Чим Amazon привабливий для українців?
13 серпня, 2021
Андрій Матяш
Керуючий партнер міжнародної юридичної компанії 4В.
Міжнародна юридична компанія 4В з досвідом 7 років з супроводження Amazon-підприємців в США та ЄС.
Компанія 4B стала першою компанією з України, а також першою з СНД і країн Східної Європи, що отримала лейбл Amazon SPN і приєдналася до мережі постачальників послуг відібраних самим Amazon. Місія — допомагати бізнесу системно розвиватися на іноземних ринках.
Чим Amazon привабливий для українців?
Продажі через Інтернет зростають більше десяти років. Електронна комерція в США за один рік пандемії досягла показників, яких очікували через два роки. За 2021 рік частка продажів через інтернет не зменшиться, а продовжить зростати.
Сьогодні, за даними marketplacepulse, на Amazon продає понад 10 000 українських підприємців і у вас також є можливість приєднатися до них.
То що ж таке Amazon?
Amazon — це величезна світова торговельна онлайн-платформа, де можна купити та продати все що завгодно. Аналоги в Україні — Rozetka, Prom, Епіцентр, Алло, але в дещо меншому об'ємі продаж.
Чому Amazon?
- США — найбільший ринок у світі за обсягом продажів
Як ви можете побачити з графіка нижче, щорічно обсяг онлайн продажів в США зростає стабільно на 6-10% порівняно з попереднім роком. Таке саме зростання прогнозується і до 2025 року. Джерело — за посиланням.
У першому кварталі 2021 року частка електронної комерції в загальному обсязі роздрібних продажів в США становила 13,6%, що на 11,4% більше, ніж у відповідному кварталі минулого року.
Частка e-commerce продажів в роздрібній торгівлі США у 2010-2021 років. Джерело — посиланням.
Ріст попиту на онлайн-покупки відносно офлайн вказує на перспективи e-commerce ринку.
- Майже 40% онлайн продажів в США здійснюється через Amazon
Згідно з дослідженням Statista, проведеним у січні 2020 року, 34% споживачів у Сполучених Штатах віддали перевагу замовленням товару з Amazon. Рік по тому частка респондентів, що користується послугами Amazon, становила майже 36%.
Зростання об'єму продажів на Amazon з 2014 по 2021 року продемонстровано нижче. Джерело — за посиланням.
- Мільйони покупців
У середньому понад 300 млн американців щомісяця роблять покупки на Amazon. Ваш товар можуть побачити 300 млн покупців. Середній чек покупки в США становить понад $146. При цьому більша частина з них здійснюється через смартфони.
- Amazon FBA
Amazon FBA — бізнес-модель, згідно з якою більша частина обов’язків продавця зі зберігання, пакування та доставки товару переходять до Amazon. Ви завозите товар на склади Amazon — і далі всю логістику від складу до покупця здійснює сам Amazon (починаючи з відправлення товару та закінчуючи обробкою повернень і комунікації з покупцями).
- Amazon-ком’юніті
Хоча на Amazon і велика конкуренція, це не завадило підприємцям з України та СНД створити спільноту, де кожен ділиться своїм досвідом та готовий допомогти колезі. Саме тут ви знайдете відповіді на питання: як створити лістинг, проаналізувати нішу, знайти фабрику для виробництва чи доставити товар до США. Більшість спільнот у Facebook закриті, тому вступ до них будемо вважати першим кроком до бізнесу на Amazon.
Повний перелік Amazon спільнот за посиланням.
Ну що, тепер ви захотіли продавати на Amazon?
На сьогодні сформувалось достатньо міфів відносно платформи. Чому?
- По-перше, підставою для цього стали інтернет-коучі, які не повністю розкривають деталі та суть бізнесу. Тож виходить, що люди розчаровуються й починають говорити, що бізнес на Amazon не працює.
- По-друге, для того, щоб цим займатися, вам потрібні хоча б мінімальні знання англійської мови.
- По-третє, очевидно, що як і в будь-якому бізнесі, торгівля на Amazon вимагає від вас зусиль, повного занурення в процеси та, звісно, стартовий капітал. Amazon — це не кнопка легкого доходу та бізнес без вкладень, це серйозний бізнес зі своїми ризиками та підводним камінням.
Якщо ж ви готові, то розберемо, з чого починається цей бізнес
Найпоширеніша стратегія продажів на Amazon — Private Label (PL).
PL — це створення з нуля продукту під власним брендом (своєю торговою маркою) або спосіб вивести уже успішно працюючий товарний бізнес в Україні на ринок США.
Створення бренду з самого початку — це одна із моделей торгівлі, за якої ви аналізуєте ринок, знаходите фабрику в Китаї, потім створюєте своєрідний дизайн/бренд/упаковку, а далі завозите на Amazon. Тобто ви створюєте свій унікальний продукт.
Якщо ж ви вже маєте стабільне виробництво, то пошук фабрик і вільних ніш вас минає, і можна починати з аналізу вашого товару та конкуренції на Amazon.
Які ж плюси та мінуси цієї моделі?
Плюси:
- Ви працюєте за програмою FBA (Fulfillment by Amazon).
- Лише ви продаєте цей товар та створюєте бренд.
- Дуже низький ризик блокування Amazon-акаунта.
- Ви маєте повний контроль над якістю продукції.
Мінуси:
- Вам знадобиться багато часу для запуску. Запуск власного бренду — це повільний процес, у середньому він займає від 3 місяців.
- Чимало знань, Listing, SЕО, PPC. Просто завезти товар — недостатньо. Вам потрібно добре розбиратися в рекламі, у підборі ключових слів та в інших моментах.
- Потрібно багато інвестицій (від $10,000). Раніше вхід у PL був дешевший, однак зараз мінімальний поріг входу щороку зростає. З одного боку, це добре, адже багато людей «відсіюються», а з іншого — не кожен початківець може стартувати з такої суми.
- Складно знайти товар. Знайти продукцію, яка має гарний попит і незначну конкуренцію, а головне зробити її унікальною — задача не з простих.
Який товар варто вибрати для роботи з Amazon?
Нижче представлений рейтинг категорій товару за 2020 рік з об’єму продажів на Amazon.
1 місце — Electronics & Media — 54,6% від об’єму продажів
- Книги, фільми, музика та ігри — 20,7%
- Побутова електроніка — 33,9%
2 місце — Toys, Hobby & DIY — 22,1%
- Сад і домашні улюбленці — 4,6%
- Хобі та канцелярські товари — 10%
- Спорт і відпочинок — 2,5%
- Іграшки та товари для дітей — 5%
3 місце — Furniture & Appliances — 14%
- Меблі та товари для дому — 4%
- Побутова техніка — 10%
4 місце — Food & Personal Care — 5,4%
- Їжа та напої — 2,4%
- Особиста гігієна — 3%
5 місце — Fashion — 4%
- Одяг — 1,7%
- Сумки та аксесуари — 1%
- Взуття — 1,3%
Сподіваємося, ви знайшли свій товар серед вище зазначених ніш, а якщо ні, і попит на ваш товар менше 1%, то ми нагадаємо, що 1% на Amazon = 2,5 млн покупок.
Висновок
Загалом мінуси бізнесу на Amazon мало відрізняються від тих, що чекають на вас перед запуском в Україн. Для українців це можливість працювати у вільному графіку, створюючи міжнародний бізнес.
Переважно представники бізнесу не прив’язані географічно, взимку кочують до Азії, влітку подорожують Європою, оскільки весь бізнес — в їхніх ноутбуках. А для когось бізнес на Amazon став поштовхом до переїзду в США.
Amazon — це не тільки можливість вивести свій продукт на міжнародні ринки, а й можливість створити свій бізнес з нуля і розпочати його на одній із найбільших торговельних онлайн-майданчиків світу.
Оскільки значна частка продавців на маркетплейсі не має жодної в світі офлайн точки-продажу свого товару, то продавці виробляють товар на заводах Китаю безпосередньо під продаж на Amazon.
Якщо після прочитаного ви бажаєте почати свій бізнес або відкрити для свого товару іноземні ринки, то вже в наступних матеріалах знайдете інформацію про те, як зареєструвати Amazon-акаунт і що робити з ним далі.