Чому бути соціально-відповідальним бізнесом вигідно?
17 лютого, 2022
Ірина Мануковська
Директорка з маркетингу та стратегії першої української Low-code платформи для цифрової трансформації бізнесу XME.digital та R&D центру JEVERA software solutions з представництвами в Україні, Польщі, Кіпрі, Канаді та Коста Риці. Має 15 річний досвід у маркетингу, нагороду за один з кращих PR-проєктів світу Golden SABRE Awards, спеціалізується на просуванні b2b-послуг та нестандартних рішеннях для бізнесу. Мама, дружина, художниця, менторка та коуч.
Сьогодні КСВ та сталий розвиток — це кваліфікаційні критерії, ваш вхід до роботи з великим бізнесом за кордоном.
Соціальна відповідальність допомагає у корпоративних продажах. Як це працює?
Наразі, кожна велика компанія в Європі та США звітує про те, як саме вони дотримуються цілей сталого розвитку — рівні можливості, зелені технології, інновації, доступ до якісної освіти тощо. 17 Глобальних цілей сталого розвитку — 17 орієнтирів для здорового майбутнього планети та суспільства. При виборі підрядників та постачальників компанія може або підсилити свої результати по досягненню цілей, або послабити. Якщо ваш продукт, послуга, спосіб ведення бізнесу допомагають вашим клієнтам досягати цілей сталого розвитку — це додаткова конкурентна перевага.
Наприклад, рішення для керування інтернетом речей (ІоТ), зроблені на платформі XME.digital, допомагають забудовникам оптимально керувати ресурсами (вода, газ, електрика). Там, де є можливість, ми можемо робити розрахунки, з яких саме джерел енергія була використана. Таким чином можна відстежувати екологічні цілі у режимі реального часу. Публічні компанії (ті, що представлені на біржі) постійно звітують про свої соціальні та екологічні досягнення в ESG звітах. Наразі, це добровільно, але має вплив на вартість компанії.
Чому компаніям не байдуже?
Керування споживанням ресурсів допомагає знизити операційні витрати та передбачити катастрофи. Минулого року у Флориді обвалився будинок через довготривале затоплення підвалу, яке ніхто не помітив. Для компанії — це репутаційні ризики та фінансові втрати.
Як ми вбудовуємо соціальну відповідальність у діяльність компанії?
Цього року замість традиційних подарунків партнерам та клієнтам ми підтримали стипендіальну програму для людей третього віку в Університеті третього віку «Протон». Нашій студентці 72 роки. Вона вивчає комп’ютерну грамотність, психологію та краєзнавство; хоче мати мету і сили для подальшого життя. Навчання дає їй ціль та енергію. Для нас — це можливість всім колективом зробити більше — реальні зміни у реальному житті.
Наші клієнти в Україні, США та Європі відреагували вкрай позитивно. У багатьох західних компаніях корпоративні подарунки табу, їх одразу відправляють на благодійність — так борються з хабарництвом. Натомість вітальна листівка-історія дійшла до адресатів. Ми показали, що у нас є мета більша за бізнес, ми підтримуємо схожі цінності. Виявилось, що у Польщі також є питання з соціалізацією пенсіонерів. Обговорення цих проблем з клієнтами зближує нас, допомагає зміцнити стосунки.