«Спочатку не розуміла, що кажуть розробники». Чи легко жінці керувати командою програмістів
21 квітня, 2021
Від невпевненості до лідерки
У мене класична художня освіта, диплом КПІ. Розпочинала кар’єру як продуктова дизайнерка в Prom.ua в 2012 році (як і «Вчасно», входить до групи компаній EVO). Для мене це був спосіб застосувати свої академічні знання і розвиватись у новому напрямку. Далі працювала вебдизайнеркою, UI/UX-дизайнеркою. А потім мені просто запропонували стати менеджером із розвитку продукту, і я погодилась.
Спочатку мене вразив обсяг відповідальності. Засиджувалася на роботі дуже довго. Ми прагнули запустити новий проєкт («Вчасно») якомога швидше. І нам це вдалося — ми стали одними із перших на ринку.
З недовірою та обмеженнями через те, що я дівчина, ніколи не стикалася. Навпаки, я дуже задоволена можливостями, які запропонувала мені компанія.
Упередження були у самої до себе через невпевненість і страх незвичного. Мене оточували чоловіки-розробники з досвідом, і спочатку я навіть не розуміла, що вони говорять. Ще я думала про те, що в спілкуванні вони можуть бути іноді жорсткими, а як же буду я? Боялася розплакатися перед колегами. На щастя, не довелося. Виявилося, що з командою можна домовлятися навіть тоді, коли ще не почуваєшся впевненою. А стать взагалі не мала жодного значення.
Далі на страхи вже не було часу, бо треба було дуже швидко всього вчитися. Я відчувала сильну підтримку від своєї команди та більш досвідчених колег з інших проєктів. Чи були вони до мене прихильними через те, що я дівчина? Навряд. Це радше про культуру компанії та готовність допомогти тим, хто цього потребує.
Що важливо вміти
Взагалі не бачу різниці між чоловіками та жінками в тих навичках, які потрібні для управління командою з розвитку IT-продукту.
- По-перше, це вміння спілкуватися з клієнтами. Постійно і багато. І це потрібно не тільки продакт-менеджерам.
- По-друге, необхідно розуміти, як технічно працює продукт. Плюсом, звичайно, буде відповідна освіта. Але й без неї розуміння прийде із часом і досвідом. І колеги-розробники завжди підкажуть, незважаючи на стать.
- По-третє, потрібно вивчити ринок вашого продукту: його обсяг, новий він чи старий, хто аудиторія, хто конкуренти, які потреби користувачів закриті, а які ні, і чому. Також важливо базово знати, як працює маркетинг та продажі на цьому ринку.
Питання здаються складними. Але відповіді на них поступово приходять, чим більше часу ти проводиш у цій сфері. І тут теж немає значення, чоловік ти чи жінка. Головне, постійно навчатися нового.
Так чи є все ж таки різниця
Певні особливості «жіночої кар‘єри» все ж є. Йдеться про ситуацію, коли жінка вирішує стати мамою, але не завершує роботу. Або ж готова повернутися з відпустки з догляду за дитиною. Тут багато залежить від лояльності та гнучкості компанії та команди. Мій досвід та досвід моїх колег доводить, що можливо бути ефективною в проєкті та приділяти достатньо уваги дітям. Звісно, не без помічників: няні, тата, бабусі та інших. Особливо це стало простіше з початком карантину та переходом на віддалену роботу.
Наприклад, моя команда з розумінням ставиться до денної тихої години та не призначає мені зустрічі на цей час. Або я приєднуюсь як слухач, і це також всіх влаштовує. Головне, чітко планувати свій день і дотримуватися розпорядку.