7 обов'язкових інструментів інтернет-маркетингу для стартапу
04 червня, 2021
Важливе завдання при організації бізнесу — побудова власної автоматизованої системи отримання прибутку. Йдеться про воронку продажів, що працює через рекламу, потім доведення до угоди та власне саму угоду, з переходом на повторні продажі.
Це мінімальний і обов'язковий набір інструментів аналітики, який необхідний стартапу вже на стадії MVP проєкту. Ці інструменти є цеглинками створення воронки для будь-якого стартапу.
Ми в Newlead.market впевнені, що всім підприємцям, стартаперам, керівникам, маркетологам без них не обійтись. Перейдемо до інструментів.
1. Google Tag Manager
Про GTM знають всі, хто так чи інакше пов'язаний із сайтами.
Це тег, який один раз встановлюється на сайт або мобільний додаток і дозволяє в інтерфейсі GTM інтегрувати на сайт або додаток всі необхідні коди сервісів аналітики.
Це як контейнер, в який після встановлення можна складати коди різних сервісів, більшість з яких налаштовуватимуться автоматично при синхронізації з GTM.
Вам не потрібно турбувати програмістів щоразу, коли треба встановити новий код на сайт у визначене місце і у визначений спосіб. За допомогою GTM ви зможете налаштовувати відстеження дій користувачів, наприклад, такі як: відвідування певних сторінок, кліки, натискання кнопок, відправка форм, подій, конверсій, онлайн-продажі. І передавати інформацію відповідним сервісам аналітики.
Всі сервіси, які ми будемо розглядати в цій статті, я рекомендую інтегрувати на сайт або в мобільний додаток саме через попередньо встановлений GTM.
2. Google Analytics
GA — основний інструмент вебаналітики, в якому збирається інформація про користувачів, аудиторії, дії, джерела трафіку, переходи на сайті або в мобільному додатку. Зв'язок з рекламним кабінетом дозволяє зв'язати рекламні кампанії в Google Ads з цільовими діями на сайті або в додатку і налаштовувати ефективні рекламні кампанії з оптимізацією на конверсії, аналізувати ефективність різний рекламних джерел, каналів, налаштувань націлювання.
Можливості аналітики:
- аналіз трафіку;
- відстеження даних по SEO;
- аналіз і сегментація цільової аудиторії;
- відстеження цільових дій, подій, а також налаштування конверсій;
- система формування звітів і багато іншого.
По суті, Google Analytics — це центр всієї інформації щодо сайту, відвідувачів, електронної комерції та просування. Але для новачка цей інструмент може здатися складним. Може знадобитись допомога спеціаліста з вебаналітики. Хоча зазвичай така допомога безоплатна. Наприклад, ми в агентстві для клієнтів налаштовуємо всі процеси в Google Analytics, які потрібні для отримання конверсій з реклами в Google Ads або Facebook Ads, безкоштовно.
3. Facebook Pixel
FB Pixel забезпечує зв'язок рекламного кабінету Facebook Ads і відповідно рекламні кампанії в Facebook та Instagram з цільовими діями на сайті або в мобільному додатку.
FB Pixel дозволяє налаштовувати один із найбільш ефективних видів рекламної кампанії, в яких FB і instagram служать джерелами трафіку, а сайт, інтернет-магазин або лендінг конвертує трафік в замовлення, продажі, передплати, скачування мобільних додатків тощо.
Чим можливості лідогенерації Facebook корисні для стартапів, я писав раніше у цьому матеріалі на порталі Дія.Бізнес.
- За допомогою пікселя збирають дані про ефективність реклами, переходи та кліки, а також налаштовують звіти.
- Створення пікселя відбувається в Events Manager у Facebook, там можна знайти потрібний варіант коду, після цього інтегрувати код на сайт за допомогою GTM, додати вручну, або через будь-який інший партнерський сервіс.
- Після установки пікселя можна перейти до налаштувань подій у Facebook.
Це потужний інструмент для підвищення ефективності реклами. Pixel збирає і сегментує аудиторії, які в подальшому можна використовувати для ретаргетингу та формування подібних (look-alike) аудиторій для вашої реклами.
4. Call tracking (Колтрекінг)
Щодня дедалі більше бізнес-комунікацій переходять у соціальні мережі та месенджери. Але телефонні дзвінки залишаються важливим каналом комунікації і продажів для бізнесу. Колтрекінг якраз і покликаний відстежувати вхідні дзвінки в розрізі їх джерел і рекламних активностей. Записує дзвінки і допомагає менеджерам відділу продажів їх кваліфікувати.
Найбільш ефективно, коли він повноцінно інтегрований з усією системою аналітики: Google Analytics, рекламними кабінетами Google Ads і Facebook Ads і CRM-системою.
Система працює завдяки коду, який ставлять на сторінку сайту, де вказано робочий номер телефону. Коли покупець набирає номер, система підміняє його на інший. У такий спосіб стає зрозуміло, звідки прийшов клієнт і на якому етапі воронки продажів він перебуває. Завдяки їй можна:
- відбирати найбільш ефективні канали реклами;
- отримувати зворотний зв'язок від покупців;
- контролювати роботу операторів;
- обробляти скарги клієнтів;
- експериментувати з маркетинговими інструментами, влаштовувати автоматичні обдзвони тощо.
Колтрекінг, як частина воронки продажів, легко інтегрується з аналітикою і CRM і є важливою частиною системи продажів.
5. IP-телефонія
Дозволяє контролювати й автоматизувати комунікацію з клієнтами і користувачами, насамперед відділу продажів і клієнтського сервісу. IP-телефонія може бути частиною системи колтрекінгу, а може виступати і як окремий маркетинговий інструмент. Найважливіший плюс телефонії — дешевий зв'язок і можливість купити телефонні номери будь-якої країни світу.
IP-телефонія є віртуальною електронною телефонною станцію. Кілька років тому, щоб отримати власну АТС, компанії були змушені або купувати окремий пристрій, або встановлювати та налаштовувати спеціалізований софт, а також підтримувати сервер і оплачувати послуги сисадміна, який цим займається. Тепер все простіше. Є сервіси, які надають послугу «під ключ». З налаштуванням і реєстрацією впорається будь-який користувач.
Ну і ще один принциповий плюс — легка інтеграція у воронки продажів.
6. CRM
CRM — це програма для автоматизації бізнес-процесів. Забезпечує зв'язок компанії з клієнтами, веде базу даних і організовує зв'язок маркетингових і аналітичних інструментів. У CRM повинні фіксуватися всі дії та контакти з потенційними клієнтами (лідами). Їх кваліфікація і комунікація на всіх етапах процесу продажів.
Щоб зрозуміти, що це і як працює, уявіть базу даних, в якій зберігаються карти клієнтів з усіма даними, номерами телефонів, соціальними мережами і месенджерами, історією замовлень, записами розмов, чим цікавився, а що не купив. А також щодо його переходів по рекламі, час, проведений на різних сторінках товарів, тощо.
Уже це відкриває дуже широкі можливості. Але додайте сюди:
- управління проєктами;
- можливість записувати клієнтів на час;
- автовидачу форм документів;
- бухгалтерію;
- інтеграцію з телефонією та багато іншого.
Інтернет-виданням Marketer проводилося опитування про найпопулярніші CRM. І ось вам ще топ-10 CRM на вибір.
7. Наскрізна аналітика
Наскрізна аналітика — система моніторингу воронки продажів на всіх етапах. Завдання наскрізної аналітики — зібрати дані з різних інструментів і сервісів, агрегувати і представити комплексні дані аналітики рекламних кампаній і продажів, включаючи фінансові результати продажів.
Налаштувати наскрізну аналітику можна на базі Google Analytics шляхом глибокої інтеграції й імпортування даних з інших сервісів і CRM-систем або за допомогою спеціальних сервісів.
Такі сервіси вміють:
- збирати статистику з різних систем реклами;
- відстежувати й аналізувати проміжні конверсії;
- підтягнути дані з CRM;
- аналізувати маркетингові канали (соцмережі, пошук, месенджери) та багато іншого.
Користувач отримує вичерпні дані у вигляді графіків, звітів, показників доходу й окупності, а також можливість сортувати їх по каналах, часових періодах і аудиторіях.
Наскрізна аналітика стає Must Have для бізнесу, власники якого хочуть не відстати від часу, знати, звідки приходять ліди і як на них впливати.
Насамкінець
Кожен стартап має свою унікальну специфіку і потребує додаткових інструментів аналітики, унікального налаштування й інтеграції.
Інтернет-маркетинг для стартапу — це не стільки теорія, скільки практичний процес, заснований на використанні цих і подібних їм сервісів і інструментів як складових воронки продажів. При цьому сенс бізнесу — отримання максимального прибутку за мінімізації витрат. Це можуть бути товари або послуги, і важливо розуміти, що, навіщо і як ми використовуємо. Навіть якщо плануєте віддавати просування на аутсорс, кожен власник бізнесу повинен розуміти, за що платить і як працюють сервіси у воронці продажів.
IT-підприємець, засновник діджитал-агентства UAWEB, сервісу генерації лідів Newlead.market, онлайн-видання про маркетинг — портал Marketer.ua