Якщо про ваш бізнес нічого немає в YouTube — ви впевнені, що він у вас є?
28 квітня, 2020
Вам, мабуть, уже остогидли роздуми на тему того, що карантин — це можливість. Але саме зараз, під час вимушеної паузи, варто замислитися над перспективами та можливостями виходу вашого бренду до соціальних мереж. І насамперед, на YouTube.
Чому ми хочемо звернути увагу саме на цю відеоплатформу, а не на Facebook чи Instagram?
Відповідь — у періоді «життя» вашого контенту, на який ви витратили час, зусилля, кошти врешті-решт. На Facebook та Instagram час, який ваш пост буде видимий користувачам без додаткових витрат на просування — кілька годин. Після цього доведеться його неодноразово піднімати, витрачаючи на це часом чималенькі бюджети.
Контент на YouTube живе роками. Ба більше, на відміну від постів у Facebook та Instagram, він чудово індексується пошуковою системою Google і результати видаються на першій же сторінці. Це суттєво підвищує органічний трафік, а отже і прихід нових клієнтів.
Трохи статистики:
- 70 % користувачів шукають вирішення своєї проблеми не в Google, а в YouTube.
- 83 % українських користувачів відвідує відеоплатформу мінімум 1 раз на місяць. 55 % з них робить це щодня.
- Ще 50 % користувачів шукають відеоогляд продукта перед тим, як придбати його. А 85 % тих, хто переглянув такий ролик — швидше за все, зроблять покупку.
- Й останнє на цей момент: ядро аудиторії YouTube — це найбільш платоспроможна аудиторія: 24–45 років. Якщо вас там немає — перепрошуємо, але що вони побачать і, найголовніше, у кого це куплять?
Проте не поспішайте одразу зі старту наповнювати новостворений канал рекламними роликами, що прямо продають. Зачекайте і з інтерв’ю вашого СЕО. І з інфлюенсерами попрацювати варто — але пізніше. Давайте розберемося, для чого вам YouTube-канал взагалі.
Як бізнесу використовувати YouTube-канал
Це інструмент для:
- Роботи з іміджем.
- Створення спільноти.
- Підвищення лояльності аудиторії.
- Проведення інтерактиву з аудиторією.
- Приведення трафіку на сайт.
- Генерації продажів.
Перш ніж щось купити, аудиторії слід вам повірити. Тому так важливо ретельно пропрацювати перші три кроки й не ігнорувати четвертий. Глядачі повинні з часом дізнатися про ваш бренд якнаймога більше, зацікавитися ним і стати лояльними.
Цього можна досягнути завдяки основній тезі — насамперед необхідно дати контент, який буде корисним вашій цільовій аудиторії. Правильна контент-стратегія допоможе максимально нативно познайомити глядача з вашими товарами чи послугами. Подайте інформацію з тієї точки зору, чим ви можете стати в пригоді вашому потенційному покупцеві. Зараз, у скрутні часи, виживуть лише ті бренди, які будуть корисними своїм клієнтам — а також щирими та відвертими з ними. Будьте бізнесом із людським обличчям і не «бомбіть» продажами зі старту: і тоді врешті-решт, продажі будуть. Трохи згодом. Коли вам довірятимуть.
Від чого залежить розвиток каналу?
1. Цільова аудиторія
Знімати контент так, щоби догодити всім, не вийде, тому перш за все слід вцілити «в яблучко». Тобто — у свою нішу, з правильною цільовою аудиторією.
Як її шукати?
- досліджуйте YouTube-канали потенційних конкурентів: що вони публікують, як часто, про що та в якому форматі;
- аналізуйте їхні ролики: їхню якість загалом, роботу з аудиторією (так званий Engagement Rate), роботу з негативом тощо;
- намагайтеся перевершити ті роботи, які вам самим дуже до вподоби, а також відзначайте відверто погані — і не робіть так;
- переглядайте свої відео й обов’язково працюйте над помилками;
- шукайте свій стиль, свою подачу інформації, «фішки».
Паралельно з цим поставте собі питання: для кого я зніматиму ці відео? З якими питаннями ці люди можуть потрапити до мене на канал? І давайте у своїх роликах чіткі відповіді саме на ці питання.
2. Дотримуйтеся контент-плану
Власне, підприємцям не варто зайвий раз доводити необхідність бізнес-планування в принципі. Тому сподіваємося, що цей пункт ви не пробіжите «по діагоналі». Тим паче, алгоритми YouTube люблять регулярність: якщо між першим та наступним відео, що з’явилися на вашому каналі, пройде рік — глядачі навряд чи їх побачать взагалі.
Тому визначайтеся із цільовою аудиторією, і зрозумійте, що саме вона хоче бачити — яку інформацію шукає, які проблеми прагне вирішити.
Поділіть ту інформацію, яку прагнете донести глядачам, на три типи контенту: інформаційний, розважальний та власне той, що продає. І починайте знімати заздалегідь, щоби на момент старту каналу ви мали в запасі бодай три-чотири ролики та викладали їх більш-менш регулярно (хоча б для старту раз на тиждень).
3. Оптимізуйте свій канал
Так, доведеться трохи повчитися — але перспектива потрапити в рекомендації YouTube та опинятися на перших позиціях у видачі того варта. Відеоплатформа влаштована так, щоби допомагати користувачам знаходити те, що вони шукають. Для цього пошукова система YouTube індексує метадані кожного відеоролика: його назву, теги й опис. Як пересвідчитися, що ви все робите правильно:
- назва відео, теги й опис відповідають змісту ролика;
- найважливіші ключові слова вказані на початку назви;
- теги розташовані в порядку зменшення релевантності;
- опис складено так, що за ним можна легко відшукати ролик та зрозуміти, про що він.
Якщо цих правил не дотримуватися, у кращому випадку користувач просто закриє ваш ролик, оскільки не знайшов там інформації, за якою прийшов, повіривши опису. У гіршому, YouTube забанить це відео й купа вашої роботи просто пропаде.
4. Подбайте про звук та картинку
Не обов’язково викидати всі гроші на дорогу техніку та студію звукозапису. Сьогодні існує багато пропозицій з оренди як студійного обладнання та локацій, так і з аутсорсу фахівців, що готові вам допомогти зі зйомкою та монтажом.
Якщо ж любите робити все самі, а грошей на техніку не вистачає, то можливості сучасних смартфонів і планшетів, а також програмного забезпечення для постпродакшну стануть вам у пригоді.
Щоби відео було якісним, використовуйте такі лайфхаки:
- вручну налаштовуйте експозицію, баланс білого та фокусування;
- регулюйте глибину різкості та експозицію для покращення чіткості зображення;
- знімайте горизонтально, щоби на виході у вас було відео у HD-якості зі співвідношенням сторін 16:9;
- за можливості, працюйте із денним світлом;
- використовуйте штатив, щоби стабілізувати картинку.
Звук краще записувати окремо і, після очистки в аудіоредакторі (наприклад, Audacity) накладати на відео в спеціальних програмах для монтажу (наприклад, Adobe Premiere). Також для приємного фону можна використовувати музичний супровід. Зважайте на те, що YouTube ретельно відслідковує використання чужих треків і, у кращому випадку, просто вимикає звук у ролику, у гіршому — блокує відео, особливо якщо правовласник подав скаргу. У «Творчій студії» відеоплатформи є бібліотека безкоштовних аудіозаписів — радимо ними користуватися.
5. Працюйте з аудиторією
YouTube — не телебачення, яке можна лише пасивно споглядати, клікаючи пультом. Глядач на відеоплатформі є активним учасником процесу й навіть іноді співтворцем: коли, наприклад, у діалозі в коментарях народжується тема для одного з наступних роликів. Тож не ігноруйте його! Спілкуйтеся, відповідайте на похвалу або ж бодай «лайкайте» коментарі — це завжди приємно.
Якщо вам пишуть конструктивну критику в коментарях під роликом, або ж ставлять питання — питайте у відповідь, давайте інформацію, конструктивно відпрацьовуйте негатив та пропонуйте варіанти виходу із ситуації. Звісно, «годувати» тролів неконструктивно — і ми впевнені, ви знатимете, коли діалог краще просто припинити.
6. Про що знімати
І наостанок кілька порад щодо того, що саме знімати та викладати на канал. Є універсальні формати, з яких ви можете вибрати ті, що найбільше підходять саме вашому бізнесу. Це:
- FAQ (frequently asked questions — питання, що ставляться найчастіше);
- Про компанію;
- Огляд ваших товарів/послуг (улюблені багатьма «розпаковки», наприклад);
- Відеоогляди (розповіді про послуги на кшталт формату інтерв’ю);
- How-To (навчальні відео);
- Думка/порада експерта тощо.