107 млрд гривень витратили українці на покупки в інтернеті у 2020 році — група компаній EVO
24 грудня, 2020
За оцінками групи компаній EVO, загальна сума фізичних товарів і послуг, які придбали українці в інтернеті у 2020 році, сягнула 107 млрд гривень. Це на 41% більше, ніж торік. Зросла і кількість онлайн-оплат — щонайменше на 50%
СOVID-19 істотно пришвидшив розвиток e-commerce
Рік тому EVO прогнозувала приріст e-commerce у 2020 році в Україні на рівні 15%, пандемія його істотно скоригувала. Безліч нових гравців з'явилося в онлайні — від мінівиробництв до кав'ярень. Великі онлайн і офлайн-магазини та маркетплейси здебільшого посилили свої позиції.
Тепер майже 9% всіх покупок в Україні відбувається онлайн — на маркетплейсах, в онлайн-магазинах і соцмережах. До Китаю, де понад 30% всіх покупок в онлайні, ще далеко, але приріст за рік чималий. Для порівняння, у 2019-му частка e-commerce у ритейлі в Україні оцінювалась у 7%, а виріс ринок тоді на 17% за рік.
Зросла кількість покупок, впав середній чек
За рік кількість замовлень на маркетплейсах EVO — Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua, IZI.ua та сайтах компаній Prom.ua зросла на 42%. Середній чек впав на 10%. Представники EVO пов'язують це з тим, що люди почали купувати онлайн значно частіше і дешевші товари — одяг, товари щоденного вжитку, їжу, маски.
- Найбільший приріст за 2020 рік у категорії «Медичні товари» — тут оптом і в роздріб купують маски, санітайзери, пульсоксиметри, рукавички та інше.
- Значно більшим попитом, ніж торік, користувались товари для садівництва і городництва — тут купували все: від насіння до міні-комбайнів.
- Також у топ найпопулярніших товарів увірвалися зоотовари — корм і аксесуари для домашніх тварин, а також продукти харчування.
Онлайн-оплати стали звичними
За оцінками EVO, кількість онлайн-оплат за товари та послуги цього року зросла на понад 50%. На маркетплейсах вже зараз приблизно 15% розрахунків — карткою у момент покупки. З такими темпами за декілька років післяплата готівкою за придбані онлайн-товари та оплата «на картку» втратять популярність як менш безпечні та зручні.
Важливий фактор, який стримує ріст оплат уже зараз, — ціна транзакцій для продавця, яка в Україні в середньому більше 2% від ціни товару. Це в 4 рази більше, ніж у Європі.
Прогноз 2021: зростання продовжується
Очікується, що у 2021 році темпи зростання e-commerce частково збережуться й e-commerce зросте ще на третину. Цьому сприятимуть:
- Поява безпечних способів онайн-оплати на маркетплейсах (приміром, Пром-оплата, оплата через Shafa, безпечна оплата на IZI тощо).
- Здешевлення доставки (в тому числі акції безкоштовної доставки від маркетплейсів з логістами).
- Швидкість і ріст якості обслуговування продавцями. Покупці стали більш вимогливими, а продавці підлаштувалися: моментальна обробка замовлень, відправка сьогодні, просте повернення товарів вже стали звичними.
- Пандемія виштовхнула в онлайн традиційно офлайнові ніші, зокрема ліки та харчі. У декілька разів зріс попит на доставку з магазинів і ресторанів. Навіть після пандемії малоймовірно те, що покупці відмовляться від цих зручностей.
Про EVO
EVO — українська продуктова IT-компанія. Компанія розробила маркетплейси для онлайн-шопінгу і замовлення послуг — Prom.ua, Deal.by, Satu.kz, Bigl.ua, Kabanchik.ua, Shafa.ua, Crafta.ua, IZI.ua. Створила сервіс цифрових рішень для бізнесу «Вчасно», інтернет-майданчики для проведення державних та комерційних торгів і аукціонів Zakupki.Prom.ua та Аукціони.Prom. Розвиває онлайн-сервіс покупки турів – Rozetka Travel, а також фінтех.
У 2018 році EVO й найбільший онлайн-ритейлер України — Rozetka — об'єдналися, щоб разом створювати більше можливостей для українських підприємців на своїх платформах та покращувати клієнтський досвід покупок.