Бізнеси на карантині. Кейс від Eurotrips
19 червня, 2020

У фотопроєкті взяли участь підприємці з Києва, Дніпра, Львова, Одеси, Миколаєва, Кременчука, Івано-Франківська, Чернівців, Херсону та Чернігова.
Про свій бізнес на каратині далі розкажуть Дмитро Яремкович, CEO та керуючий партнер Eurotrips, а також Володимир Оляницький, засновник та Head of business development компанії.
Ми одні з перших, хто відчув наслідки поширення коронавірусу.
Пандемія вразила сфера туризму одну з найперших. Україна відчула коронавірус пізніше, але Європа відреагувала раніше — закрила кордони, ввела карантинні заходи. Тому коли в Україні все було нормально, ми вже мали проблеми з турами. Наприклад, у березні ми встигли відвезти тільки 3 тури і потім ще 4 тури скасували.
Карантин переживуть не всі. Ринок звільниться, а ми візьмемо собі більшу частку.
Криза — тимчасова. До неї ми були фінансово готові. У нас був запас міцності і ми були готові платити зарплатні, кидати гроші в рекламу, платити за аренду і сервіси, оплачувати роботу менеджерів з продажів, щоб вони комунікували з клієнтами. Звичайно, без проблем не обійшлося: половину команди довелося вивести у відпустку за свій рахунок, половині врізати зарплати й організувати віддалену роботу.
Однак загалом під час карантину ми побачили для себе суцільні можливості: запускати нові продукти, можливість піти у дешевший сегмент, розширювати свою діяльність. Багато хто не переживе цю кризу — близько 30% турагентів вже закрилися. Ринок буде більш вільний і ми зможемо взяти собі ще більшу частку ринку. Тому ми дивимося оптимістично в майбутнє.
Наша задача — запустити кеш флоу. Тому ми почали працювати над новими продуктами.
Наприклад, зараз ми з командою працюємо над тим, щоб запустити пакетні тури в Туреччину, Єгипет, Хорватію та Азію. Будемо продовжувати робити це не так, як усі, це будуть групові пакетні тури для молоді з програмою і тусовками. Ми розуміємо, що через рік ми зможемо дуже сильно вирости. Такі тури будуть нішеві — тільки для молоді. Але якщо ви захочете відпочити з сім’єю, ми підберемо вам тур.
Під час карантину ми ввели таку послугу — сертифікат на подорож, який можна використати протягом 2020 року. Особливість таких сертифікатів — він коштує 300 євро, але купити можна за 250. Такі сертифікати є різних номіналів — від 30 до 300 євро. Вони як ф’ючерс — тобто ти платиш гроші зараз, а користуєшся потім, коли відкриються кордони і буде більш безпечно подорожувати.
Ще один новий продукт — Eurotrips Camp. Це табір для дорослих у Карпатах, куди ми заїжджаємо на 3 ночі групою однодумців 25-30 років. У пакет входять вечірки, похід, майстер-класи, поїздка квадроциклом. Вартість такого пакету — 3000 гривень. Ми вже відкрили продаж на червень, липень, серпень і вересень.
Карантин змусив зупинитися і переосмислити бізнес.
Ми перебували в постійному, безперервному процесі продажів. Ми продаємо постійно — на 2-3 сезони вперед. Під час карантину ми мали можливість зупинитися і подумати, де ми, що ми можемо робити, куди рухатися, перерахували математику турів і знизили собівартість.
Команда стала меншою і ми зрозуміли, як розподілити відповідальність між членами команди, від яких процесів взагалі можна відмовитися.
Також ми познайомилися з усіма гравцями ринку — з великими туроператорами і турагенціями. Підписали з ними партнерські угоди, запустити нові напрямки для бізнесу.
Ми відчуваємо відповідальність перед командою, партнерами і туристами. Просто треба працювати далі, це не перша криза, яку ми переживаємо. Треба максимально швидко діяти і просто вичікувати, шукати нові можливості.
5 порад для підприємців:
- Коли зупинився кешфлоу — відмовляйтеся від витрат.
- Зробіть фокус на фінанси — багато хто закрився, тому що вони жили тільки на оборотці і не мали запасу міцності. Якщо в команді немає сильного фінансиста, замовте консультацію у спеціаліста. Він допоможе змоделювати різні ситуації, які можуть статися з фінансами, і розробити план під кожну з них.
- Тримайте ключових членів команди з собою — легше проходити кризу з командою, шукати виходи і реалізовувати нові ідеї.
- Будьте відвертими з командою — поділіться планами, покажіть цифри, поясніть, чому ви повинні «різати» заробітну плату.
- Не залишайтеся на самоті — будуйте нові партнерські зв’язки на майбутнє, знайомтеся з ринком і гравцями.