Як перенести свій бізнес в онлайн – 5 простих кроків
01 квітня, 2021
1. Розробіть сайт
Інтернет-сайт — це представництво вашого бізнесу, яке працює 24/7, без перерв та вихідних. У функціонал сайту можна закласти майже будь-які речі: від простого інформування користувачів про бізнес до замовлення товарів та послуг.
Створення інтернет-сайту сьогодні необов’язково потребує звернення до студій вебдизайну або програмістів. Завдяки різноманітним конструкторам або системам керування контентом, створити сайт можна й самому. З найпопулярніших систем для створення сайту відзначають: WordPress, OpenCart та Joomla. На цих системах зроблено більше половини усіх сайтів у мережі. Користування системами є безкоштовним і доступно кожному. Розібратися із процесом створення сайту допоможуть інформаційні ресурси, інтернет-спільноти, форуми та відео в YouTube. Звичайно, на розробку потрібно буде витратити час, але результат того вартий. Витративши декілька днів чи тижнів (залежно від функціоналу) на розробку, ви отримаєте потужний маркетинговий інструмент, який допоможе підвищити дохідність та пізнаваність вашого бізнесу.
Якщо часу на набуття навичок та створення сайту немає, можна звернутись до професіоналів. Вартість послуг з розробки буде різною залежно від функціоналу проєкту. Простий лендинг (якого цілком вистачить) може вартувати приблизно 8-10 тисяч гривень.
2. Зареєструйте домен
Домен — ім’я вашого ресурсу в мережі. Саме домен вводить користувач у строку браузеру для переходу на сайт. Доменні імена, а точніше, зони для їх реєстрації, існують різні. Вони поділяються на:
- географічні;
- загальні;
- тематичні;
Технічно жодних відмінностей у доменних зонах немає. Сайт однаково гарно буде працювати як на загальному, так і на географічному домені.
Обираючи домен, віддайте перевагу милозвучним іменам, які просто запам’ятати та ввести в адресну строку браузера чи рядок пошукової системи. Зону обирайте з огляду на територію діяльності бізнесу або його тематику. Для провадження діяльності на території України можна обрати найпопулярніший український домен — com.ua. Купити ім’я можна в одного з українських реєстраторів.
Вартість реєстрації більшості українських доменів — 150-300 гривень на рік. Загальні (міжнародні) домени вартують 300-500 гривень на рік. Тематичні можуть коштувати дорожче.
3. Оберіть хостинг
Хостинг — послуга з розміщення файлів сайту на сервері, який має постійне підключення до Інтернету і фактично «транслює» сайт користувачам. Саме від хостингу здебільшого залежить стабільність роботи сайту та швидкість його завантаження.
Існують такі види хостингу:
- віртуальний хостинг;
- хмарний хостинг;
- віртуальний сервер;
- виділений сервер;
Усі вони відрізняються способом взаємодії між клієнтом та провайдером, технічними характеристиками та виділеними ресурсами. Найпростіший варіант, з якого варто почати, — віртуальний хостинг. Він передбачає надання користувачу на певних умовах місця на сервері для розміщення сайту. Зазвичай процес завантаження сайту відбувається через спеціальні панелі, які є інтуїтивно зрозумілими та простими.
Обираючи хостинг-провайдера, зверніть увагу на країну розміщення серверів, наявність цілодобової технічної підтримки, функціонал панелі керування та характеристики послуг. Почати можна з мінімальних тарифів. Головне — щоб місця, яке ви орендуєте, вистачало файлам сайту. За потреби провайдери надають можливість збільшити тариф.
Вартість невеликого тарифу, якого вистачить більшості сайтів, — 500-700 гривень на рік.
4. Установіть системи аналітики та моніторингу ефективності сайту
Збільшити ефективність вебресурсу неможливо без аналізу даних. Перше, що потрібно зробити, встановити стандартні сервіси, які безкоштовно надає корпорація Google:
- Google Analytics;
- Google Search Console;
Перший інструмент дозволяє відстежувати поведінку користувачів ресурсу. За його допомогою можна аналізувати дані стосовно регіонів відвідувачів, демографічні показники, інтереси та навіть вид пристрою, з якого було здійснено відвідування сайту. Крім цього, можна відстежувати найпопулярніші сторінки ресурсу, джерела трафіку та пошукові запити.
Другий інструмент орієнтований більше на отримання інформації про технічні деталі роботи сайту: індексацію його сторінок, швидкість завантаження, зручність для мобільних пристроїв тощо. Також за допомогою Search Console ви зможете передати пошуковій системі карту сайту (файл із переліком сторінок) та налаштувати їх видимість у пошуку.
Отриману інформацію можна використовувати для створення рекламних кампаній, у маркетингових цілях та задля оптимізації та покращення сайту.
Щоб підключити вказані інструменти, потрібно додати програмний код у сайт. Зробити це дуже просто, використовуючи інструкції самих сервісів.
Використання сервісів є безкоштовним.
5. Займайтесь просуванням бізнесу в мережі
Мало лише створити сайт, потрібно займатись його просуванням та залученням трафіку. Для залучення відвідувачів на сайт є різноманітні засоби, ось декілька найпопулярніших з них, які дозволяють швидко отримати перших клієнтів:
- Контекстна реклама
- Соціальні мережі
Контекстна реклама. Це інструмент, який передбачає платний показ оголошень у результатах пошуку та на сторонніх сайтах. Якщо говорити про оголошення в результатах пошуку, то вони відображаються над та під основними результатами і виводяться користувачам у разі введення відповідних ключових слів або фраз. Оплата зазвичай відбувається за дію — за кожен клік користувача по вашому оголошенню. Для використання цього сервісу потрібно зареєструватись та створити рекламну кампанію. У кампанії потрібно буде додати ключові слова та створити оголошення.
Наприклад, ви продаєте електричні самокати. Створюємо кампанію і задаємо такі ключові слова:
- купити електричний самокат;
- купити електросамокат у Києві;
- купити електросамокат з доставкою;
Можна додати й конкретні моделі електросамокатів.
Далі створюємо оголошення. Краще робити різні оголошення під конкретні ключові запити. Оголошення має містити заголовок, наприклад:
Купити електричний самокат у Києві з доставкою.
Та основну частину (опис), наприклад:
Великий вибір електричних самокатів. Популярні марки та моделі. Швидка та безкоштовна доставка по Києву. Гарантія 12 місяців на усі самокати.
Також потрібно вказати URL-адресу (конкретну сторінку) сайту, куди перейде користувач, натиснувши на оголошення.
До оголошення можна додати: номер телефону, адресу, час роботи магазину, відгуки користувачів, вартість, додаткові характеристики або переваги вашого магазину.
Тепер, коли користувачі шукатимуть електросамокат та введуть у пошуковий рядок запит «купити електричний самокат», вони побачать ваше оголошення, зможуть перейти на ваш сайт та оформити замовлення.
Оплата здійснюється за кожен клік користувача по вашому оголошенню. Вартість такого кліку залежить від багатьох факторів: конкурентності ніші, відповідності запиту до сайту (наскільки сторінка сайту відповідає запиту), регіону, часу показу та ефективності оголошень.
Соціальні мережі. За різними даними, кількість користувачів соціальних мереж в Україні сягає позначки 11-15 мільйонів. Найпопулярнішими мережами є Facebook, YouTube та Instagram. Використовуючи платні інструменти реклами, ви можете відображати оголошення про ваш бізнес й у соціальних мережах.
Система роботи та оплата цієї реклами дещо відрізняється від контекстної реклами. Основна відмінність в оплаті — частіше ви сплачуєте не за кліки, а за покази вашого оголошення. Оголошення можуть містити не тільки текст, а й графічні елементи: картинки або навіть відео.
Створення рекламної кампанії починається з реєстрації бізнес-сторінки та кабінету у відповідній соціальній мережі. Далі створюється оголошення, у якому ви вказуєте текст пропозиції, додаєте фото або відео та URL-адресу (конкретну сторінку) сайту, куди перейде користувач, натиснувши на оголошення.
Наступним кроком потрібно обрати параметри для показу — таргетинг. Ви можете обирати серед тисяч параметрів, найпростіші з яких:
- країна та місто показу оголошень,
- вік та стать отримувачів реклами;
- інтереси, наприклад: подорожі або активний відпочинок;
Під час створення рекламних кампаній рекомендується проявити креативний підхід: зробити унікальні фото, зняти відеоогляд або розповісти про ваш товар, або послуги у відео.
Вартість таких рекламних кампаній задає користувач на кожен день роботи. Можна почати з 200 гривень, коригуючи бюджети залежно від результатів.
Олег Рівтін
Директор з маркетингу Cityhost.ua