Занадто емоційні та не вміють приймати складні рішення. Як долати стереотипи про жінок-лідерок?
21 квітня, 2021
Жінки недостатньо професійні. Ми всі розуміємо, що всього знати неможливо. Але ж як складно визнати, що саме ти чогось не знаєш? Якою ти будеш в очах колег? Подібні питання раніше мене дуже лякали. Проте я поборола цю невпевненість. По-перше, необхідно критично оцінювати свій рівень знань і активно надолужити все, що не знаєш. Були роки, коли я проходила 3-4 навчальні курси на рік. Я вчилася маркетингу, побудови та оптимізації бізнес-процесів, фінансів тощо. Зараз я слідкую за новинами і трендами у всіх сферах, що вивчала і які мене цікавлять, читаю статті.
Моя порада: щоб бути лідеркою/лідером потрібно вчитися протягом усього професійного життя. Світ занадто швидко змінюється, тож знання застарівають, щоб почуватися впевнено, необхідно їх регулярно оновлювати та здобувати нові.
Жінкам важко приймати складні рішення. Чесно кажучи, складні рішення, які суттєво впливають на бізнес чи команду, важко приймати будь-якому керівникові. Бо тут занадто багато ризиків. І у мене бувало, що я не знала, як краще діяти. Насправді, у багатьох випадках немає на 100% правильного рішення, і дуже часто є декілька опцій. Як же обрати правильну? Тут вже можливі варіанти, наприклад, можна зробити дослідження. Це допоможе краще розібратися в ситуації. Або можна звернутися за порадою до більш досвідчених колег з компанії чи навіть з ринку. Проте якщо ціна помилки — низька, а дослідження коштуватиме дорого, набагато доцільніше зробити та подивитись, що вийде.
Моя порада: не думати, що є керівники, які завжди знають правильне рішення. Та не сприймати помилки як кінець усьому. Бо саме вони нам дають необхідний досвід, який допоможе в майбутньому прийняти краще рішення.
Жінки надто емоційні. Погоджуюсь, що частіше жінки активніше проявляють свої емоції. Та чи це погано для роботи? За останні кілька років майже всі говорили про те, як важливо для сучасного лідера мати розвинений емоційний інтелект. Що це означає? Розуміти свої емоції, що саме їх спричиняє та вміти їх проявляти у здоровій формі. Так, це нормально, коли ви емоційно подякували команді за гарні результати або висловили занепокоєння, коли робота була зроблена погано. Деструктивно на колектив та бізнес діє нездоровий прояв емоцій, зокрема, крики, стукіт по столу, грюкання дверима і навіть нецензурна лексика в бік співробітників. Та чи дійсно це саме про жінок-лідерок?
Моя порада: знаходити час на рефлексію та дослідження власних емоцій. Це допоможе краще розуміти себе та оточення, а також делікатно та коректно проявляти свої емоції.