Навіщо брендам власні ком’юніті та як їх створити. Рекомендації маркетингового агентства VAU Agency
04 квітня, 2023
Ліза Семченко
SMM-спеціаліст VAU Agency
Не кожен бренд розуміє, що ком’юніті є надважливим інструментом у розвитку бізнесу. Розберімось, що це взагалі таке та навіщо зараз активно розвивати цю тему.
Що таке ком’юніті?
Отже, ком’юніті — це спілка людей, які об’єднанні в одному місці однією темою/інтересом. У добре розвиненому ком’юніті люди активно спілкуються між собою, слідкують за новинами бренду, реагують на контент та чекають на оновлення від компанії. Така комунікація з аудиторією дозволяє бренду активно збільшувати продажі, підвищувати лояльність та довіру до себе.
- Ком’юніті збільшує коефіцієнт залучення. Люди лайкають, репостять, коментують та активно спілкуються на вашій сторінці.
- Ком’юніті дозволяє легко донести цінність бренду. Однодумці не тільки контактують між собою, а й залишають свої відгуки та думки стосовно бренду. А ще учасники ком’юніті постійно рекомендують бренд своїм друзям та рідним.
- Завдяки ком’юніті бренд може швидко зростати та активно набирати лояльну аудиторію на сторінці.
- Коли у вашого бренду є певні прихильники, то ви легко можете робити тестові запуски продукції та аналізувати, як на це відреагували.
Найчастіше великі популярні бренди виділяють особливе місце у своїй комунікаційний стратегії саме розвитку ком’юніті. Попри це, навіть для маленьких бізнесів цей інструмент може стати дуже дієвим.
Як створити ком’юніті?
Ми зібрали декілька порад, які допоможуть з нуля створити міцну спільноту. Проте пам’ятайте, що створення великого ком’юніті досить кропітка та довга справа, яка не обмежується декількома днями. Наберіться терпіння та обов'язково продумайте все до дрібниць.
- Визначить цілі та цільову аудиторію
Задайте собі запитання: для кого та для чого ви створюєте ком'юніті? Цілі можуть бути різними: для залучення нових клієнтів; для збільшення лояльності наявних клієнтів; для аналізу та дослідження думок та побажань клієнтів. Після цього необхідно детально проаналізувати конкурентів та обрати потрібну соцмережу, яка й стане місцем комунікації.
- Розробіть впізнаваний візуальний стиль, tone of voice (голос бренду) та рубрикатор
Це дозволить аудиторії швидко запам'ятати вас та відрізняти серед тисячі різних дописів та сторіс.
- Експериментуйте з контентом
Вам потрібно «намацати», що саме цікаво вашій ЦА, на що вона активно реагує. Обов’язково аналізуйте реакцію аудиторії та активно впроваджуйте те, що принесло вау-результат.
- Не обмежуйтеся одним комунікаційним каналом
Визначте, де ще активно «сидить» ваша аудиторія та спробуйте розвивати свій канал там. Спочатку можна робити кроспостинг, тобто розміщувати один і той же допис на різних платформах. Після цього досліджуйте, де більше реакцій та впроваджуйте там нові унікальні та цікаві рубрики.
- Працюйте з аудиторією
Спілкуйтеся з ними, спонукайте писати коментарі та обов’язково давайте їм фідбек. Проводьте опитування, запускайте конкурси, батли. Впроваджуйте онлайн або офлайн івенти. Це можуть бути вебінари, майстер-класи або просто прямі ефіри одразу у соцмережі. Рекламуйте — використовуйте блогерів, таргетовану рекламу або інтеграції зі схожими групами/сторінками.
- Створюйте програму лояльності
Такий інструмент є дуже дієвим для спільнот, адже це дозволяє відчувати себе особливим. Даруйте особисті знижки активним користувачам, створюйте VIP-картки тощо.
- Пропрацюйте особистий бренд власників бізнесу
Саме власники можуть круто, нативно та у форматі «живого контенту» продемонструвати цінності та переваги бренду.
Хочемо зазначити, що саме спілкування з аудиторією є основою для створення міцного та великого ком’юніті. Адже хто, як не люди є надійним та постійним капіталом будь-якого бренду.