LinkedIn — terra incognita для українського бізнесу
27 квітня, 2021
Світ постійно приголомшує поява нових соціальних мереж. Бізнеси всіх сфер та масштабів намагаються піймати «хайп» і мігрують з однієї мережі до іншої в пошуках діалогу зі споживачем. Я пропоную звернути увагу на зрілу, але досі неохоплену українським бізнесом соціальну мережу, — LinkedIn.
Що таке LinkedIn?
Це соціальна мережа для пошуку і встановлення ділових контактів. Місія LinkedIn — об’єднати світових професіоналів, зробивши їх більш продуктивними та успішними. За даними соціальної мережі, в ній зареєстровано більш ніж 740 мільйонів користувачів, близько 15% з яких — це особи, які приймають рішення та лідери думок. Українців серед користувачів LinkedIn трохи більше 3 мільйонів. Тому якщо ваша справа пов’язана зі світом «білих комірничків», вам саме сюди.
Чим LinkedIn може бути корисним для вас і вашого бізнесу?
Ця соціальна мережа стане у пригоді при вирішенні як тактичних, так і стратегічних задач бізнесу, а саме:
- вийти на нові ринки збуту в Україні чи за її межами
- посилити свої позиції на нинішньому ринку
- швидко донести інформацію до потенційних клієнтів
- знайти і напряму прокомунікувати з певною особою (експертом, потенційним партнером чи співробітником тощо)
По суті, LinkedIn — це глобальна платформа для ділового спілкування. Її потенціал для бізнесу обмежується тільки вашою фантазією. Інструменти цієї соціальної мережі дозволяють вести як індивідуальну (листування), так і масову комунікацію з вибраною аудиторією (реклама у стрічці, розсилка тощо).
У чому унікальність LinkedIn?
LinkedIn — це нечисленна соціальна мережа з високою концентрацією цікавих з точки зору бізнесу контактів. При цьому необхідну вам аудиторію легко віднайти за допомогою різних підходів та інструментів.
Приклад 1
Бізнес-школа, яка пропонує інноваційний продукт для людей, які вже мають ступінь MBA. Цю аудиторію дуже важко знайти в «народних» соціальних мережах Facebook чи Instagram. А от LinkedIn цю задачу вирішує дуже просто. За допомогою інструмента Marketing Solutions ви легко визначите, що користувачів з такою ознакою в Україні близько 11 тисяч. І тут уже успіх залежить тільки від вашої креативності та ціннісної пропозиції.
Приклад 2
Ви — виробник продуктів харчування/одягу/косметики і плануєте розширення географії продажів. У цьому випадку за допомогою Sales Navigator ви зможете знайти спеціалістів, які відповідають за підбір постачальників у міжнародні національні торгові мережі в усьому світі.
Приклад 3
Консалтингова компанія, яка надає послуги з пошуку клієнтів для IT-бізнесу. За допомогою вищезгаданих Marketing Solutions та Sales Navigator такий бізнес легко знайде нових клієнтів у всьому світі. Більш того, LinkedIn може бути основною комунікаційною платформою для такого бізнесу.
До чого слід бути готовим у LinkedIn?
Сервіси LinkedIn значно дорожчі за аналогічні інструменти інших соціальних мереж. Але в перерахунку на ефективність ці витрати завжди виправдані. Тим паче, LinkedIn надає безкоштовний пробний доступ до більшості своїх інструментів, тому у користувачів завжди є можливість оцінити їх потенціал на практиці.
LinkedIn — тільки для В2В, тобто для роботи з організаціями?
Існує думка, що мережа LinkedIn ефективна тільки для комунікації бізнесу з бізнесом. Так, у більшості випадків це відповідає дійсності. У той самий час, якщо ви — виробник ділового одягу чи інших товарів чи послуг, які потенційно цікаві діловій спільноті, welcome to LinkedIn!
Матеріал входить до низки публікацій від Школи малого і середнього підприємництва, всеукраїнського проєкту Фонду Василя Хмельницького K.Fund. Експерти розповідають про свої знання, інструменти та навички заснування, розвитку та ведення власної справи.