Як бізнесу почати продавати онлайн?
29 квітня, 2020
В умовах карантину стрімко змінилися умови ведення бізнесу. Якщо раніше дозволити своїм командам віддалену роботу могли переважно компанії, що працювали на міжнародні ринки та мали співробітників у різних країнах, то зараз у такому форматі працює більшість.
Вимушений перехід став драйвером і для використання цифрових інструментів. Наприклад, тих, що дають можливість обмінюватись та підписувати електронні документи, дозволяють працювати над проектами онлайн та комунікувати із командами. Але одна зі сфер, яку ускладнив віддалений режим роботи та карантин — це продажі. І йдеться не тільки про організацію роботи продавців. З цим складнощів немає — сучасні технології дають змогу налаштувати повноцінне робоче місце із телефонією та CRM-системою вдома. Проблеми виникають із пошуком клієнтів, особливо, якщо раніше бізнес не працював в онлайні. Звісно, дуже багато залежить від того, які послуги чи товар пропонує конкретна компанія. Не менш важливу роль відіграє цільова аудиторія. Для кого ви працюєте — це найперше питання, на яке потрібно собі відповісти.
Якщо ваш клієнт — бізнес, то найефективнішим варіантом буде запропонувати свої товари чи послуги тим, хто їх шукає саме зараз.
Де їх знайти? На електронних тендерних майданчиках. На багатьох з них є можливість переглянути актуальні запити, як від держави, так і від комерційних компаній. Тендери можна шукати по категорії товарів та послуг чи навіть по ключовим словам. Можна налаштувати підписку, щоб інформація про всі оновлення приходила на електронну пошту. Обравши потенційно цікаві закупівлі, варто детально ознайомитись із вимогами. Якщо ваша продукція їм відповідає, то можна готувати тендерну пропозицію. За нашою статистикою кожна четверта пропозиція переможна.
Не маєте можливості чи бажання приймати участь у тендерах, тоді можна спробувати продавати свій товар через електронний каталог Prozorro Market.
Він працює за принципом звичайного онлайн-магазину, але покупець — держава. Для того, щоб продавати в каталозі, компанії потрібно один раз пройти кваліфікацію. Ознайомитися з правилами участі можна за посиланням. Після проходження кваліфікації компанія може додавати товари на сайт та очікувати на замовлення. Також не забувайте оновлювати ціни. Якщо у вас багато продукції, то можна використати імпорт даних та налаштувати оновлення наявності та цін по всіх позиціях одночасно. Це дуже зручно для тих, у кого великий асортимент. У період карантину співпраця з державою може стати надійним та зручним каналом продажів для компанії.
Що ж робити, якщо раніше ви успішно продавали в роздріб, а тепер маєте швидко вийти в онлайн?
Ви, звичайно, можете створити свій сайт та займатись його просуванням у мережі. Але це досить довго та дорого, особливо, якщо до цього ви не збирали клієнтську базу. В будь-якому випадку, доведеться витратити багато часу та коштів, щоб про вас дізналися. Тому найшвидший шлях в цій ситуації — продаж через маркетплейс. У них вже є аудиторія, і у компанії буде можливість рекламувати свої товари чи послуги мільйонам користувачів. Також великий плюс — швидкість. Завантажити інформацію про асортимент можна буквально за один день. Далі вже потрібно якісно обслуговувати клієнтів та підтримувати високий рівень сервісу.