5 швидких способів знайти клієнтів в інтернеті
31 серпня, 2020
Серед деяких підприємців навіть зараз є популярним стереотип, що інтернет-магазину достатньо мати сайт та сторінки у соцмережах, аби забезпечити собі стабільний потік клієнтів. Якби ця думка була правильною, ми не писали б для вас цю статтю — інтернет-магазину потрібно витратити на розвиток та просування не менше сил, аніж офлайн-точці. Тож, розповідаємо, де та як саме онлайн-підприємцям ефективно знаходити та залучати нових клієнтів.
Аудиторія понад усе
Перш ніж почати розміщувати оголошення та створювати колаборації, вам необхідно чітко усвідомлювати, кого саме ви прагнете залучити до купівлі.
«Чоловіки та жінки у віці 18-45» — поганий варіант, адже у ньому немає жодної конкретики та детального опису покупців.
Щоб чітко окреслити коло ваших потенційних клієнтів, вам необхідно знати щонайменше їх матеріальний та сімейний стан, чим вони займаються на роботі та після неї, в яких магазинах звикли витрачати гроші.
Ця інформація допоможе вам розуміти, до кого саме звертатися у своїх рекламних кампаніях, та не витрачати рекламний бюджет дарма. Радимо розбивати весь масив вашої аудиторії на декілька сегментів в залежності від того, що саме ви можете запропонувати їм, та який із ваших продуктів допоможе їм найефективніше вирішити проблему.
Також не забувайте, що не завжди покупець вашого товару є його безпосереднім споживачем. Розглянемо на прикладі дитячих іграшок: платитимуть за них батьки, а використовуватимуть — діти.
До речі, тут криється одна із найрозповсюдженіших помилок — реклама товару серед його споживачів. Якщо інтернет-магазин іграшок буде розміщувати рекламу на дитячих відео в YouTube, він майже гарантовано витратить весь бюджет безрезультатно — навіть якщо дитина додивиться ролик до кінця або перейде на сайт, це не призведе до купівлі, яка є цільовою дією.
Скоріш за все, дитина дивиться відео тому, що мама чи тато дали йому планшет, аби вона трохи посиділа спокійно та не відволікала їх. Якщо батьки почують, що відео за якоїсь причини зупинилось, вони прагнутимуть якомога швидше ввімкнути його знову, а не переглядати сторінку, на яку дитина перейшла з реклами.
Де почати пошуки клієнтів?
Важливо розуміти, що ваші клієнти в онлайні — це ті ж люди, які ходять до супермаркету, перукарні та кіно, а не абстрактна група, що невпинно натискає на всі банери на сайтах.
Підхід до онлайн-аудиторії має бути відповідний — людський, але з акцентом на переваги, які отримає покупець, якщо купить тут і зараз.
Не менш важливими є також місця, де ви розмістите рекламу, та інструменти, за допомогою яких ви це зробите. Якщо ви продаєте насіння для саду, то навряд чи купівля реклами у блогера в TikTok принесе вам багато клієнтів. Садівництвом займаються переважно люди у віці 40+, а TikTok орієнтований на значно молодших користувачів.
Ми підготували перелік найпопулярніших місць та інструментів для пошуку нових клієнтів, тож розглянемо їх детальніше.
Контекстна та таргетована реклама
Це один із найпопулярніших видів онлайн-реклами, який працює за дуже простим алгоритмом — рекламодавець платить тільки за фактичні переходи на його сайт або кліки по оголошенню.
Рекламодавець самостійно вказує бюджет, який він готовий витратити, задає параметри аудиторії тощо. Тобто, врешті-решт він платить лише за зацікавлених та релевантних користувачів.
Таку рекламу можна налаштувати в Google (ось тут ми вже розповідали, як це зробити), на сайтах-партнерах та в соцмережах.
Незважаючи на простий алгоритм роботи, налаштувати контекстну рекламу таким чином, аби вона приводила на сайт готових на купівлю користувачів, досить складно. Рекомендуємо звертатися до профільних спеціалістів або опановувати контекстну рекламу самостійно.
Соцмережі
- Це дуже важливий канал комунікації та позиціонування для будь-якого бренду.
- По-перше, користувачеві значно зручніше зв'язатися з продавцем у Facebook або Instagram, аніж шукати його сайт, писати у підтримку або телефонувати.
- По-друге, людина щоденно проводить у соцмережах близько семи годин, тож за їх допомогою ви можете стати ближче до своїх потенційних клієнтів та запам'ятатися їм.
- По-третє, більш молоде покоління користувачів робить висновки про бренд, зважаючи на його сторінки у соцмережах.
Універсального шаблону для роботи у соцмережах немає, проте є декілька спільних рис, які об'єднують якісні сторінки:
- Регулярність публікацій. Ваша сторінка має бути живою. Користувач, зайшовши на неї, повинен розуміти, що представники компанії працюють, знаходятся на зв'язку та готові допомогти.
- Актуальна інформація про компанію. Надавайте користувачам максимально повну та актуальну інформацію щодо вашої компанії — де та як вас знайти, за яким графіком ви працюєте, як з вами зв'язатися. Чим більше інформації про себе ви розповісте користувачеві, тим вищим буде його рівень довіри до вас.
- Корисний контент. Звісно ж, мета будь-якої дії підприємця — збільшити прибуток. Проте в соцмережах люди звикли відпочивати, роздивлятися яскраві фото, читати цікаві та корисні матеріали. Соцмережі — це робота на перспективу, на лояльних клієнтів в майбутньому, а не продажі тут та зараз. Не забувайте про це, давайте користувачеві контент для відпочинку, а не змушуйте купувати та обирати, і він врешті-решт стане вашим клієнтом та амбасадором.
Інфлюенс-маркетинг
Це вид реклами, де ваш товар або послугу рекомендує відома особа, блогер чи експерт. Інфлюенс-маркетинг досить тісно перетинається з рекламою в соцмережах, тому що переважна більшість блогерів спілкується зі своєю аудиторією в Facebook та/або Instagram. Для успішного просування за допомогою інфлюенсера вам знадобиться не тільки сайт, але й якісна сторінка в соцмережах.
Для того, щоб обрати саме того блогера, який в змозі привести вам достатню кількість зацікавлених користувачів, вам необхідно розуміти інтереси своєї аудиторії та сильні сторони свого товару.
Наприклад, якщо ви продаєте натуральні солодощі, вам варто придивитися до професійних тренерів та блогерів-батьків. У рекламній кампанії ви маєте зробити акцент на тому, що ваш продукт корисний, не містить цукру, штучних барвників, алергенів, не стимулює появу надлишкової ваги тощо.
Контент-маркетинг
Суть контент-маркетингу полягає у розміщенні статей, досліджень, новин у ЗМІ та популярних виданнях. Це трохи повільніший, проте надійний спосіб створити репутацію експерта для вашого бренду.
Є дуже тонка грань між якісним контент-маркетингом та статтею, яка відштовхує користувача прямолінійністю рекламних посилів. Якісний текст має вирішувати проблему читача, давати йому право вибору та ненав'язливо аргументувати, чому проблему треба вирішувати саме завдяки вашої допомоги.
Золоті правила контент-маркетингу:
- Порівнюйте себе з сильними конкурентами. Вибір товару має залишатися за читачем, проте ви маєте право донести сильні сторони свого продукту, аргументувати його ціну та пояснити, що саме отримує клієнт за свої кошти.
- Пишіть чесно. Конкурент у деяких моментах сильніший за вас? Не бійтеся про це казати. Клієнта неможливо обдурити, проте він завжди відчуває, коли черговий рекламодавець намагається це зробити. Чесно та неупереджено описуйте не тільки свої переваги, а й сильні сторони конкурента — таким чином клієнт зрозуміє, що ви відкрита та чесна компанія, з якою варто співпрацювати.
- Давайте користь. Якщо з перших слів вашої статті буде зрозуміло, що попереду чекає рекламний текст з безліччю описів «продукту номер 1», читач, ймовірно, закриє сторінку та піде шукати статтю, у якій йому не намагатимуться щось продати. Основна думка після прочитання вашої статті має бути такою: «Я можу зробити це й сам, але з (підставте вашу назву) це буде швидше/дешевше/якісніше».
Прайс-агрегатори
Це спеціалізовані портали, де користувач може порівняти ціни на той чи інший товар та одразу ж придбати той, який йому сподобався найбільше. Прибуток за товар отримує продавець, проте за розміщення товарів на сайті агрегатору він має щомісячно сплачувати невелику суму.
Для розміщення товарів на прайс-агрегаторі вам знадобиться фід товарів — це їх перелік з назвою, описом, фото та цінами у форматі XML.
Перевага прайс-агрегаторів в тому, що вони досить відомі, та при пошукових запитах користувачів (наприклад, «купити ноутбук») відображуються на першій сторінці пошуку. Тобто, на цих порталах дуже велика кількість відвідувачів, тому для підприємців, котрі розміщують там свої товари, це чудова можливість заявити про свій бренд.
Висновки
Ми розглянули лише верхівку айсбергу — для успішного просування інтернет-магазинів існує значно більше інструментів та методик. Проте ці п’ять способів можна застосовувати на будь-якому етапі розвитку проєкту та за їх допомогою залучати достатню кількість клієнтів за невеликий проміжок часу.
Звісно ж, найкращий результат для бізнесу буде від одночасного використання якомога більшого набору інструментів. Проте кожен підприємець має знати свій продукт та аудиторію, аби підібрати відповідні, які принесуть максимальну ефективність.