Як обрати ТОП-маркетолога собі в компанію
28 серпня, 2020
Майже в кожному виші України є факультет менеджменту та маркетингу. Ринок праці перенасичений людьми, які мають освіту маркетолога. Але очевидно, що мати диплом, стаж і бути хорошим фахівцем — зовсім не тотожні речі.
Роботодавці розуміють, що від побудови ефективної маркетингової стратегії залежить результат діяльності їхнього бізнесу. Тож рівень фаховості маркетолога є одним з основних факторів успіху для прибутковості підприємства.
Щоб знайти топового фахівця, необхідно, перш за все, розуміти, для яких цілей ви його шукаєте і які функції у вашій компанії він буде виконувати. Якщо ви маєте специфічні вимоги, необхідно спочатку підбирати фахівця згідно з ними (наприклад, ваш бізнес належить до галузі важкої промисловості, тож маркетолог має бути обізнаним у цій сфері).
Ми ж розглянемо основні критерії, яким має відповідати цей фахівець. Звернувши на них увагу при прийомі на роботу, ви зможете оцінити професійні якості маркетолога та обрати того претендента, який буде не просто «освоювати бюджет», а приведе вашу компанію до економічного успіху.
Особисті якості топового маркетолога:
1. Всебічний розвиток.
Людина, що обрала цей фах, має бути розумною та освіченою. Адже робота цього спеціаліста передбачає опрацювання даних із найрізноманітніших галузей бізнесу. До того ж, щоб розробити стратегію просування продукту, маркетолог має розумітися на психології споживача, знаходити креативні рішення та застосовувати безліч маркетингових інструментів, які постійно оновлюються.
2. Критичне мислення.
Одне з ключових умінь маркетолога — висування гіпотез, їх опрацювання та формування висновків. Фахівець має бути обізнаним у цьому методі і вміти його застосовувати.
Критичне мислення — це навичка, яку можна опанувати, а не особливість характеру.
3. Комунікабельність.
- По-перше, маркетолог — командний гравець. Він тісно взаємодіє з топ-менеджерами, відділом продажів та виробництва, копірайтерами, логістами, ІТ-спеціалістами, дизайнерами. Важче сказати, з ким він не співпрацює в процесі своєї діяльності. Уміння спілкуватися зі співробітниками та налагоджувати з ними якісний зворотний зв'язок — пріоритетні завдання.
- По-друге, професія маркетолога передбачає постійну комунікацію зі споживачами та партнерами. Опитування, «польові» дослідження, переговорні процеси — все це потребує навичок успішної соціальної взаємодії.
4. Аналітичний склад розуму.
Робота маркетолога — це насамперед аналіз даних, що вимірюється цифрами. Кожне дослідження має бути підтверджено розрахунком, кожен стратегічний крок повинен бути прорахований за допомогою певних алгоритмів. Скласти все це докупи в своїй голові під силу людям, що мають математичне мислення.
Що має вміти топовий маркетолог?
- Робити маркетингові дослідження.
Якщо маркетолог діє всліпу, не проводить аналіз ринку та конкурентів, не вміє визначити портрети цільової аудиторії, знайте: перед вами аматор, що не здатний розробити дієву маркетингову стратегію.
- Приймати важливі рішення в короткі терміни.
Кон'юнктура ринку наразі дуже швидко змінюється. Маркетолог має діяти рішуче. Фахівець, який постійно вагається та не вміє ризикувати, не зможе вивести ваш продукт на провідні позиції.
- Керувати людьми.
Маркетолог повинен мати управлінський талант. Адже від рівня залученості співробітників, що йому підпорядковуються, залежить успіх маркетингової стратегії. Вміння надати правильну мотивацію, подолати спротив, створити відносини, засновані на повазі та довірі, — основні завдання цього фахівця.
- Застосовувати дані аналітичних документів.
Маркетолог має вміти результативно опрацьовувати найрізноманітніші аналітичні документи компанії: звіти фахівців, акти зведення тощо. Отримані дані дуже важливо правильно інтерпретувати, і це вміння також є ознакою фахівця високого рівня.
Топовий фахівець не потоне в багаточисельних цифрах і графіках, а зможе «прочитати» всю необхідну йому інформацію і побачити певні закономірності та слабкі місця.
Також він повинен розумітися на статистиці веб-аналітики, щоб усвідомлювати ефективність запущених рекламних кампаній і відстежувати, які канали продажів та товари є найбільш релевантними.
За допомогою інформаційно-аналітичних даних маркетологи досліджують поведінку цільової аудиторії, формують та вносять зміни в стратегію просування продукту.
- Проводити стратегічний маркетинговий аналіз.
Головний інструмент топового маркетолога, який дозволяє інтегрувати всю отриману в ході досліджень інформацію для розробки маркетингової стратегії компанії. Стратегічний маркетинговий аналіз дозволяє оцінити поточний стан ринку та тенденції його розвитку, проаналізувати й спрогнозувати споживчий попит на вашу продукцію, визначити слабкі й сильні сторони компанії тощо.
Ми розглянули основні характеристики та навички, якими має володіти ТОП-маркетолог. Звісно, це не весь їх перелік. Як ви вже зрозуміли, цей фахівець — «людина-оркестр», універсал, що має бути обізнаним у багатьох сферах, вміти застосовувати свої знання й постійно набувати нового досвіду.
Галина Пересипкіна