Освітній бізнес в умовах війни: досвід Академії Дизайну CREATIVE
11 травня, 2022
23 лютого 2022 року наша Академія готувалася до стратегічної сесії, яку ми з командою запланували на наступний день. Однак початок війни скасував усі попередні плани на майбутні події та повністю змінив траєкторію нашого руху.
Creative Academy — це приватний навчальний заклад з 10-річною історією. Спеціалізується на стратегічних напрямках дизайн-освіти та впроваджує комплексні практичні програми для підготовки фахівців в креативних індустріях. Академія дизайну поєднує у собі усі базові академічні знання та практичні навички, які допомагають випускникам будувати кар’єру у світі дизайну, моди та фото. Ще одним важливим напрямком діяльності є освітні послуги для дітей, які допомагають розвивати творчі здібності, та визначитись із майбутньою професією українським підліткам.
Зважаючи на те, що наша компанія надає освітні послуги, перші два тижні ми могли лише здогадуватися, як розгортатимуться події з онлайн-освітою. У цій кризовій ситуації одну з ключових ролей відіграв дворічний досвід введення бізнесу під час пандемії COVID-19. За цей час ми виокремили для себе декілька важливих кейсів, які ми набули впродовж 2020-2021 років, та декілька нових, набутих під час війни.
Перший кейс: Customer Service як довготривала інвестиція в теперішнє та майбутнє компанії
Десятирічний досвід роботи дав нам зрозуміти, що важливим є не лише перше враження про компанію, але й підтримка товариських стосунків впродовж та після навчання із нашими студентами. У перший день війни ми розіслали у наші навчальні групи листи-підтримки , а також впродовж перших тижнів війни продовжували комунікацію із нашими студентами. Таким чином, ми могли оперувати даними, які настрої в навчальних групах, де і в яких умовах перебувають наші клієнти, чи готові вони емоційно та фізично розпочинати навчання.
Другий кейс: монетизація під час війни
Березневий план з прибутків завдяки першому пункту можна вважати не таким провальним, якими були прогнози на початку війни. Чому? Тут варто розібрати декілька важливих моментів.
Ми проговорили особисто із кожним студентом щодо фінансової спроможності в час війни, запропонувавши декілька варіантів по оплатах, декому можливістю навчатися із відтермінованими платежами. Тобто основою такої стратегії є індивідуальний підхід, коли клієнт відчуває свою особистісну цінність.
У цьому випадку важливим для нас було зберегти навчальні групи та підтримати студентів, більшість з яких пройшли вже половину курсу. Велику роль у цьому відіграли цінності нашої компанії — надання якісного освітнього продукту і підтримка клієнта на кожному етапі навчання.
Ми відчували велику відповідальність за кожного, хто був на шляху до своєї нової професії. У цьому випадку цінності спрацювали, як основний рушій нашої монетизації під час війни. Насправді це був приємний бонус і дуже цікавий кейс, який варто в майбутньому детальніше проаналізувати і щоразу удосконалювати. Нам вдалося перевести 90% груп на онлайн-навчання.
Третій кейс: позиціонування онлайн та офлайн освіти, як можливості перекваліфікуватися та працювати у будь-якій точці світу
Про це ми говоримо щоразу із кожним потенційним клієнтом і пояснюємо, які можливості дає перекваліфікація у найбільш затребувані сучасні професії, а саме — дизайнера інтер’єру, графічного дизайнера, 3D-візуалізатора тощо. В цьому контексті важливе правильне позиціонування продукту, як ресурсу, який задає нове бачення сучасного цифрового світу, що динамічно змінюється і є відкритим до всього нового.
Зрозуміло, що вищесказане було гарним мотиваційним початком для багатьох наших клієнтів до 24 лютого, а з початком війни ще більше актуалізувалося. Нова реальність поставила знаки питання перед молодими людьми, які тимчасово або назавжди втратили свою роботу. Тут спрацювала не лише доцільність онлайн-освіти, а й можливість отримати нову професію в досить короткі терміни за 3-9 місяців. Війна пришвидшила для багатьох раніше потенційних клієнтів прийняття рішення, з розмов стало зрозумілим, що можливість навчатися декілька годин на тиждень і отримання цілком нового фаху є добрим мотиватором для майбутнього, особливо для тих, хто опинився за межами України.
У цьому випадку, безумовно, допоміг наш досвід популяризації онлайн-курсів, який сьогодні на піку саме через російсько-українську війну. Цей кейс спрацював, на нашу думку, саме завдяки попередньо проробленій роботі: на початку пандемії коронавірусу ми самі робили перші кроки до онлайн-освіти, впродовж цього часу не лише набули нового досвіду, а й навчилися його імплементувати в онлайн-навчанні.
Четвертий кейс: люди ідуть за людьми, професіонали — за професіоналами, а студенти — за якісним навчанням та добрим викладачем
Ми ще 10 років тому зробили ставку на кваліфікованих працівників і це працювало не лише на нашу репутацію, а й повсякчас підтримувало бажання наших клієнтів не покидати навчання на півдорозі.
П’ятий кейс: у критичних ситуаціях — розставляти пріоритети
Коли почалася війна для нас важливим було не лише зберегти свою Академію та зарплату нашим працівникам, а й максимально допомогти країні — податками та пожертвами на ЗСУ. Ми збільшили кількість реклами наших продуктів, зросли не лише продажі, а й відрахування на доброчинність. Крім того, це стало і хорошим мотиватором для студентів, адже вони знали, що 20% від кожного їхнього платежу ми переховуємо на ЗСУ.