Дизайн, розташування, інфраструктура — що ще цінує бізнес у своїх офісах. Дослідження Creative States
15 вересня, 2021
Після затяжного карантину компаніям не просто зібрати свою команду в офісі. Співробітникам Apple так сподобалося працювати з дому, що вони написали про це колективний лист керівництву, де пишуть, що не хочуть повертатися на роботу. Навіть Google, що славиться своїми комфортабельними офісами, повертає своїх людей з ремоуту та орієнтується на мікс-формат, який поєднує офісну роботу з віддаленою.
Тренд на перетворення офісного простору на такий, звідки взагалі не хочеться їхати додому, існує у світі вже давно. Креатив виявляють у всьому, починаючи з дизайну. Дизайн — дійсно важлива характеристика офісу для більшості. Проте не лише він.
Що потрібно бізнес-командам, щоб почуватися комфортно, працюючи поза домом, — щоб це з'ясувати, сервісна компанія офісних рішень Creative States провела дослідження серед резидентів мережі.
У дослідженні взяли участь понад 230 респондентів з чотирьох локацій, в Києві та Дніпрі. Це IT-фахівці, представники венчурної, фінансової, туристичної, креативної індустрії та реального сектора економіки. Велика частина — люди від 26 до 35 років.
Половина з них поєднують віддалену й офісну роботу, 36% — працюють поруч зі своїми колегами в офісі, 5% виконують замовлення на фрілансі, інші працюють у штаті віддалено, але вважають за краще робити це в офісному просторі.
Що важливо в офісі
Очікувано, що більшості офісних співробітників насамперед потрібен швидкісний і безпечний інтернет. Цей пункт вибрали 86% опитаних. Крім цього, в топі запитів — зручне розташування офісу, комфортне й обладнане робоче місце і кімнати для переговорів.
62% опитаних цінують атмосферу в офісі в цілому і ком'юніті. Мабуть, це найголовніша перевага роботи поза домом: робоче місце можна обладнати самому, каву — зварити, інтернет підключити, а ось корисні зв'язки, сидячи вдома, не заведеш.
Тільки 12% опитаних знайомляться з людьми з сусідніх кабінетів, поверхів і робочих місць, щоб налагодити з ними спілкування. Решті просто приємне відчуття, що поруч працюють люди зі схожого кола і суміжних професій.
Загалом топ побажань до офісів вийшов таким:
- Швидкий інтернет — 86%.
- Зручне розташування офісу — 80%.
- Комфортне робоче місце — 69%.
- Кімнати для переговорів — 63%.
- Ком'юніті й атмосфера — 62%.
- Смачна кава — 61%.
- Цілодобовий доступ до приміщення — 60%.
- Зручна і велика кухня — 53%.
- Інтер'єр — 50%.
- Лаунж-зона — 46%.
- Вид з вікна — 45%.
- Івенти в офісі — 26%.
- Додаткові сервіси — 9%.
Як виявилося, дизайн приміщення і правда грає велику роль для комфорту співробітників. Менше 1% опитаних резидентів відповіли, що взагалі не звертають увагу на дизайн офісу. Для 78% співробітників — це важливий параметр, який надихає і мотивує. Для інших хороший дизайн — приємний, але не критичний.
В офісі звикли не тільки працювати, а й відпочивати в перервах. Важливість лаунж-зони, в якій можна переключитися від робочих завдань, відзначили майже всі. 89% — час від часу працюють або спілкуються в лаунж-зонах. Більше третини (37%) з них користуються місцями для відпочинку кожного дня або майже щодня. І тільки 11% — не використовують цю зону.
Переговорні кімнати, якими можна користуватися, щоб обговорити робочі питання, не заважаючи нікому навколо, так чи інакше використовують 84% резидентів Creative States. Половина з них користуються мітинг-румами до 5 разів на місяць. Кожен сьомий — робить це майже кожен день.
Найчастіше такими кімнатами користуються для переговорів з клієнтами або замовниками (так відповіли 35% осіб). Кожен третій зазвичай бронює мітинг-руми для проведення колективних нарад, 18% — для того, щоб провести телефонний дзвінок або взяти участь в онлайн-конференції. Ще 13% — користуються переговорними кімнатами, щоб тет-а-тет обговорити поточні питання з колегою або керівництвом.
Тренд на самоосвіту, нескінченний розвиток і нетворкінг привів до того, що серед співробітників компаній стали популярні івенти, особливо якщо їх проводять просто на території офісних просторів.
Наприклад, 70% резидентів Creative States час від часу ходять на івенти, які організовані всередині локацій мережі. Кожен п'ятий відвідує їх регулярно, кожен четвертий — раз на місяць, приблизно стільки ж відвідують івенти раз в кілька місяців.
Важливий момент для респондентів — цілодобовий доступ в офіс. 33% опитаних хоча б раз-два на місяць залишаються працювати після 20:00, 28% — раз-два на тиждень, а ще 12% — залишаються працювати допізна майже щодня. Тільки 27% учасників опитування ще жодного разу не залишалися в офісі після 20 години вечора.
Додаткові офісні сервіси поки ще не так популярні серед українських резидентів: так, тільки 2% опитаних хоч раз скористалися послугами ком'юніті-менеджера з бронювання автомобіля, нерухомості та купівлі авіаквитків.
Чого не скажеш про експатів: серед резидентів-іноземців Creative States 11% — користувалися додатковими офісними сервісами, 90% — звикли працювати в лаунж-зонах, а 67% опитаних раз або два на тиждень залишаються в офісі після 20:00. Вони частіше за інших користуються переговорними кімнатами, вважають наявність таких одним із найважливіших елементів офісу.
За останні два роки поняття офісу кардинально змінилося, так само, як і абсолютно трансформувалася парадигма «дім — офіс — дім». В авангарді змін — гнучкі формати та сервісний підхід бізнесу.
Про Creative States
Creative States — сервісна компанія офісних рішень для команд будь-якого масштабу. Основне ядро резидентів — міжнародні та українські IT-корпорації, стартапи, венчурні фонди, інноваційні компанії, а також реальний сектор економіки; крім зрілого бізнесу, простори мережі популярні серед фрілансерів. Крім розвиненої офісної інфраструктури та сервісів, Creative States пропонує резидентам доступ до професійного ком'юніті для нетворкінгу, партнерств і кооперації. Окрему увагу компанія приділяє найменшим деталям в дизайні, ергономіці та безпеці.
Резидентами Creative States вже стали monobank, Альфа Банк, Дія, Європейська Бізнес Асоціація, Coraltravel, UpWork, Cisco, Hacken, TA Ventures і багато інших бізнесів.
- Запуск Creative States пройшов навесні 2019, коли в березні Ілля Кенігштейн презентував першу локацію Creative States в БЦ Senator, в кінці червня — другу, в БЦ Gulliver. У червні 2020 року, крім Creative State of Arsenal, запустилася і перша локація поза Києвом — Creative State of Dnipro, в Дніпрі. Сьогодні компанія оперує 4-ма просторами загальною площею близько 12000 м² і місткістю понад 2000 робочих місць. До кінця 2021-го року мережа буде керувати 20 тис. м² та обслуговувати 3,5 тис. робочих місць.
- У листопаді 2019 мережу Creative States було визнано лідером ринку: компанія перемогла в номінації «Відкриття року» на щорічній премії у сфері нерухомості країн Східної Європи EE Real Estate Project Awards, а Ілля Кенігштейн був визнаний Персоною року в ніші офісної нерухомості.