Керівник: проблеми в роботі та їх вирішення
23 жовтня, 2020
Чому керівники перебувають у вічному хаосі, почуваються немов «білка в колесі» і як цього позбутися? Питання наболіле і як показує практика — дуже актуальне.
Який основний біль?
- Керівники не делегують;
- Керівники займаються завданнями, які повинні робити їхні підлеглі;
- Керівники перероблюють роботу своїх підлеглих;
Список довгий і можна продовжувати його безкінечно.
Чому це відбувається?
Можна сказати: команда не та, завдання незрозумілі, часу мало тощо. Насправді керівники не можуть займатися своїм функціоналом лише з однієї простої причини — тому що вони загрузли в рутині. Чому так відбувається? Все просто, якщо у керівника будуть свої особисті цілі, цілі в компанії, то він буде зацікавлений делегувати і спрямовувати свою увагу на стратегічні завдання. Власне кажучи, це і є його основна роль — займатися стратегією. А для цього необхідно організувати якісну роботу своєї команди.
Що потрібно для того, щоб налагодити механізм раз і назавжди?
- Необхідно знати цілі компанії. Це як закон — інакше ніяк.
- Лідер повинен знати цілі для свого підрозділу, хоча б на рік, виходячи з цілей компанії. Вам необхідно їх досягати, адже ви — лідер.
- Під цілі безпосередньо повинні бути підібрані люди. Тому що коли цілі відомі, відомим стає і функціонал персоналу. У вашому підпорядкуванні має бути не більше п’яти осіб. У підрозділі може бути і 500, і 1000, але безпосередньо підпорядковуються тільки п’ять. Чому так? Тому що людина може якісно контролювати шість одиниць — п'ять членів команди і самого себе. У такому разі ваша робота буде злагодженою, легко контрольованою та ефективною. Коли у керівника десять і більше осіб у команді — він не може якісно вести комунікацію з ними.
- Керівнику категорично не можна самостійно робити або переробляти роботу підлеглих. Тим самим він руйнує команду в цілому і співробітника зокрема. У цей момент керівник забирає відповідальність у підлеглого і демотивує його. Тому ви можете консультувати, координувати, контролювати, коригувати усно, але в жодному разі не відбирати завдання.
- Повинен бути постійний фокус на цілях. Люди мають розуміти, що і навіщо їм робити як мінімум у рамках місяця. Керівник — в рамках року, а рядовий співробітник — в рамках місяця.
- Повинні бути організовані регулярні наради, на яких ви будете хвалити результативних співробітників, і ці співробітники будуть самі розповідати про свою ефективність і результати. Як правило, це мотивує інших рухатися вперед.
- Організовуйте спільні заходи — це може бути корпоративне навчання, корпоративна вечірка. Чим більше спільних інтересів у кожного, тим сильнішою стає команда.
- Обов'язково цікавтеся, чого хоче кожен співробітник в особистому житті, які його амбіції в робочому аспекті. Якщо у вас їх п’ять, тоді це не буде проблемою. Цікавтеся, в якому напрямку вони хочуть розвиватися.
Здавалося б, це дуже складно і не стосується теми. Але, навпаки, це безпосередньо стосується мотивації, а відповідно — ефективності всієї команди. Коли людина знає, куди йти, і розуміє, що вона в команді однодумців — починається велика гра і виникає жвавий інтерес. Ваше завдання як керівника — створити цю гру всередині колективу. Коли у вас це вийде, команда сама зрозуміє ваші зусилля, якості лідера і мотив, далі вже вони будуть якісно виконувати свій функціонал.
Щоб зробити команду сильною, необхідно прибрати деструктивізм. Усунути інтриги та скандали. Якщо вони хочуть сваритися, дозвольте їм це робити, тільки за стінами вашого офісу. Згодом вони самі відмовляться від того, щоб постійно відлучатися — стане дуже очевидним, хто створює це. Адже відсутність співробітника на робочому місці помітна.
Коли ви організуєте механізм роботи всередині команди, у вас звільниться час для вашої основної функції — стратегії. Тоді ви по-справжньому зрозумієте, яке це задоволення керувати, а не гасити пожежі і бути постійно в рутинних завданнях.
Компанія BogushTime.