Мережа крамниць «Комірка»: здорове харчування без зайвого упакування
05 січня, 2022
Мережа крамниць «Комірка». Львівська область, Львів
Рішення: Мережа крамниць здорового харчування без зайвого упакування.
Цілі сталого розвитку:
Ключова №12 — Забезпечення переходу до раціональних моделей споживання і виробництва.
Супутні: №17
Ціннісна пропозиція (Purpose)
Комірка є екологічно свідомим бізнесом, адже її головна ідея — створити простір, де можна придбати корисні продукти харчування на вагу та товари для дому з мінімальною шкодою для довкілля. У крамниці можна придбати органічні крупи та борошна, безглютенові макарони, гранолу, горіхи, сухофрукти, спеції. І все це на вагу. Також тут широкий вибір Zero waste товарів, солодощів без цукру та натуральної косметики.
Галузь бізнес-моделі: продовольчі магазини, торгівля продовольчими товарами.
Цілі діяльності: Діяти, щоб приносити користь, та діяти, щоб мінімізувати шкоду.
Економічна бізнес-модель
Циркулярна економіка
Мене звуть Марічка Погорілко і я співзасновниця «Комірки». Комірка — це мережа крамниць здорового харчування без зайвого упакування, заснована восени 2019 року у Львов. Зі мною також ще два співзасновники — друзі: Михайло Дяків та Ярослав Думич. На сьогодні ми маємо вже дві крамниці та онлайн магазин komirka.online.
Комірка є екологічно свідомим бізнесом, адже її головна ідея — створити простір, де можна придбати корисні продукти харчування на вагу та товари для дому з мінімальною шкодою для довкілля. У крамниці можна придбати органічні крупи та борошна, безглютенові макарони, гранолу, горіхи, сухофрукти, спеції. І все це на вагу. Також тут широкий вибір Zero waste товарів, солодощів без цукру та натуральної косметики.
Для нас принципи сталого розвитку є базовими, довкола них ми засновували свій бізнес. 12 Ціль сталого розвитку «Відповідальне споживання» втілена у всьому нашому підході до бізнесу, адже крамниця не лише пропонує, а й заохочує фінансово користуватись власною багаторазовою тарою та торбинками. Для таких покупців діє постійна знижка в розмірі 5% на весь чек. Крамниця активно працює також із постачальниками, мотивуючи їх до максимально екологічного пакування при доставці товарів.
Ми розуміємо, що 17 Ціль «Партнерство заради стійкого розвитку» дозволить нам масштабувати нашу ідею і залучити якомога більше українського бізнесу до сталості. «Комірка» також приймає баночки та іншу тару від продуктів, придбаних у крамниці та повертає їх виробникам або використовує повторно — це дозволяє нам суттєво економити на закупівлі супровідного інвентарю — лотків, банок та зовсім не купувати одноразових пакетів. По Львову діє безкоштовна доставка без мінімального «чеку», адже один із принципів «Комірки» — «бери, скільки потрібно». У перспективі крамниця планує впровадити доставку в багаторазовій тарі.
«Комірка» також активно розвиває напрямок партнерств, що дозволяє забезпечувати клієнтам:
- можливість сортування сміття через співпрацю із «Зеленою Коробкою», а також має пункт збору використаних батарейок;
- можливість придбати багаторазові бавовняні торбинки за дуже доступною ціною через співпрацю з брендом домашнього текстилю «Порічка». Торбинки відшиваються із залишків тканини при виробництві постільної білизни, оскільки партнери хочуть зменшити кількість відходів до мінімуму.
Основний акцент нашої крамниці — здорове харчування та мінімум пакування. Цю ідею ми поширюємо між своїх клієнтів, комунікуючи цю політику у всіх «меседжах», при виборі товарів, постачальників та партнерів.
Для нас, як компанії, є важливими не лише висока якість продукції, а й екологічний підхід до виробництва та маркетингу. Також компанії важливо, аби товари були максимально доступними для покупців, адже щиро переконані, що зміни у напрямку свідомого споживання та відмови від одноразових речей лежить через їх доступну вартість.
За рік діяльності нам вдалося сформувати лояльне та натхненне середовище покупців. Звичайно, бувають і ті, хто за звичкою просять «кульочок». Зараз за місяць в середньому проходить 1500 чеків, третина замовлень — через онлайн-крамницю. З початком карантину кількість онлайн-покупок зросла майже в три рази. Тому в певний момент компанії довелося закрити одну з локацій, аби більше інвестувати в онлайн-платформу для продажу.
Поєднання двох напрямків (органічні та здорові продукти + zero waste) — це хороша та правильна історія, яка часто надихає інших людей. Тож ми часто отримуємо запити про відкриття Комірок в інших містах через франшизу.