Як доповнена реальність може допомогти малому і середньому бізнесу?
25 лютого, 2020
Ми з вами живемо в час так званої «Цифрової революції" (Індустрія 4.0), її суть в тому, що матеріальний світ з'єднується з цифровим. Це призводить до переворотів в самих різних сферах бізнесу. В транспорті - Uber, в роздрібній торгівлі - Amazon, Alibaba і т д
Доповнена реальність (англ. Augmented Reality, AR) - одна зі складових цієї революції. Пам'ятайте гучну гру Pokemon GO? У неї використовується дана технологія, Покемони з'являються прямо у вас вдома, на вулиці, в вашому офісі.
Якщо казати технічною мовою, Доповнена реальність (AR) - технологія додавання в фізичний світ цифрових елементів в режимі реального часу, за допомогою смартфонів і інших комп'ютерних пристроїв, з метою доповнення відомостей про нього і поліпшення сприйняття інформації.
При якісному контенті у людини зникає межа між "твердою" реальністю і штучно створеними, цифровими елементами. Важливо не плутати AR з віртуальною реальністю. VR - це повне занурення у віртуальний світ.
Зараз час, коли реальний світ буде все тісніше пов'язаний з цифровим. Подивіться, наскільки важливу роль в наш час відіграє високошвидкісний інтернет, смартфони, соціальні мережі та інші складові Індустрії 4.0.
Як AR використовується в МСБ і які проблеми вирішує?
Немає такого бізнесу, де зараз не можна було б застосувати AR, підвищив продаж, популярність бренду, ефективність роботи, навчання, швидкість виконання будь-яких операцій, їх точність і т.п. наприклад:
- Інтернет бізнес
Зараз через інтернет продається величезна кількість товарів. Особливо легко купує і довіряє онлайн покупкам молоде покоління, яке стрімко зростає і створює новий попит. Це відмінний напрямок для бізнесу. На порталі Statista опубліковані дані по зростанню доходів від роздрібних продажів в сегменті Е-commerce. З 2021 року вони зростуть до 4,88 трлн. дол США.
Частка електронної торгівлі в загальному обсязі роздрібних продажів в світі з 2015 по 2023 рік
Але в той же час, в області онлайн-продажів є одна велика проблема. Купуючи товари через інтернет нам важко в достатній мірі відчути і оцінити продукт. Ми не можемо його приміряти, побачити як він буде виглядати в нашому будинку, вирішити який колір нам краще підійде і т.п. Ця проблема вкрай негативно впливає на конверсію і відсоток повернень, який є досить високим і в середньому становить 30%. А це великі витрати для власників бізнесу. Технології AR дозволяють на 60-80% усунути дані проблеми. Тепер, з їх допомогою, покупець може приміряти практично будь-який продукт, не виходячи з дому. Меблі, побутову техніку, окуляри, годинник, кросівки та мн. інше. Для цього навіть не потрібно завантажувати мобільний додаток, все можна зробити прямо з сайту. Наприклад відео AugmentEcom
У підсумку, конверсія збільшується багаторазово, а кількість повернень куплених товарів через те, що вони не підійшли, різко падає. Використовуючи платформу AugmentEcom, функцію візуалізації будь-якого продукту в 3D і AR можна додати на свій сайт буквально за 10 хвилин. Це робить покупки онлайн більш зручними, приємними і інформативними, дає покупцю більше можливостей для прийняття вірного рішення, збільшує продажі онлайн-магазинів і зменшує кількість повернень.
- Виставки, конференції, заходи
Щоб якісно представити свою продукцію і виділити свій товар на ринку, вже недостатньо просто роздавати листівки чи брошури на виставках і торгових ярмарках. За допомогою AR можна створити унікальну 3D презентацію будь-якого продукту або послуги. Навіть найскладніші продукти можуть бути представлені у зрозумілій і цікавій формі. Можна показати прототипи установок, машин або інших продуктів, які неможливо привезти на захід або вони ще знаходяться в стадії розробки. Наприклад відео
- Організація великих заходів, івент бізнес
В індустрії планування і проведення різних заходів крутиться досить багато коштів. Весілля, конференції, корпоративи. Але сама їх організація, вибір та бронювання приміщень, вибір дизайну - довгий і складний процес вимагає багато часу, досліджень, переїздів та віддаленого співробітництва між декількома сторонами протягом тривалого періоду часу. AR може зробити цей процес більш простим і ефективним. Подивіться відео як це відбувається
- Навчання співробітників, оптимізація процесів і сервісне обслуговування
AR дає можливість промисловим підприємствам зробити новий стрибок в навчанні персоналу, створенні інноваційних робочих інструкцій, передачі практичного досвіду новим способом, практичного навчання та надання віддаленої допомоги. За допомогою AR всі перераховані вище цикли можна оптимізувати і досить швидко окупити. Це відео показує приклад застосування.
Сервісні компанії часто відчувають брак компетентних фахівців, традиційна тактика збереження досвіду приносить все меншу віддачу. А ось AR рішення допоможуть технічним фахівцям зберегти цінні дані, завжди мати доступ до актуальної інформації в режимі реального часу, зменшити витрати на обслуговування та отримати задоволених клієнтів. Наприклад це виглядає так
- Рітейл, програми лояльності з AR / VR
AR і VR також мають великий потенціал для рітейлерів, дозволяють демонструвати товар у віртуальних шоу-румах, створюючи новий купівельний досвід і заощаджуючи на торгових площах. А добре опрацьовані програми лояльності створені на базі AR / VR технологій, дозволяють торговельним мережам залучати більше покупців, збільшувати середній чек, і головне, підвищувати лояльність своїх відвідувачів. Для України яскравим прикладом може послужити кейс книги з AR "Аліса в країні чудес", створений Українськими компаніями Live Animations і Art Nation. За 1 місяць було продано більше 350 тис. Книг. Подібну акцію також провела торгівельна мережа Євроопт, в Білорусі. Дивіться відео для приклада
- Упаковка з Доповненої Реальністю
AR - це інноваційний маркетинговий інструмент, який допомагає створити емоційний зв'язок між брендом і кінцевим споживачем. Це вже не просто підвищення лояльності, а створення певної міри любові до героя бренду, що особливо важливо для дитячих товарів. Одна справа, коли персонаж просто зображений на упаковці. Інша справа, коли за допомогою AR він оживає, розповідає свою історію, з ним можна контактувати, дізнатися хто його друзі, зрозуміти його характер, заглянути в його світ. Коли дитина контактує з вашим брендом, то його любов і прихильність до персонажа бренду зростає в рази. І наступного разу, побачив на полиці кілька товарів, він, звичайно ж, вибере той товар, з яким у нього вже є емоційний зв'язок, певна любов, створена за допомогою AR. Це рішення з успіхом використовувала компанія Конті, створив магічний AR світ для свого ведмедика ТIMI. Ось як це виглядає
Технологія AR може застосовуватися не тільки до продуктів, у яких є свої персонажі. За рахунок безмежних можливостей інтерактивності, додавання ігор або пізнавального контенту, цікавого для споживачів, АR виступає в якості підсилювача будь-якого продукту. AR дозволяє помістити в продукт додаткову користь і таким чином підвищити його цінність в очах покупця.
- Просування в соціальних мережах
Ви звичайно ж знаєте про Маскі (фільтри), які широко використовуються в таких соціальних мережах як Facebook, Instagram і Snapchat.
Наприклад: https://youtu.be/Fho5eWOePR0
Але не всі знають, що ці фільтри являють собою технологію доповненої реальності. Сьогодні для людей важливі емоції і якщо ваш продукт їх викликає, то шанси на успіх значно вище. Будь-яка компанія може створити власні Маски, таким чином привернути увагу до свого бренду або послуги. В кінці 2019 Instagram відкрив сервіс для всіх бажаючих створювати власні Маски - Spark AR. Він досить зручний, не складний в освоєнні і навіть новачки можуть створювати прості ефекти. Але все ж краще звернутися до професіоналів. Гарна маска може створити потужний вірусний ефект, завдяки чому ваша компанія стане більш відомою.
Помилки, які не варто робити, щоб не втратити гроші
Варто відзначити деякі поширені помилки, які роблять підприємці при реалізації проектів з AR, що призводить до невдачі та втрати грошей.
Помилка №1
Створення рішень при яких відсутня реальна користь для споживача. Цінності немає взагалі або вона дуже низька. В основному йде розрахунок на WOW-ефект, а цього не достатньо. У самій назві, Доповнена реальність, криється відповідь. Цифровий контент повинен доповнювати ваш продукт, зробити його більш цінним, нести користь клієнтам, допомагати вирішувати якісь завдання, повідомляти корисну інформацію. Якщо цього немає, гроші викинуті на вітер.
Помилка №2
Не враховуються важливі аспекти моделі споживання і використання продукту. Наприклад, одна з компаній випустила дитячий лейкопластир з AR. Проект повністю провалився. Погодьтеся, важко собі уявити, що в момент коли дитина порізав палець, мама дістає смартфон, наводить камеру на лейкопластир і вони разом з дитиною оживляють зображення на упаковці. Це виглядає абсурдно, проте в розробку і просування були вкладені великі гроші. Рішення з AR має враховувати всі аспекти, від того як купується ваш продукт, до того як, коли, де, і навіщо використовується.
Помилка №3
І остання поширена помилка - невірно вибраний розробник. Коли ви шукаєте виконавця для своїх ідей, не слухайте і не читайте рекламні тексти, просто уважно дивіться. На що саме дивитися?
а) На створені раніше продукти.
Особисто вивчіть їх, чи подобаються вони вам? Якщо не подобаються, не будуйте ілюзій, створений для вас продукт буде таким же і він вам не сподобається.
б) Технічна якість.
Особисто перевірте як все працює. Також уважно вивчить рейтинги мобільних додатків в AppStore і Google Play. Прочитайте відгуки користувачів, це загальнодоступна інформація, зате ви відразу все побачите. Прийнятний середній рейтинг - від 4.0 і вище. Якщо ж він 4.5 і вище, то просто чудово відмінно. Чи не задовольняйтеся тим, що розробник сам вам все показав і розповів, перевірте все особисто. У світі тисячі моделей смартфонів, продукт може добре працювати на кількох моделях, а на більшості будуть глюки і збої. Вивчення рейтингів і відгуків відразу виявить гарна якість або низьке. Якщо низька, шукайте тих, хто робить якісно, чи не спокушайтеся заниженими цінами, це той випадок, коли "скупий платить двічі".
в) Чи є у компанії певна спеціалізація, або вони беруться за все підряд?
AR-широка область, в ній багато напрямків. Щоб створювати хороший продукт потрібна чітка спеціалізація, під неї створюється команда з певних фахівців. Є компанії, які сильні в AR для медицини, але якщо їм замовити продукт для дітей, то нічого доброго не вийде. Розумієте?
Є й інші причини, які можуть стати причиною провалу проекту. AR - створюють люди і бувають випадки, коли проект виявляється вигідним тільки виконавцю, він не вникає в те, що насправді потрібно вам і вашим клієнтам, не дає рекомендацій як фахівець і не піклується про кінцевому успіху проекту. Поганий маркетинг, відсутність належного просування, також можуть бути причиною неуспішності проекту.
Секрет створення успішних проектів з AR простий, він полягає в тому, щоб не робити цих помилок. AR - це в першу чергу додаткові користь і емоції, які ви даруєте своїм клієнтам.
Де краще шукати AR підрядників?
Є кілька ресурсів, які надають вичерпну інформацію про компанії що створюють AR і дозволять вам заощадити час на пошук:
- Crunchbase. Спочатку створений, як каталог стартапів, тепер це найбільша база даних про компанії що створюють AR.
- Clutch. Міжнародний агрегатор рейтингів і рев'ю, орієнтований на B2B ринок і пошук підрядників. Є портфоліо, інформація про ціни і спеціалізації компаній. Для зручності, можна скористатися ТОП рейтингами підрядників різних напрямків і навіть графічної матрицею лідерів. Дуже ретельно ставиться до перевірки достовірності відгуків (рев'ю на проекти від $ 10 000 приймаються тільки у вигляді інтерв'ю по телефону).
- DesignRush Ще один B2B майданчик, але з акцентом на веб-дизайн, мобільні додатки і брендинг. Теж є система оцінок за балами, погодинна вартість робіт і мінімальний бюджет. У вас навіть буде можливість познайомитися ближче з компанією і біографіями її ключових співробітників. Цей ресурс відмінно підійде щоб побачити візуальне відображення робіт ваших потенційних підрядників. Але пам'ятайте, що DesignRush не так суворо ставиться до перевірки відгуків, як той же Clutch.
Основні етапи створення проектів з AR
- Бриф від замовника із загальним описом цілей і завдань, які потрібно вирішити;
- Розробка концепту ідеї AR-продукту (для цього зазвичай проводяться креативні поради та мозкові штурми);
- Створення технічної документації проекту, де він розписується у всіх подробицях, з плануванням етапів створення та термінами їх реалізації;
- Створення AR-продукту: написання сценаріїв, 3D моделлинг, анімація, дизайн, програмування, озвучка, тестування і налагодження продукту, його випуск;
- Технічна підтримка продукту після його випуску, включаючи консультації користувачів.