8 порад, як зробити фотозйомку ідеальною
06 липня, 2021
Для того, щоб рекламувати бренд, існує багато можливостей. А для того, щоб реклама працювала, вам знадобиться класний конкуруючий контент!
Сайт, соцмережі, рекламні кампанії — всі ресурси потребують якісних фото та відео. На перший погляд може здатись, що фотозйомка — це швидкий процес. Але коли незабаром дедлайн, з’являється багато нюансів, наприклад, де брати ідеї для фото та пошуку моделей. У цій статті ви знайдете поради про те, як все розрахувати та отримати бажаний результат.
Визначте бюджет
Перш за все потрібно визначити бюджет зйомки. Всі наступні кроки залежатимуть від суми, яку ви плануєте витратити.
Що потрібно врахувати:
- Фотограф. Наша порада: не шукати найдорожчого фотографа, а знайти його за портфоліо. Обирайте за таким, що найближче підходить до вайбу проєкту та до ідеї зйомки.
- Локація. Визначтесь із настроєм зйомки та підберіть відповідну локацію. Можливо, влучно буде знімати на вулиці та не витрачатись на студію.
- Моделі. З’ясуйте, чи потрібні вам на зйомці відомі моделі чи ви зможете долучити амбасадорів бренду.
- Візажист та стиліст. Якщо це фешн-зйомка, зазвичай є візажист та стиліст, на це теж потрібно звернути увагу у плануванні бюджету.
- Реквізит. Тут все просто — прорахуйте усі предмети, які будуть вам потрібні та де ви їх можете знайти.
Порада: додайте до бюджету суму для незапланованих витрат, наприклад, таксі для моделей, адже в них можуть бути свої умови.
Знайдіть фотографа
Як ми вже зазначали вище, фотографа потрібно шукати за його портфоліо. Як це зробити?
- Перший та найпростіший шлях — сарафанне радіо. Розпитайте своїх знайомих, на фото яких в Instagram ви реагуєте кожного разу (ставите вподобання), чи можуть вони порекомендувати вам фотографа. Обов’язково дивіться портфоліо та питайте про досвід.
- Другий шлях — власне Instagram. На нашу думку, найкраща соцмережа для пошуку такого контенту. Шукайте за хештегами, за локаціями студій та через моделей. Зазвичай фотографи роблять собі професійні сторінки та діляться в публікаціях своїми роботами, тож ви легко зможете підібрати потрібний варіант.
- Третій шлях — Google. Допоможе знайти сайт фотографа з цінами та портфоліо.
Порада: домовляйтеся з фотографом завчасно, одразу проговорюйте ціну, кількість годин зйомки, локацію та кількість оброблених фото. Важливо озвучити все, щоб за день до дедлайну не довелося шукати іншого.
Підберіть локацію
Спочатку визначтеся, чи потрібна вам студія взагалі, адже є свої плюси в зйомці на вулиці.
Але є і мінуси — якщо ви знімаєте взимку, то будете обмежені температурою повітря, влітку може піти дощ, та і природне світло дуже непередбачуване, адже день може бути хмарним і освітлення весь час може змінюватись.
Якщо ви все ж хочете знайти студію, дивіться на фото залів, обирайте за настроєм бренду, звертайте увагу на кольори вашої локації, вони впливатимуть на фінальний результат. Студію теж потрібно бронювати завчасно.
Порада: запитайте фотографа про студію, зазвичай вони можуть проконсультувати щодо цих питань, адже часто знімають у різних студіях.
Створіть мудборд
Щоб фотограф зрозумів настрій зйомки та мав нагоду надихнутись, створюйте мудборд.
Якою має бути структура?
Пропишіть усе, що важливо отримати в результаті:
- кількість фото у фінальному варіанті;
- можливо, вам знадобляться короткі відео, це також варто додати;
- в якому форматі мають бути фото;
- якою має бути обробка фото;
- співвідношення кількості предметних фото до портретних та у повний зріст і подібне.
Ну і звичайно, додайте приклади фото, які ви хочете бачити. Найкращий ресурс, який вам допоможе в цьому, — Pinterest. Ця соцмережа знайде фото та відео за подібними до вашого пошуку.
Порада: дуже зручний сервіс, у якому можна зробити мудборд, — Canva. Створюйте його у формі презентації або використовуйте шаблон, який допоможе зі структурою.
Приклад мудборду | Jiwo Marketing Agency
Домовтеся з моделями
Якщо ви хочете знімати з моделями, створіть документ, в якому зберігатимете дані про всіх, щоб не заплутатися: акаунти в соцмережах, ім’я, номери телефонів та умови, за якими з ними працюватимете.
До речі, цей документ ви зможете використовувати в подальших зйомках.
Тут та сама механіка, що і з фотографами: питайте знайомих, шукайте в Instagram за тегами чи на сторінках фотографів, також Instagram може сам пропонувати схожі акаунти. Продумайте, скільки моделей та якої статі потрібні для проведення зйомки.
Якщо модель погодилась, обговоріть всі деталі:
- дату та час;
- локацію;
- гонорар за зйомку;
- одяг;
- макіяж (чи без мейку, якщо буде візажист);
- концепцію зйомки (сміливо відправляйте моделям ваш мудборд);
- таксі до локації та назад;
- дату, коли ви зможете віддати їм готові фото.
Порада: спробуйте запропонувати моделям бартер. Адже в результаті вони отримають власні професійні фото. Якщо знімаєте для бренду, спробуйте запропонувати продукцію цього бренду.
Підготуйте реквізит
З готовим мудбордом має бути легше зорієнтуватися щодо реквізиту. Продумайте, який одяг повинен бути та чи всі моделі зможуть бути одягнені відповідно, чи, можливо, варто взяти декілька запасних речей.
Визначте та зберіть усю продукцію, яка повинна бути на фото. Залежно від ідеї вам може знадобитися будь-що.
З власного досвіду скажу, що купували навіть рушник.
Порада: фрукти, польові квіти та схожий реквізит шукайте на ринках. Реквізит на кшталт рушника, дзеркала та ін. можна знайти в японських магазинах всіляких дрібниць. Фони для фото — в крамницях «усе для творчості».
Важливо: за день до зйомки знову зв’яжіться з усіма та проговоріть деталі ще раз. Здається, очевидна річ, але дуже важлива у процесі. Напишіть усім місце зустрічі та нагадайте взяти відповідний одяг.
Порада: якщо ви фотографуєте всіх моделей окремо, заплануйте їм зустріч через пів години або через годину одна від одної. Наприклад, перша модель приїжджатиме о десятій, друга — об одинадцятій. Так ви збережете час моделей та власні кошти, якщо працюєте з моделями за гонорар.
Процес зйомки
День зйомки настав. На що варто звернути увагу?
Прийдіть завчасно, щоб усіх зустріти та зорієнтувати. Якщо моделям буде необхідно переодягнутися, продумайте, де це можна зробити, щоб не втрачати час. Розкладіть реквізит та покажіть його фотографу. Проговоріть із фотографом ще раз структуру зйомки, щоб ви синхронізувалися та розуміли один одного.
Порада: нагадуйте фотографу та моделям змінювати ракурси, щоб у результаті не отримати багато однакових фото.