5 правил і 10 порад, як працювати в digital-сфері без цифрового детоксу та озирань на інших
21 квітня, 2021
Тільки за останні чотири роки Ольга отримала 15 нагород у банківській сфері, зокрема особисту нагороду Rising Tech Star (highly commended). Понад десять років працює в банках і зараз відповідає за весь розвиток Альфи як мобільного банку. Під її керівництвом менш ніж за рік Альфа-Банк Україна запустив цифровий банк Sense SuperApp. Трохи більше як сто днів знадобилося, щоб він набрав перші півмільйона клієнтів. Це був перший банківський додаток у країні, в якому клієнт зміг «налаштувати» робочий стіл під себе, використовувався відеочат і віддалена ідентифікація, технологія drag'n'drop і десятки інших функцій, які впливають на всі шість відчуттів і підлаштовуються під смак кожного клієнта.
У мене не було якогось вибору сфери й тим паче чіткого плану працювати з digital. Він сам вибрав мене. Молодим фахівцем потрапила до банківської сфери, займалася оптимізацією та автоматизацією процесів, побачила — виходить.
А мій принцип — витрачати час не на роботу заради роботи, а на те, що виходить і драйвить тебе. Завжди було гостре відчуття того, що світ розвивається швидше, ніж помічають люди довкола. І це можливість зробити більше.
Було бачення, з часом склалася команда. Зараз я керую чотирма сотнями співробітників, з них 80 осіб — ті, хто займається створенням і просуванням тільки цифрових продуктів. З них 35% — чоловіки та 65% — жінки. Ми просто шукаємо найкращих з найкращих, не озираючись на стереотипи. Команда, яка бачить інновації, — драйвить увесь бізнес. Це особливий склад людей, для яких важливо створювати нове, і я їх всіх дуже люблю.
А digital — якраз настільки різноманітна сфера, що кожен може знайти собі в ній напрямок. Чи то чоловік, чи то жінка, фізик або лірик. Тут можна застосувати всі свої навички: організаторські, креативні, економічні та фінансові (такі продукти вимагають серйозного розрахунку), вміння продавати, розробляти, просто вигадувати те, що іншим і на думку не спадає. Все це можна розвивати в цифровому світі, тому що він вже став постійною бізнесу. Будь-яка компанія — про digital: банки оселилися в телефонах, ритейл — у моніторах ноутбуків, міністерства вже почали працювати в цифровій сфері та завдяки команді Міністерства цифрової трансформації України у нас першими у світі з'явилися електронні документи, рівні фізичним. Це майбутнє, яке вже настало.
5 правил, які працюють вже зараз
Правило 1. Немає вибору — бути цифровим чи аналоговим.
Ваше життя вже протікає в телефоні, в ноутбуці, в розумній колонці. Ми платимо телефоном, бігаємо з розумними годинниками, ставимо паролі пальцем, забиваємо справи в електронний календар — тобто живемо в digital. Цифрові технології — не тренд, а повсякденність. Я не пам'ятаю, коли востаннє розраховувалася готівкою. Тож уже зараз ваша пропозиція має вміщуватися в телефон клієнта. І це цікавий виклик.
Правило 2. Digital — це новий спосіб ведення будь-якого бізнесу.
Тож будь-яка компанія, яка хоче бути сучасною, повинна розвиватися в цьому напрямку. Тому критерій сфери — свіжі ідеї та вміння не розмежовувати, а поєднувати онлайн та офлайн сучасної людини й те, що їй може знадобитися завтра.
Правило 3. Стратегія повинна бути мобільною.
А плани — потенційно готовими до змін щодня. У цьому успіх. Усі твої ідеї можуть за один день змінитися, і це ок. А якщо вони зміняться і наступного дня, отже, теж треба змінити. Це такий флоу-digital: він про постійні зміни, а не про те, як спланувати виробничий план на п'ять років уперед. Я не вірю в п'ятирічки.
Правило 4. Стереотипи — тільки в голові.
Завжди є голод хороших кадрів. Чоловіків і жінок. Дослідження Bloomberg минулого року показало, що перекіс у digital-сфері чоловіків до жінок — три до одного (в ньому брало участь 2700 британських компаній), але разом у найсильніших компаній на ринку кількість жінок-управлінців — вдвічі більша, ніж у середньому на ринку. Футурологи вважають, що жінки краще готові до автоматизації процесів і в постіндустріальній ері існуватиме попит на властиві їм якості: емпатія, вміння слухати, інтуїція, терпимість. Сфера відкрита для всіх, а ось чи зробити перший крок, побороти відчуття невідомого (і тільки тому страшного) — рішення вже кожного з нас.
Правило 5. Технології потрібно створювати для себе і під себе.
Наша сфера цікава тим, що тут багато вигаданого, а багато ховається за обмеженнями та бар'єрами. А ми повинні не звертати уваги на перешкоди й шукати точки росту, об'єднати всі ключові ідеї, мобілізувати команду на досягнення важливих цілей, не відволікаючись на неважливі. Потрібно руйнувати стереотипи та вбивати обмеження, бажано швидко. Секрет ідеї, яка точно спрацює, — легке використання і корисний продукт, який спростить життя клієнта. І не забувати, що клієнт — кожен з нас. У підсумку все орієнтовано на людину — технології без людей не мають довгого життя.
10 коротких порад, що робити, аби не боятися
- Будь готовою змінюватися сьогодні, а не після того, як буде узгоджено план.
- Вір у себе, а не в стереотипи. Сила і слабкість не діляться за гендерним принципом.
- Люби свого клієнта і клієнта в собі.
- Досвід іноді заважає. Довіряй інтуїції та будь креативною.
- Не аналізуй, а встановлюй тренди. Вчися бачити майбутні ідеї та більше пробувати.
- Слова «неможливо» в цифровому світі не існує, завдання команди — якраз придумати те, що інші поки бачать як нездійсненне.
- Будь готовою до ризиків — це єдиний варіант, як ти можеш спробувати бути першою, бути трендсетером.
- Делегуй і довіряй своїй команді. Головне — не як багато ти знаєш в IT, а як багато знає той, хто відповідає за цей напрямок. Мені в Альфі з цим пощастило. На кожному місці повинна бути правильна людина, це не про digital — це про здоровий глузд.
- У роботі працює все. Навіть гра на стереотипах. Це залежить від твого внутрішнього стилю: мама ти чи жінка-бос. Ти повинна застосовувати той підхід, який вважаєш за потрібний.
- Немає якоїсь жіночої або чоловічої формули успіху — просто не витрачай життя на роботу заради роботи. Отримуй задоволення від руху.
Для кого ця сфера?
- для тих, хто не знає, що таке digital-детокс і навіщо;
- для тих, хто відчуває, що горизонт — набагато ширше;
- для жінок і для чоловіків, для всіх.