CHERNIKOVA: історія успіху молодої та талановитої дизайнерки з Івано-Франківська
17 січня, 2022
Бренд «CHERNIKOVA», який випускає унікальні моделі одягу з елементами етніки в поєднанні з сучасними тенденціями та трендами, вже став упізнаваним не лише на українському ринку, а й у багатьох країнах світу. Його засновниця Любов Чернікова з Івано-Франківська поділилась своїм секретом успіху та розповіла, з якими викликами довелося зіштовхнутися, реалізовуючи свою мрію та працюючи у нелегкий час пандемії.
Любов Чернікова
Вибір освіти, що став вирішальним
Мені вдалось вступити на спеціальність дизайну одягу, тому що я вміла трохи шити, хоча спочатку планувала вчитися на економічному факультеті, але доля обернулася інакше. До цього рішення мене підштовхнула мама, саме вона знайшла для мене хорошого репетитора. Я не вміла малювати, а щоб вчитися на дизайнера, потрібно було хоча б закінчити художню школу. Мені пощастило, адже вступні іспити склала успішно і мене прийняли на бюджетну форму навчання.
Перші кроки у fashion-індустрії
Після закінчення інституту я не могла знайти роботу, тоді й вирішила створити власну колекцію. Отримавши перші замовлення, орендувала офіс, що був облаштований під виробництво, та оформилась вже як підприємець. Спочатку було нелегко, доводилось багато працювати, навіть на вихідних, а ще було дуже скрутно фінансово. Найважчими були перші два-три роки, а потім сформувалась своя команда і бізнес пішов угору.
Одяг, що обирають чоловіки та жінки з більш ніж 30 країн світу
Ми презентували свої колекції у понад 30 країнах, зокрема: в Україні, в Сполучених Штатах Америки, Канаді, Польщі, Тайланді, Угорщині, Австрії, Казахстані. За весь час було створено понад 1000 моделей одягу для поціновувачів різних стилів. Наш бренд асоціюється з якісними та унікальними тканинами, поєднанням сучасних та етнічних мотивів, багатою палітрою кольорів та фактур. У нас часто замовляють вишиванки, весільний одяг, також шиємо пальта і керсетки та постійно розширюємо асортимент. Всі клієнти хочуть новинок, чекають виходу нових колекцій. У роботі ми використовуємо лише якісні матеріали, такі, щоб добре та довго носилися: любимо старовинну домотканну коноплю, оксамит, батист, костюмні тканини, пальтові вовни.
Я мрію, щоб одяг, який ми створюємо, був не просто красивим прикриттям тіла, а довершенням внутрішньої природи людини, яка його носитиме.
Період пандемії: труднощі та перешкоди
Коли почалась пандемія, у всіх була паніка, нам довелося скоротити штат працівників удвічі, адже обсяги продажів впали на 20-30%. Але ми не опустили руки та зосередились на тому, щоб навести лад на виробництві. Ми зробили порядок з лекальною базою, а також з фінансами. Провели аналіз популярних товарів, оптимізували їх виготовлення. Створили правила розподілення ресурсів та алгоритм дій команди на випадок нових локдаунів. Почали впроваджувати 3D для створення одягу, що є економним та екологічним інноваційним методом.
Чи варто розпочинати свою справу у наш час?
Такого поняття як «добрий» час для бізнесу, думаю, що не існує. Адже коли всі працюють, тоді є висока конкуренція, а в період пандемії важко усім. Інколи потрібно зібрати всі свої сили, від чогось відмовлятися і не боятися ризикувати.
Також навесні я проходила безкоштовну консультацію зі стратегії та маркетингу в рамках COVID-19 Business Clinic та дізналась багато корисного з маркетингу та управління бізнесом в цілому. До цього я не вивчала такі дисципліни і як правильно вести бізнес теж не знала. Я зробила ґрунтовний аналіз конкурентів, описала свого клієнта, провела глибинні бесіди із деякими з них. Це дало мені розуміння, які дії потрібно робити для збільшення збуту. Зараз ще просуваю свій бренд у соціальних мережах, сама веду наші рекламні сторінки, хоча досвіду в мене замало, але я готова вчитися, тому що треба рухатись далі.
Клуб Ділових Людей Україна та ініціатива COVID-19 БІЗНЕС-КЛІНІКИ
Завдяки Клубу Ділових Людей Україна та проєкту «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується Європейським Союзом і урядом Німеччини та реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, я виграла ваучер на консалтингові послуги — маркетинг і продажі в період пандемії та після неї, які впроваджуватимемо найближчим часом.
За допомогою експерта, плануємо розробити маркетинговий план, що допоможе залучити нових клієнтів, також працюватимемо над підвищенням ефективності роботи відділу продажів. Особливу увагу плануємо приділити онлайн-продажам та онлайн-представленню бренду. У мене є багато питань щодо маркетингової стратегії: хочу порадитись з експертом у цій галузі, зрозуміти, куди нам рухатися далі, чи все добре ми робимо та як правильно організувати свій бізнес, щоб досягнути своєї цілі.