Amazon ввів обов'язкове страхування відповідальності продавців
22 жовтня, 2021
Андрій Матяш
Керуючий партнер міжнародної юридичної компанії 4В.
Міжнародна юридична компанія 4В з досвідом 7 років з супроводження Amazon-підприємців в США та ЄС.
Компанія 4B стала першою компанією з України, а також першою з СНД і країн Східної Європи, що отримала лейбл Amazon SPN і приєдналася до мережі постачальників послуг відібраних самим Amazon. Місія — допомагати бізнесу системно розвиватися на іноземних ринках.
10 серпня 2021 року Amazon зробив декілька заяв щодо політики вирішення спорів A-to-Z Claims. Більшість продавців не надавали цьому значення, адже маркетплейс періодично вносить невеликі зміни. Але це повідомлення від Amazon слід уважно вивчити.
Хто підпадає під обов'язкове страхування?
Хороша новина: поки всі ці нововведення стосуються тільки ринку США. Тому, якщо ви працюєте на інших маркетплейсах, хвилюватися поки нема про що, але придивитися до того, що відбувається на Amazon.com — однозначно варто.
Водночас не всі підприємці Amazon.com зобов'язані мати страховку. Під вимоги потрапляють продавці, чий оборот становить 10000$ в місяць і більше (протягом трьох місяців поспіль). Це стосується акаунтів, що ведуть діяльність як фізичні особи, так і через компанії (LLC в США або LTD в Англії).
Як зрозуміти, що мені пора отримувати страховку?
Після того, як ви перевищите поріг в 10000$, ви отримаєте повідомлення від маркетплейса в notification, а також на пошту, прив'язану до Amazon-акаунту.
Важливо!
- Перевірте свою поштову скриньку, починаючи з 10 серпня 2021 року, адже повідомлення почали приходити ще влітку.
- Якщо ви бачите, що за критерієм в 10000$ обороту в місяць, ви підпадаєте під страхування, але повідомлення від Amazon ви не отримували — радимо звернутися в службу підтримки. Адже нова політика набрати чинності та вже опублікована в Sellercentral Amazon.
Санкції за відсутність страхування відповідальності
Протягом 30 днів з дати отримання повідомлення від Amazon продавець зобов'язаний завантажити сертифікат страхування у свій акаунт.
Що чекає тих, хто не виконає вимогу?
Якщо коротко, то Amazon залишає за собою право на:
- Призупинення виплат на рахунок продавця.
- Блокування Amazon-акаунта
Більш детально ознайомитися із зобов'язаннями та санкціями, покладеними на підприємців у зв'язку з A-to-Z Claims, авторизовані користувачі Amazon можуть за посиланням.
Важливо!
Наближається четвертий квартал (Q4), коли всі продавці передбачають зростання продажів. Саме в цей період велика ймовірність попадання продавця під вимоги до обов'язкового страхування. Будьте уважні та не пропустіть запит від Amazon.
Які вимоги Amazon до страховки?
Amazon описав 10 вимог до страхового покриття (політика доступна лише авторизованим користувачам — Amazon-продавцям):
- Ліміт покриття повинен становити не менше 1 мільйона доларів на одну подію.
- Тип страхового поліса може бути загальним комерційним, парасольковим або страховим полісом з додатковими зобов'язаннями та ґрунтуватися на подіях.
- Ваш страховий провайдер повинен мати можливість обробляти претензії по всьому світу і мати фінансовий рейтинг S & P A- і / або AM Best A- або вище (допускаються місцеві еквіваленти подібних рейтингів).
- Ваш страховий провайдер повинен повідомляти Amazon не менше ніж за 30 днів про скасування, зміну або непродовження страховки.
- У полісі повинно бути вказано «Amazon.com Services LLC., And its affiliates and assignees» в якості додаткових застрахованих.
- Франшиза по будь-якому полісу(-ам) не повинна перевищувати 10000 доларів, і будь-яка сума, що віднімається, повинна бути вказана у свідоцтві(ах) страхування.
- Політика повинна охоплювати всі продажі продуктів, які ви розмістили на вебсайті Amazon.
- Ваше застраховане ім'я має збігатися з ім'ям «legal entity», яку ви надали Amazon. Перегляньте назву свого legal entity name.
- Поліс повинен бути повністю заповнений і підписаний.
- Поліс повинен бути дійсний не менше 60 днів з дати подання.
Найцікавіші, на наш погляд, пункти для підприємців виділені жирним шрифтом.
Отримання страхування
Для отримання страхування необхідно звернутися в страхову компанію в країні реєстрації акаунта. Обов`язково страхова компанія має відповідати вимогам Amazon, що наведені вище, в іншому випадку таке страхування не буде прийнято.
Якщо з сертифікатом все добре, успішна верифікація з боку маркетплейса відбувається протягом доби. Після перевірки сертифіката Amazon відправляє лист підтвердження.
Для оформлення страхування в Україні знадобляться:
- паспортні дані;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) (раніше — індивідуальний податковий номер (ІПН);
- оборот за останні 12 місяців;
- категорія товарів, в якій ви працюєте на Amazon.