Результати дослідження думки бізнес-спільноти щодо ситуації в бізнесі під час пандемії COVID-19
Індекс активності українського бізнесу (UBI) знизився за останні три місяці 2020 року майже на 6 пунктів. Про це свідчать результати дослідження BusinessIndex, остання хвиля якого проводилась у грудні 2020 року серед залучених 687 респондентів з 510 підприємств, більшість з яких — малий бізнес (445 підприємств малого та мікробізнесу).
- Майже половина опитаних зазначила падіння кількості нових замовлень для виробничого сегменту, зменшення обсягів випуску продукції чи наданих сервісів, а також замовлень до вже наявних постачальників.
- Також більше половини компаній відмітили стабільність кількості працівників та незмінність загального рівня товарних запасів.
Найвищий рівень активності бізнесу у грудні показали сфери професійних послуг маркетингу, консалтингу, дизайну, IT-сектор, наукової та технічної діяльності, виробництва харчових продуктів та сільське/лісове/рибне господарства. Найбільший спад зафіксовано у виробничій сфері, тоді як UBI сфери послуг майже не змінився.
58% українських власниць та керівниць бізнесів хоча б раз відчували упереджене ставленням чи дискримінаційні дії до себе як до жінки у процесі ведення бізнес-діяльності.
Про наявність гендерних стереотипів в українському бізнес-середовищі свідчить той факт, що 58% респондентів підтвердили існування на ринку праці «чоловічих» та «жіночих» професій або видів діяльності. Також 46% опитаних представників МСБ переконані, що в українських компаніях чоловіки отримують більше за жінок на рівних посадах.
Кому складніше вести бізнес — жінкам чи чоловікам?
28% опитаних власниць МСБ та жінок на керівних посадах вважають, що в Україні жінкам у бізнесі доводиться важче, ніж чоловікам.
Серед найпоширеніших проблем, з якими жінкам доводиться стикатися у своїй професійній діяльності, були названі:
- відсутність коштів на розвиток бізнесу, професійний розвиток та освіту (43% респонденток)
- відчуття, що вирішення робочих завдань не залишає часу на сім’ю, дітей та хобі (41% респонденток)
- 27% жінок відчувають велике навантаження іншими задачами, які не пов'язані з непрофесійною діяльністю
- 23% — відчували певні обмеження під час кар'єрного розвитку.
Повні результати дослідження можна переглянути в документі.
Дослідження реалізує платформа SheExports у партнерстві з дослідницькою компанією Gradus Research та аналітичним центром AdvanterGroup на замовлення Офісу з Просування Експорту. Дослідження проводиться в рамках проєкту «Застосування та реалізація Угоди про асоціацію ЄС-Україна у сфері торгівлі», що впроваджується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.