COSMOS in. Лабораторія архітектури та гостинності
02 грудня, 2021
COSMOS in. Лабораторія архітектури та гостинності. Львівська область, Львів.
Рішення: Готові будинки, як рішення збереження природних місць за рахунок доходів від унікальної архітектури, а не від використання сировини.
Цілі сталого розвитку:
Ключові №12, 9 та №17.
Ціннісна пропозиція (Purpose)
Створення унікальних просторів для людей на противагу бездумній забудові
та разом з тим
Розбудова якісної інфраструктури і розвиток локального лідерства, розвиток місцевих громад
Галузь бізнес-моделі: архітектура та будівництво, еко-поселення, еко-туризм.
Цілі діяльності: Діяти, щоб здійснювати вплив та сприяти вирішенню проблеми.
Економічна бізнес-модель
Основна: Заощадлива LEAN X
- спільного споживання
та
- ощадливого виробництва та послуг
У 2017 році у нас із чоловіком Романом виникла ідея створити Будинок як готовий продукт. Ми інвестували у цех, команду, обладнання, але, на жаль, конвеєр не вдався, і зараз ми згадуємо про цей досвід, як один з найважливіших у побудові власної справи.
Я — Ярина Баховська і це історія нашого Cosmos.in.
Тоді в 2017 році компанія вижила тільки тому, що ми швидко вчилися на помилках і залишились вірні своїй головній цілі: споруджувати будинки як унікальні архітектурні рішення на природі і максимально вирішувати проблеми людей, які хочуть створити свій простір. Ми зрозуміли, що однієї моделі будинку є замало, щоб закрити всі потреби людей, які хочуть створювати власні простори для відпочинку. Оскільки ми не бачили жодних рішень на ринку, які інтегрують всі процеси побудови та управління (пошук чи аналіз ділянки, розробку концепту, проєктування під потреби готельного бізнесу, будівництво та управління), тому вирішили розвинути наші компетенції та переформатувалися в архітектурну компанію COSMOS in. architecture and hospitality lab.
Але до відкриття власного бізнесу нас підштовхнуло не лише підприємницьке мислення, ми хотіли впливати на зміни в країні якісним продуктом і командою, максимальною клієнтоорієнтованістю, промоцією України й українського продукту, екологічністю й ощадністю.
Зараз бізнес розвивається у трьох основних напрямках:
- Перший, над яким компанія інтенсивно працює вже два роки, — це архітектурне проєктування за власною методикою, яка базується на основі дизайн-мислення.
- Другий напрямок, що розвивається паралельно з першим, — реалізація будівництва з високим рівнем проєктного управління ризиками, якістю та фінансами.
- Третій напрямок, який ми плануємо розвинути, — сфера гостинності: менеджмент просторів, які створюємо. Тобто людина, яка збудувала свій простір з Cosmos in., може здавати його в оренду команді Cosmos.In, яка буде займатися його управлінням (подальша здача в оренду мандрівникам).
У компанії є надмета — зберегти природні місця за рахунок доходів від унікальної архітектури, а не від використання сировини. Чіткі цінності з фокусом на Цілях сталого розвитку ООН інтегрувалися у бізнес-модель компанії практично на старті, тому це — яскравий приклад того, як будувати сталий бізнес з нуля.
Економічна бізнес-модель
Компанія Cosmos in. працює за моделлю спільного споживання та ощадливого виробництва як продуктів, так і послуг.
Супутні ЦСР
Максимальна інтеграція з природою, будівництво з мінімумом відходів, швидкість через оптимізацію процесів, усе вище згадане говорить про застосування проміжних Цілей Сталого розвитку:
Свій соціальний вплив компанія здійснює через розвиток місцевих громад, об’єднання жителів у спільноти, реалізацію освітніх проєктів, відповідно, через Цілі:
У цінностях компанії — ощадність та інноваційність, тобто пошук проривних рішень при оптимальному використанні ресурсів клієнта (грошей, часу, енергії). Чіткий бюджет затверджується ще до початку реалізації об’єкту (що нетипово для українського девелопменту, де замовників орієнтують спочатку на одну ціну, а в результаті вона суттєво збільшується). Серед цінностей є також вирішення проблем та орієнтованість на клієнта, коли із замовником пропрацьовують відповідність очікування і кінцевого результату, підлаштовуються під його інвестиційний графік із гнучким плануванням витрат.
До слова, коли стосунки з клієнтом вибудовуються за таким принципом, формується довіра, яка є запорукою принципу позитивної суми (win-win) — логіки, за якою виграють усі залучені сторони.
Саме формулами про довіру та принцип позитивної суми «всіяні» послання митрополита Андрея Шептицького, морального та духовного лідера України (1865-1944 р.р.), який, до того ж, був надзвичайно мудрим і ефективним бізнесменом та управлінцем, чиї праці та життєпис нині активно обговорюють в українських бізнесових й інтелектуальних колах. А. Шептицький ще 100 років тому вивів принципи, які містять у собі суть сучасних Цілей сталого розвитку.
Нижче наведемо кілька прикладів застосування цих Цілей компанією Cosmos in.
Ключові Цілі
Основний фокус компанія взяла на три ключові Цілі сталого розвитку: 9, 12 і 17.
Ціль 12: Відповідальне споживання
Відповідальне споживання для Cosmos.in це:
1. Будувати за продуманими проєктами, де кількість метрів квадратних відповідає цінності того, які функції виконує ця споруда.
Використання локальних матеріалів, які сприяють зменшенню вуглецевого сліду, та ресурсів, які відновлюються.
2. Відповідальне використання матеріалів у готельному бізнесі, відмова від одноразових розхідних матеріалів, продумування переробки відходів, вивіз пластику і скла. По можливості компанія пробує масштабувати такий підхід у селах, де присутні об’єкти Cosmos.in.
Ціль 9: Інновації та інфраструктура
Місія компанії, за словами засновників, — дивувати українців тим, що в Україні може бути `wow`, бо є багато красивих місць, які потрібно підкреслити сміливою архітектурою, що буде надихати людей, цікавити туристів (зокрема іноземних), розкривати нові можливості для місцевих людей і, звісно, показувати майбутнім поколінням архітектуру нашого часу.
«Ми не робимо котеджні поселення чи готелі для ночівлі, наша ціль — створювати архітектурні парки різного масштабу», — каже Ярина Баховська.
Тож діяльність Cosmos. in не обмежується лише створенням будинків. Вона розширилася до розбудови якісної інфраструктури і розвитку локального лідерства. Пандемія зміцнила попит на природні локації і тренд «з міста за місто», однак у приїжджих людей є великий запит на елементи інфраструктури: зручність, доступність, енергоефективність, сервіс. Водночас, для Cosmos.in важливим є збереження аутентичності:
«Ми відчуваємо відповідальність за місця та села, в які заходимо, тому хочемо своїми проєктами інтегруватись в існуючу екосистему: як в соціальну, так і в природничу. А також нам важливо бути для них корисними» — коментують засновники. — Тому Ціль 9 нерозривно пов’язана з наступною ключовою Ціллю сталого розвитку 17.
Ціль 17: Партнерство заради розвитку
Cosmos. in об’єднує своїх стейкхолдерів у спільноти людей зі спільними цінностями для:
- загального добробуту (дбаючи не лише про потреби замовника, а й про комфорт людей навколо);
- збереження старих архітектурних рішень і поєднання з сучасними рішеннями (у найближчих планах — розробка інструкцій та рекомендацій для місцевого населення, як це продумано і вигідно робити у плануванні побудови своєї нерухомості);
- якості — вона «зашита» у цінності компанії, коштує справедливу ціну і клієнти це розуміють;
- розвитку місцевих громад (працевлаштування та навчання, як створювати і надавати якісний сервіс, як розвивати бізнес, наприклад, ремісництво, як грамотно працювати з маркетингом і промоцією.
Усе це консолідовано в амбітному проєкті COSMOS na gori (c. Тухля), де з майбутніми сусідами створили спільноту. Тут компанія проєктує та будує унікальні архітектурні простори на пагорбі у карпатському селі Тухля. Частина локацій буде працювати під здачу, частина — для приватного користування. А з локальними жителями працюють у розрізі розвитку підприємницького мислення. Команда Cosmos.In реалізовує цей проєкт, маючи на меті зробити це партнерство іскрою позитивних змін у місцевості.
Також команда Cosmos.In розвиває зовнішні партнерські стосунки: співпрацює із Норвезько-українською та Ізраїльською торговими палатами; планують колаборації з бізнес-школами по навчанню архітекторів бізнес-компетенціям; залучають до власних проєктів іноземних консультантів з архітектурної сфери та формують дорадчі ради з лідерами думок з абсолютно різних сфер, адже різноманіття (diversity) — запорука інноваційних, проривних рішень.
Що далі:
- до 2025 року, здати 10 архітектурних парків у різних точках України, які будуть показувати Україну на світовій арені туризму та архітектури.
- до 2025 року створити спільноту «космос людей» (адвокатів збереження природи та створення унікальних просторів для людей на противагу бездумній забудові).
- до 2030, COSMOS — це №1 в Європі агентство рекреаційної архітектури.