Чому діджиталізація в бізнесі — неминуча?
19 квітня, 2021
Цифрова трансформація полягає у використанні технологій для розв'язання традиційних проблем.
При правильному виконанні це дозволяє компаніям надати безпрецедентну цінність для споживачів та постійно оцінювати їхні стратегії й тактики. Під час цифрової трансформації цифрові технології інтегровані в будь-яку сферу бізнесу, починаючи від продажів і закінчуючи обслуговуванням і не тільки.
Багато організацій працюють так, що кожна область чи відділ мають власні дані або технології, які відрізняються від решти компанії.
Цифрова трансформація створює безперебійний досвід роботи в компанії як усередині, так і зовні, і забезпечує синергію роботи всіх підрозділів.
Цифрове перетворення не має встановленої початкової або кінцевої точки.
Натомість для компанії є стан душі постійно розвиватися та приймати нові цифрові рішення для своїх клієнтів. Технологія та поведінка клієнтів змінюються кожні кілька років, і організації повинна планувати свої кроки наперед.
Кожна сфера діяльності компанії, особливо ІТ та маркетинг, відіграє важливу роль у цифровій трансформації.
Більшість компаній усвідомлюють важливість цифрової трансформації, але не знають, з чого почати. Ідея повного капітального ремонту бізнес-процесів може надзвичайно лякати.
Дослідження показують, що 85% тих, хто приймає рішення на підприємстві, вважають, що їм потрібно два роки, щоб досягти значного прогресу в цифровій трансформації, перш ніж відставати від своїх конкурентів.
Цифрова трансформація не повинна бути головним процесом, але при правильному виконанні вона може стати частиною ДНК організації та інтегруватися в наявну культуру та досвід.
Не бійтеся цифрових технологій!
У сфері Real Estate&Development я вже п’ять років, а загальний мій стаж у маркетингу та продажах — понад 12.
Навчаючись у Швейцарії за державною програмою за фахом «цифровий маркетинг та аналітика», я була змушена визнати, що хоча в Україні ми і використовуємо сучасне програмне забезпечення та новітні технології, у галузі надання послуг у цифровому вигляді, на мою думку, ми перебуваємо у стані перманентної стагнації.
Певні зміни, звичайно, відбуваються, але, наприклад, хотілося би бачити країну “без паперу”, тобто запровадити електронний документообіг якнайшвидше в усіх сферах.
Електронний чек-ап бізнесу
Починаючи новий проєкт із трансформації бізнесу з традиційного в цифровий, я часто помічаю певні вагання з боку власників бізнесу, адже перший (і неминучий!) крок такого заходу — проведення ретельного аудиту.
Найголовніші занепокоєння викликають затрати на подібну перевірку: як часові, так і матеріальні, адже власники часто думають, що знають про всі проблеми свого бізнесу.
Насправді ж керівники бізнесу помічають лише верхівку айсберга, а основна його частина відкривається лише після детального аналізу роботи всіх підрозділів компанії, бізнес-процесів та аналітичних даних.
Матеріальні ж витрати на проведення аудиту зазвичай надзвичайно малі порівняно з втратами, яких зазнає компанія, якщо таку перевірку вчасно не провести.
In God we trust; all other bring Data
Впровадження наскрізної аналітики нагадує квест, адже зв’язати всі системи в єдиний механізм зазвичай достатньо дорого і займає багато часу.
Але яка ж головна цінність такої системи?
- Коли в компанії коректно налаштована система аналітики, можна чітко зрозуміти, користувачі з якого каналу найкраще конвертуються в реальних клієнтів.
- Також можна відстежувати, в якому з департаментів більше проблем: у багатьох компаніях існує прихована ворожнеча між відділами маркетингу і продажів.
- Саме спеціалісти цих відділів покладають одне на одного відповідальність за недосягнуті ключові показники ефективності, але моя методика полягає в чіткій синхронізації роботи цих двох відділів.
Прослуховуючи дзвінки і перевіряючи аналітику проведених маркетингових активностей, я чітко розумію, на якому етапі ми втрачаємо наших потенційних клієнтів.
Зараз вам всім буде... Scrum!
Зазвичай методологію гнучкої розробки використовують в IT-сфері, але я вважаю, що її можна застосувати для управління проєктами в усіх сферах бізнесу.
Основною ідеєю методології Scrum є інтерактивний підхід до планування та виконання проєкту, головною характеристикою якого є гнучкість. Такий підхід дозволяє швидко реагувати на зміни та вимоги замовника проєкту і швидко адаптувати продукт до них. Сьогодні це добре розроблена методологія, і її популярність зростає з кожним днем. Труднощі можуть виникнути при впровадженні Scrum, але в будь-якому випадку підхід використовує багато компаній по всьому світу.
Ми можемо зрозуміти, чому дедалі більше компаній використовують цей метод не лише при розробці програмного забезпечення, а й у дослідженнях, освіті та маркетингу.
Невизначеність, мінливість, складність продуктів та навколишнього середовища (включаючи ринок та поведінку користувачів) зараз більша, ніж будь-коли. У зв'язку з цим актуальність використання Scrum для організацій робочого циклу стає дедалі актуальнішою.
Компанії підвищують ефективність своєї роботи, командний дух та прозорість при обговоренні робочих процесів краще зі Scrum.
Я і моя молода команда
Іноді нереально здійснювати трансформацію бізнесу з наявною командою. Одним можливим розв'язанням цієї проблеми може бути аутсорсинг.
Необхідність найму персоналу виникає лише тоді, коли він вам потрібен, є ще однією причиною того, чому багато підприємств звертаються до аутсорсингу в Інтернеті.
Ось невеликий гайд для пошуку таких спеціалістів:
- Розмістіть опис роботи.
- Почніть отримувати пропозиції від кандидатів.
- Порівняйте профілі, огляди, рейтинги, дані, рейтинги, портфоліо та ціну, щоб вибрати найкращу пропозицію.
Тайм-трекінг — ефективний інструмент для роботи з віддаленими командами, котрий має багато переваг, включаючи автоматизовані звіти та звіти про використання часу.
Я завжди намагаюсь запропонувати керівництву варіанти збереження якомога більшої частини команди, але занадто багато залежить від гнучкості та готовності до змін самих спеціалістів.
Хто не помиляється, той не трансформує бізнес
На шляху до змін кожна компанія зазнає чимало витрат та труднощів. Але варто розуміти, що це — абсолютно нормально.
У наш час будь-якому бізнесу варто виходити на цифрову арену і збільшувати свій прибуток за допомогою діджитал-трансформації.