Як підсилити комунікації бізнесу. Рекомендації від агенції комунікацій «ВАРТО»
23 грудня, 2022
Стійкість комунікацій примножує стійкість бізнесу. Порадами щодо розвитку та підсилення піар-активностей бренду діляться фахівці агенції комунікацій «ВАРТО».
Актуалізуйте комунікаційну стратегію бренду
Комунікаційна стратегія — це дорожня мапа комунікацій, яка дає власникам та фахівцям бренду ключ до розуміння того, як ефективно комунікувати зі споживачем в різних ситуаціях та різними каналами.
Комунікаційна стратегія однозначно потрібна малому, середньому та великому бізнесу. Комплексна стратегія пропонує чіткий, релевантний перелік інструментів для вирішення конкретних бізнес-задач. А також допомагає спрямовувати комунікаційні бюджети на ті активності, які гарантовано будуть ефективними для бренду.
Проводити аудит комунікаційної стратегії рекомендується у три кроки:
- Визначення актуальності цілей. Оскільки комунікаційна стратегія розробляється для досягнення конкретних задач компанії, то має чітко корелюватися з ними.
- Аналіз цільової аудиторії. Якщо ЦА змінилася — варто додатково перевірити чи співвідносяться інструменти, меседжі та наповнення стратегії з новою цільовою.
- Перевірка актуальності меседжів, інструментів та tone of voice: вони мають бути релевантними та доречними до поточної ситуації.
Відповідно до результатів, можна переходити й до актуалізації або доповнення комунікаційної стратегії. Оновлена стратегія стане надійною опорою для подальшого розвитку та зростання бізнесу.
Співпрацюйте зі ЗМІ системно
Для успішного розвитку media relations бренду надважливо підтримувати зв’язки з медіа та редакціями регулярно. Тільки тоді ЗМІ зможуть стати надійними партнерами бренду.
Комунікації через медіа допомагають розв'язати різноманітні бізнес-задачі: від інформування широких аудиторій про історію, цінності та команду компанії до швидкого реагування на кризові ситуації та формування позитивного іміджу.
Відповідно до задач, існує широкий арсенал інструментів, які можна використати у цій співпраці. З досвіду, найкраща комбінація для ефективного просування бренду за допомогою медіа — це постійна співпраця у форматі пресслужби та регулярні комерційні іміджево-рекламні інформаційні кампанії.
Формуючи комунікаційну стратегію варто не зациклюватись над роботою тільки з пресрелізами. Важливо займатись підготовкою експертних блогів та колонок, опрацюванням та ініціацією журналістських запитів, підготовкою до них експертних коментарів представників компанії, роботою з соціальними мережами ЗМІ, постійним моніторингом інфополя. Саме такий комплексний підхід дозволяє ефективно та експертно заповнювати медіапростір інформацією про бренд.
Використовуйте акаунти бренду в соцмережах на 100%
В основі ефективного SMM лежать три основні «кити» — контент, таргетинг та модерація.
Первинна задача, яку вирішує ведення соціальних мереж бренду — це поширення інформації. Якщо бізнес хоче заявити про себе у публічному інфополі, соціальні мережі — це найпростіший, найшвидший та найдоступніший спосіб розповісти все в тому форматі, якому хочеться його власникам. Контент, який буде поширюватися, має запам’ятовуватися, бути яскравим та корисним для аудиторії бренду.
Однак цей контент у будь-якому випадку треба «пушити» таргетингом. Не тільки для того, щоб охопити нову аудиторію, але й навіть щоб показати його своїм же підписникам. Справжня органіка починається тоді, коли з вашим контентом провзаємодіє 5-10% ваших підписників, проте алгоритми соціальних мереж працюють таким чином, що далеко не завжди ваша аудиторія бачить увесь контент. Подружитися з алгоритмами можна саме завдяки таргетингу. Такий рекламний механізм допоможе вас розрахувати охоплення та залученість, окреслити цільову аудиторію, навіть якщо вона включатиме людей, які ще не підписані на сторінку вашого бренду. Тоді бюджет, який бренд вклав у створення контенту, точно запрацює на підсилення.
Крім того, завдяки соціальним мережам у брендів з’являються обличчя, а завдяки коментарям, емоджі та прямим зверненням від бренду — стіна між споживачами та бізнесом руйнується.
Можливість прокомунікувати з брендом буквально через одне рукостискання без колцентрів та без посередників дуже зближує, підвищує лояльність та повагу зі сторони вашої аудиторії. А завдяки цій близькості та прямоті контакту, SMM допомагає брендам впливати на споживача та змінювати його звички.