Поради спікерам: як дати успішне інтерв’ю на телебаченні
19 березня, 2021
Якщо собака кусає людину, це не новина. Новина — якщо людина кусає собаку. У цій фразі суть сучасної журналістики — спраглої до сенсацій та скандальних викриттів. Від ідеї телеефіру часто навіть досвідчених топ-менеджерів кидає в холодний піт. У страшних снах ввижається, як підступний інтерв'юер знущається над вами на очах всієї країни та ставить одне за одним каверзні запитання, на які не знаєте відповіді. Ба ще гірше — як втрачаєте контроль та бовкнете щось таке, що потрапить на перші шпальти газет, поставить крапку в кар’єрі та знищить ваш бізнес.
Журналіст — не ворог і не злочинець. Він майстерно робить свою роботу, щоб витягнути з вас інсайти, цікаві глядачам. Інтерв’ю для декого дійсно може стати пасткою. Але так само може стати і трампліном — якщо знати медіаприйоми та готуватися до кожного публічного виходу.
Готуйтеся до кожного інтерв’ю
Ви чітко маєте знати, що ви хочете сказати. Ваші меседжі — якір, який не дасть вам втратити курс розмови у разі незручних питань чи провокацій. Підкріплюйте меседжі сильними доказами — історіями, фактами й статистикою.
Не виправдовуйтесь
Не обов’язково відповідати на питання прямолінійно — оцінюйте контекст і давайте ширшу відповідь. Перефразуйте складне питання у просте та відповідайте на нього. В одної відомої кінозірки спитали: чому ви закохуєтесь лише у багатіїв? На що вона відповіла: «Я люблю веселих чоловіків, та серед бідних вони — рідкість».
Зробіть ваші меседжі ближчими до людей
Апелюйте до людських емоцій та потреб — любові, страху, безпеки, реалізації. Згадалася притча: сидів жебрак з табличкою «Допоможіть сліпому», а грошей ніхто не давав. Повз проходив чоловік та запропонував змінити текст. Після цього гроші полилися рікою. Що ж там було написано? «На вулиці весна. Але я її не побачу». Ось така вона — сила емоційних слів.
Позбудьтеся негативних відповідей
Відповіді з часткою «не» створюють враження, ніби вам є що приховувати. Замість того, щоб казати «Я не можу розкривати деталі цієї угоди», спробуйте: «Наша політика дозволяє нам ділитися лише даними з прес-релізів». Результат буде кращим. А ще забудьте фразу «без коментарів».
Закінчуйте думку
Ваше право як спікера — закінчити речення. Зупиняйте того, хто вас перебиває. Уникайте сумбуру, відповідайте структуровано, не піддавайтеся сильним емоціям.
Розігрійтеся перед ефіром
Зробіть артикуляційну гімнастику. Глибоко подихайте. Скористайтеся пудрою чи матувальними серветками — нехай на екрані блискучими будуть ваші думки і слова, а не обличчя. Продивіться стрічку новин, щоб зрозуміти інформаційне поле. Спрямуйте хвилювання на те, щоб бути активнішими під час ефіру — пам’ятайте, що камера з’їдає нашу енергію.
Поважайте співрозмовника
Пам’ятайте, що очима журналіста на вас дивиться ваш глядач. Використовуйте прості слова, уникайте пасивних конструкцій. Не будьте зухвалими чи надто самовпевненими.
Поради порадами, але ключове — практика.
Якщо ви спікер, пройдіть медіатренінг. Шукайте можливості для публічності, частіше практикуйтеся. Година практики вартує більше, ніж довгі статті.
Успішних вам інтерв'ю!