperativ — дозволяють поглянути на свій бізнес зі сторони, порівняти його розвиток та ще більше пишатися тими досягненнями, що реалізовані.
Розвиток та «болі» бізнесу
Минуло 8 років як я працюю у кондитерській сфері. Сьогодні в нашій компанії команда з 10 осіб, в тому числі професійні кондитери, які вкладають любов та турботу у кожен десерт. Ми не використовуємо замінників, усе робимо вручну і з нуля — ніколи не купуємо заготовки, а виготовляємо їх самі. Підтримуємо локальних фермерів та готуємо з сезонних продуктів, адже так корисніше та поживніше. Саме тому у нас є сезонне меню. Наприклад, персикова колекція влітку, грушево-сливова — восени, різдвяна — взимку та полунична — наприкінці весни.
Кожна кризова ситуація загартовує та робить сильнішими. У 2020 році ми виросли вдвічі завдяки підтримці наших клієнтів. І це, враховуючи складні карантинні обмеження та локдауни. Під час першої хвилі карантину я не лише зберегла команду та знайшла нових клієнтів завдяки запуску ідеї «карантин кейків», а й запустила в інтернеті флешмоб #КупуйУМалих, покликаний підтримати малий бізнес в економічно-складний період. Карантин кейк — це невеликий за розмірами торт, на якому ми писали різні рекомендації від МОЗ («мийте руки», «сидіть вдома», «не чіпайте обличчя» і таке інше). У цій історії була величезна соціальна складова. Людям були не так важливі ті тортики, як їм було важливо підтримати нас. І це була справжня хвиля любові та натхнення, яка звалилася на нас від чужих людей. Ми не зупинилися, незважаючи на складні обставини, і саме так ми пройшли перший складний локдаун.
Наприкінці літа 2020 року із загрозою зі сторони пандемії я наважилася на вагомий крок: ми зробили ребрендинг та відкрили власне кафе у Рейтарська Circle із корисними сніданками та фірмовими десертами. Черговий період ковідних обмежень з «червоною зоною», який відбувається зараз, — особливо складний, адже ми достатньо багато інвестували в новий корнер, який поки не дуже окуповується. Проте ми сповнені надії та натхнення, що все вийде.
Соціальна складова бізнесу
Для мене є важливим, щоб мій бізнес був соціально активним. Саме тому ми є партнерами фонду «Старенькі», який допомагає людям похилого віку. Наприклад, під час Великодня до кожної замовленої паски ми випікали ще й маленьку і відправляли їх у фонд.
Також ми активно підтримали ініціативу «рожевий жовтень», що реалізується Всесвітньою організацією охорони здоров’я, а прибуток від продажу лімітованого рожевого полуничного тарту віддавали у фонд Inspiration Family.
Нові плани та ідеї
Сидіти та чекати — це точно не про нас. Тому придумали новий продукт — дивовижні бокси. Ми поклали п’ять різних десертів в коробку, наповнення якої людина дізнається лише тоді, коли отримає замовлення. В інших сферах є подібні ідеї, але в кондитерській — ми першопрохідці. З точки зору бізнесу ми запровадили цю ідею, щоб підняти продажі, збільшити середній чек у закладі, а також швидко продавати десерти з вітрини, без списань.
З точки зору клієнта, дивовижні бокси — це спроба змотивувати споживачів спробувати щось нове. Як показує мій аналіз, людина витрачає багато ресурсу на те, щоб зробити вибір з-поміж різноманіття десертів. Тому людина обирає, зазвичай, те, що вже давно знайоме. Наприклад, вафельну трубочку зі згущеним молоком. Люди часто бояться пробувати щось нове, а ми даємо їм можливість це зробити. Зараз вдосконалюємо цю ідею, а також працюємо над доставкою, щоб такий набір споживачі отримували цілим і неушкодженим.
З власного досвіду маю кілька порад бізнес-початківцям:
- Ризикуйте. Не треба боятися реалізовувати ідеї, навіть якщо вони виглядають дивними та незрозумілими спочатку.
- У кризовій ситуації дійте швидко, щоб оперативно втілювати задумане.
- Аналізуйте не лише свою, а й зовсім інші або суміжні сфери. Беріть ідеї та адаптуйте під свою нішу.
- Діліться досвідом.