Як Фокстрот впроваджує принципи безбар’єрності та підтримує країну у воєнний час
19 липня, 2023
Компанія Фокстрот, учасник спільноти «Бізнес без бар’єрів», створена людьми та для людей, тому дотримання базових принципів безбар’єрності як норми сучасного суспільства і доповнення їх власними практиками є важливим напрямом у діяльності мережі.
З початку повномасштабної війни ритейлер сконцентрував зусилля на підтримці Сил оборони України. Також компанія прагне забезпечити вільний і якісний доступ клієнтів до товарів і послуг мережі. Створення безбар’єрного простору для людей з різними формами інвалідності — одна з пріоритетних цілей компанії. Так, ритейлер вже впроваджує сервіс комунікації з покупцями, для яких важко або неможливо використовувати текст. Наприклад, компанія надає можливість спілкуватися за допомогою мови жестів, або використовувати спеціальні комунікаційні пристрої для людей з порушеннями слуху.
Про проєкт «Безбар’єрний Фокстрот»
На підтримку ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар'єрів» та з метою зміцнення принципів безбар’єрності на початку 2023 року команда ритейлера поставила перед собою задачу забезпечити доступність і комфортну комунікацію між компанією та людьми з порушенням слуху.
Барʼєри, з якими стикаються нечуючі люди, часто залишаються поза межами уваги суспільства.
Якісну комунікацію з нечуючими людьми без спотворення сенсу можна налагодити за участі перекладачів жестової мови. Якісним рішенням може стати використання сучасних цифрових сервісів з доступом до центру онлайн-перекладачів жестової мови. Спеціалісти, які долучаються до діалогу по відеозвʼязку, суттєво пришвидшують та спрощують комунікацію з нечуючими відвідувачами, роблячи її зрозумілою та по-справжньому безбарʼєрною.
Проєкт компанії має на меті адаптувати наявні послуги для створення рівних можливостей для всіх українців, надавати якісні та зрозумілі консультації без комунікаційних чи психологічних барʼєрів із залученням онлайн-перекладача жестової мови.
Партнери з ГО «Громадський рух «Соціальна єдність», в межах меморандуму про співпрацю, запропонували залучити інноваційний і практичний комплекс спеціалізованих ліцензійних рішень. Після низки пілотних запусків і навчання персоналу, з червня 2023 року сервіс з виклику онлайн-перекладача жестової мови став доступним у Фокстрот.
Як це працює?
Аби клієнту скористатись сервісом, потрібно звернутися до співробітника магазину, який за допомогою додатка викличе онлайн-перекладача по відеозв'язку. Перекладач транслюватиме жестовою мовою для відвідувача все, що говорить співробітник магазину, та озвучуватиме голосом все, що жестовою мовою відповідатиме відвідувач.
Інший спосіб — відсканувати спеціальний QR-код за допомогою додатку на смартфоні та розпочати діалог з експертом магазину та перекладачем. Такі QR-коди розміщені на території магазинів в зонах, де відвідувачі найчастіше можуть потребувати консультації.
Наразі сервіс працює вже в 5 магазинах Фокстрот, у серпні планується підключення ще 5 магазинів, в перспективі — масштабування в інших торгових точках мережі.
Для забезпечення вільного доступу нечуючих людей до отримання консультації і можливості робити покупки онлайн, на сайті компанії встановлено спеціалізований веб-віджет «Вушко» — для одночасного зв’язку з оператором контакт-центру і перекладачем.
Впровадження у мережі Фокстрот сучасних цифрових сервісів відіграє важливу роль у підтримці Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору, що пропагує та сприяє популяризації створення зручного середовища для людей з різними формами інвалідності та привертає увагу суспільства до тих барʼєрів, з якими щодня стикаються ці люди.
Інші важливі ініціативи компанії у воєнний час
Мережа Фокстрот з перших днів війни підтримує країну як в тилу, так і на передовій. За 1,5 роки ритейлер надав Силам оборони та постраждалим українцям допомогу на суму понад 17 млн грн. З них — 1,7 млн грн направлено силам протиповітряної оборони України.
У червні 2023 року компанія долучилася до ініціативи фандрейзингової платформи UNITED24, спрямувавши 1 мільйон гривень на подолання наслідків терористичного підриву Каховської ГЕС.
Тоді ж компанія ініціювала і підтримала збір БФ «Козак Драйв» — на пташки відплати: дрони DJI Mavik 3Т для підрозділу аеророзвідки «Foxtrot». Саме так хлопці з батальйону 80 ОДШБ назвали аеророзвідувальну групу в пам’ять про загиблого командира, директора одного з магазинів Фокстрот.
У захисників два бажання — перемогти і відплатити ворогу за полеглих побратимів по повній. Наразі — збір триває.
Також ритейлер разом з благодійним фондом Happy Paw і за участі небайдужих покупців продовжує допомагати притулкам для тварин, реалізовуючи комплекс соціальних проєктів. Зокрема, в межах програми «Ф-підтримка» вдалося зібрати понад 500 000 грн на допомогу 7 000 безпритульним хвостикам, врятованим із небезпечних територій і зони підтоплення на Херсонщині. Зібрані кошти направляються на підтримку евакуйованих тварин: їжу для них, невідкладну допомогу, ліки і тимчасовий прихисток (будки, укриття, вольєри тощо).
«Бізнес без бар’єрів» — спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.