Ринок нерухомості завмер, проте ми побачили в цьому перевагу працювати над новим продуктом
На початку карантину мене забрали в лікарню з підозрою на коронавірус. Діагноз не підтвердився, але в лікарні довелося пробути 3 доби. Я переосмислив підхід до роботи: безпека клієнтів — це насамперед безпека моїх колег, тож ми перейшли на дистанційний режим. Оскільки сервіс в режимі онлайн, необхідності запроваджувати кардинальні зміни не було потреби. Ми, як і раніше, давали консультації телефоном, в ZOOM, Google Meet, Skype, месенджерах та почали укладати угоди онлайн.
Спочатку були оптимістичні прогнози, люди інвестували в нерухомість, адже бачили в цьому можливість зберегти гроші. З плином карантину ситуація на ринку змінювалась, на певному етапі кількість угод скоротилась і ринок завмер. Ми мали ресурси, щоб не закривати бізнес, проте залишати людей без роботи не хотілось. Тому вільний час ми конвертували в розвиток. Вже давно була ідея зробити онлайн-сервіс для перевірки вторинного ринку, але для цього бракувало ресурсів. Провели анкетування гравців ринку для того, щоб визначити реальну потребу. Ми отримали цінний досвід, що робити далі, й перекроїли нашу ідею, а головне отримали підтвердження, що наш проєкт потрібен людям. Плануємо запустити оновлений сервіс наприкінці цього року, якщо карантин не внесе свої корективи.
Успіх — це позитивні відгуки і рекомендації клієнтів
З 2019 року я веду відеоблог про нерухомість — це юридичні поради, інтерв’ю з експертами ринку. Популяризую ту сферу, у якій працюю, і стимулюю людей розібратись. Під час карантину, на консультаціях ми отримували не лише юридичні питання: клієнтів цікавили перспективи ринку, вихід з карантину, поява довгобудів і ціни на нерухомість. Оскільки питання були на часі, я почав проводити вебінари. Гадаю, це був наш невеликий внесок у спокій клієнтів. Нам дякували і нас рекомендували — це найвищий показник успіху. Впевнений, що криза і карантин — не привід опускати руки, це можливість не боятись змін, а пристосовуватись до них і бачити в них шанс для зростання.
5 порад для підприємців
- Не панікуйте, краще думайте, як налагодити роботу в нових умовах.
- Проаналізуйте свій продукт, оцініть, як ви його підносите клієнту, і шукайте нестандартні способи реалізації.
- Боріться за кожного клієнта, тому продовжуйте вкладати гроші в просування.
- Не бійтесь дистанційної роботи — це економить час і підвищує продуктивність.
- Оцініть кожного члена команди й готуйтеся приймати психологічно важкі рішення, але якщо є можливість залишити працівника на кілька місяців — залишайте.