Як повернути покупця на сайт: принципи роботи ремаркетингу, сценарії взаємодії, алгоритми налаштування
18 листопада, 2022
Пошук нових клієнтів та залучення їхньої уваги саме до вашого сайту — довготривалий та доволі складний процес. Як знайти вже зацікавлених потенційних покупців та замотивувати їх купити товар саме у вас?
Фахівці з digital-маркетингу порадять вам налаштувати ремаркетинг та плідно працювати не тільки з новою аудиторією, а й з тими користувачами, які ви відвідували ваш сайт. Що це таке, як воно працює та кому підходить, розповідає Сергій Новосад, директор з продажів українського офісу міжнародної хмарної комунікаційної платформи Infobip.
Що таке ремаркетинг?
Ремаркетинг — це такий тип таргетингу, при якому рекламу показують тим користувачам, які відвідували ваш сайт або відкривали застосунок. Не залежно від того, купила людина там щось чи ні, ваше оголошення її наздожене у банерних пропозиціях пошуковиків та у соцмережах. З допомогою файлів cookie збирається інформація про позиції, які зацікавили потенційного клієнта, а потім нагадується йому про переглянуті чи схожі товари. Цей інструмент дає можливість підходити до кожного клієнта більш персоналізовано та допомагає краще підтримувати контакт. Це важливо, бо так між клієнтом та бізнесом формуються тісніші зв'язки й росте лояльність до вашого бренду.
Є модель типової споживчої поведінки, яка показує основні етапи готовності клієнта до покупки. Спершу виникає інтерес, потім увага концентрується на певному товарі, виникає бажання його купити та, власне, відбувається сам процес покупки.
В інтернет-магазини користувачі зазвичай приходять на етапах інтересу до певних продуктів. Чим значніша та дорожча покупка, тим більше часу та повторних відвідувань потрібно клієнту, аби прийняти остаточне рішення. Ремаркетинг — це саме той інструмент, який допоможе звернути увагу покупця саме на вас.
Навіщо вам ремаркетинг:
- для збільшення конверсії: ненав'язливі нагадування допоможуть повернути користувача на ваш сайт і не забути про бажання купити товар саме у вас, а персоналізовані пропозиції мотивуватимуть завершити покупку;
- щоб персоналізувати пропозицію: з допомогою ремаркетингу ви можете краще сегментувати цільову аудиторію. Наприклад, створити списки повідомлень відповідно поведінки користувачів. Для одних запустити просто нагадування про наявність товару, для інших — сповіщення про те, що вибраний товар все ще чекає на них у кошику;
- покращити впізнаваність бренду: ненав'язливі, але періодично присутні, оголошення від вашої компанії допоможуть користувачеві запам'ятати бренд краще. Коли настане момент прийняття рішення про купівлю, вас згадати буде легше;
- підвищити кількість реєстрацій (лідів): буває, що посеред процесу реєстрації користувача щось відволікає, він йде з сайту, коротке нагадування робить його повернення більш імовірним, аніж надія, що клієнт сам згадає і закінчить оформлення покупки.
Якщо порівнювати ремаркетинг і звичайну контекстну рекламу, то за однакового бюджету перший варіант принесе більше прибутку. Завдяки вищому рівню персоналізації, ціна одного кліка знижується, а рекламна кампанія окуповується швидше.
Кому підійде ремаркетинг?
Ремаркетинг більш актуальний для малого та середнього бізнесу, особливо якщо вони знаходяться у нішах з високою конкуренцією. Цей інструмент суттєво спростить життя, коли потрібно максимально відсіяти кліки людей, які навряд чи куплять продукт. Фактично така маркетингова тактика допоможе оптимізувати витрати на контекстну рекламу.
Зазвичай ремаркетинг налаштовують, якщо відвідуваність сайту не нижча, аніж 300 осіб на день. Проте цей інструмент не підійде тим нішам, яким рекламні системи забороняють виставляти оголошення: це сигарети, кальян, ритуальні послуги, алкоголь, товари інтимного характеру.
Види ремаркетингу
- Стандартний — звичайна реклама, якою компанія нагадує про себе користувачеві. Цей вид ефективний для рекламних банерів, установки ліміту для показів, розміщенні реклами на ефективних майданчиках, пошуку потрібної аудиторії.
- Орієнтування — клієнтів шукають на основі вподобань і переглядів під час відвідувань сайту. Цей вид використовується для розміщення реклами на майданчиках, для вибірки й прописки ключів в пошуковій системі, захисту особистих даних.
- Пошуковий — дає можливість встановлювати обмеження для пошуку і залучення користувачів. Виключає зі списків пропонованого конкурентні між собою оголошення та пропонує знижки на релевантні товари конкретним покупцям.
- Customer — шукає аудиторію за раніше вказаними поштовими адресами. Він ефективний у тих випадках, коли користувач відписується від розсилки та не відкриває листи з рекламою або коли клієнт розглянув пропозицію, але не оформив замовлення.
- Динамічний (adwords або товарний) — показує позиції, якими клієнт цікавився раніше. Це ефективне рішення для компаній з великим асортиментом товарів. Так можна продавати як ті товари, які вже були цікаві користувачеві, так і нові.
- Ремаркетинг для відеокампаній — цей вид показує рекламу користувачам, які раніше дивилися відео або відвідували канал на YouTube в інших розділах YouTube, на сайтах і у відеороликах, а також в додатках.
Щоб ремаркетинг працював справді ефективно, фахівці радять налаштовувати на сайті декілька видів такої реклами.
Як налаштувати ремаркетинг
Базу користувачів для ремаркетингу можна формувати двома шляхами:
- За допомогою тегу ремаркетингу Google Ads. Спершу встановлюється тег ремаркетингу на сайті, потім налаштовуються аудиторії, а наприкінці формується ремаркетингова рекламна кампанія.
- За допомогою стандартного коду відстеження Google Analytics. У цьому випадку потрібно активувати збір даних для ремаркетингу в Google Analytics. Потім зв’язати обидва Google-акаунти та налаштувати аудиторію і ремаркетингову кампанію.
Ви можете обрати один зі способів або застосувати обидва — так у вас буде більше можливостей для таргетингу. Google Analytics використовує досить великий пул даних для визначення аудиторії: цілі та конверсії, які здійснив користувач, географічні та демографічні дані, дату першої сесії, джерело трафіку. Після налаштувань ваше оголошення користувачі бачитимуть на всіх ресурсах, де працює Google Adsense.
Сценарії ремаркетингу
Є кілька варіантів для налаштувань ремаркетингу, які підвищать шанси того, що ваш потенційний клієнт повернеться на сайт. Кожна кампанія розрахована на конкретну дію, яку здійснив користувач, і допомагає ще краще персоналізувати повідомлення для клієнта.
- «Ви забули товари у кошику»
Клієнт вибрав товари, але чомусь не закінчив оформляти замовлення і не оплатив його. Тут будуть ефективні контекстні повідомлення-нагадування чи лист на e-mail.
- Нагадування про товари щоденного вжитку
Це підійде для продуктів, які використовують щодня, і які доволі швидко та часто несподівано закінчуються — дитячі товари (суміші, підгузки), платні послуги, засоби особистої гігієни.
- Супутні продажі
Якщо у вашої компанії великий асортимент товарів, можна пропонувати покупцям доповнення до їхнього замовлення: власнику нового телефону запропонувати чохли та аксесуари, до базового набору насадок пилососа показати додаткові варіанти.
- Продаж дорогих товарів/послуг
Чим вища вартість покупки, тим довше на неї наважуватиметься клієнт. Важливо час від часу нагадуватись про себе, пропонувати актуальні варіанти чи анонсувати можливі знижки на товари, які зацікавлять споживача.
- Виявлений інтерес
Цей варіант може реалізовуватись для тих користувачів, які довго вивчали одну сторінку або переглянули 8-10 категорій. Ефективно буде налаштувати ремаркетингову кампанію так, щоб вона показувала клієнту повідомлення про розпродаж чи пропонувала спеціальну ціну протягом короткого часу.