Як 1+1 Media протидіє ейджизму, трудовій дискримінації за віком та культивує безбар’єрність?
17 листопада, 2021
Група 1+1 media – один з найбільших медіахолдингів України, який щоденно комунікує з мільйонною аудиторією. У компанії, що створює продукти, які бачить вся країна, працює понад 2000 працівників. І для 1+1 media як для роботодавця, який сповідує цінності відкритості та поваги і виступає проти будь-якої дискримінації, важливою є ціль стати майданчиком, що об’єднає творчих, креативних і завзятих професіоналів та приймати безбар’єрність як нову суспільну норму. 1+1 Media розділяє цінності ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар’єрів» та всіляко підтримує візію суспільства без обмежень, в якому забезпечуються рівні права та можливості для самореалізації для всіх людей.
Люди елегантного віку абсолютно не поступаються молодшим колегам
У 2019 році група 1+1 media запустила масштабну соціальну кампанію #забутипровік, мета якої – зруйнувати стереотипи про те, що люди елегантного віку не здатні розпочинати власну справу, освоювати нові навички та генерувати потужні ідеї. Проєкт має кілька ключових напрямків: програму «Елегантне стажування» для кандидатів старшого віку, серію експертних інтерв’ю та сюжетів на ТБ, цикл мотивуючих історій та фоторепортажів.
«Перед запуском ініціативи у 2019 році ми проаналізували, яка частка співробітників віком 50+ працює в компанії та скільки кандидатів цієї вікової групи щорічно надсилають нам резюме на відкриті вакансії. Виявилося, що таких людей — всього 5% від загальної кількості шукачів. І це при тому, що середня кількість резюме, які нам надходять впродовж року, вимірюється в тисячах. Щодо працівників 1+1 media цієї вікової категорії — їх у компанії 15% і більшість з них розпочали свою кар’єру тут з перших днів існування «плюсів». При цьому в продуктивності праці, ідейності чи бажанні реалізовувати нові проєкти вони абсолютно не поступаються молодшим колегам. Навпаки, часто такі працівники стають менторами та наставниками, задаючи необхідний темп роботи», – розповідає Ольга Мусійко, HR-директорка 1+1 media.
Також цифри соціологічного дослідження, проведеного дослідницькою агенцією Info Sapience на замовлення 1+1 media, засвідчили, що 43% респондентів вважають, що вік має вплив на здатність людини творчо підходити до вирішення задач і легко пристосовуватися до змін. Є усталений стереотип щодо того, що розквіт творчого мислення відбувається до 40 років. Дві третини опитуваних вважають, що існує такий вік, коли вже пізно змінювати фах, опановувати нову спеціальність чи починати бізнес — цей вік 50-56 років. Cаме «застарий вік» респонденти називають найбільш вагомим фактором дискримінації на роботі. «Застарий» — це 49 років (!). Сповідуючи принципи безбар’єрності та спираючись на отримані результати, компанія вирішила стати медійним амбасадором теми протидії віковій дискримінації та на власному прикладі продемонструвати іншим роботодавцям, що звертати увагу на кандидатів елегантного віку — це необхідність. Крім цього, світовий HR-ринок «дорослішає», і з цим також потрібно рахуватись.
Старші люди – цікаві. Планами, ідеями, мріями
У травні 2019 року, разом з запуском кампанії #забутипровік, група 1+1 media ініціювала спеціальний курс програми «Елегантне стажування». Щорічно до програми запрошують долучитися кандидатів 50+, а набір охочих спробувати свої сили проходить у кілька етапів: опрацювання резюме та мотиваційних відео, надісланих учасниками, інтерв’ю з менторами стажування та виконання тестових завдань. Усі стажери під час проходження програми отримують заохочувальну стипендію від компанії та працюють по 20 годин на тиждень, таким чином поєднуючи стажування з основною роботою. Крім роботи в компанії, стажери залучаються в корпоративне життя 1+1 media, відвідують лекції та майстер-класи. Також отримують додаткові подарунки від компаній-партнерів.
«#забутипровік – проєкт, який відображає філософію 1+1 media. Ми цінуємо різноманіття, у нас відсутні будь-які бар’єри і це те, що якісно відрізняє нас від інших компаній. Стажування для кандидатів елегантного віку – корисний досвід і для нас самих, і для стажерів. Тому плануємо продовжувати боротися з ейджизмом та надихати своїм прикладом інших і надалі», – зазначає Ярослав Пахольчук, генеральний директор 1+1 media.
У межах двох хвиль програми «Елегантне стажування» було отримано понад 3000 резюме, а серед усіх охочих потрапити у фінал було відібрано 25 кандидатів на різні напрямки, з яких частина працевлаштувалася в 1+1 media та стала частинкою команди «плюсів». Усі фіналісти пропонували масу крутих ідей, які спільно реалізувались в проєктах групи. Їхні відгуки, бажання змінюватись, навчатись та удосконалюватись надихнули і менторів, які взаємодіяли з ними найбільше, і всіх працівників холдингу.
«Коли ти починаєш спілкуватися з учасницями проєкту #забутипровік, то виникає питання: коли вже моя пенсія, аби я змогла б жити таким насиченим життям, як вони? Важко повірити, що деяким насправді 50. Кому? Вони грають в Counter Strike, катаються на самокатах, знімають влоги тощо. Весь час я повторювала собі: «Які ж вони круті!». Старші люди – цікаві. Планами, ідеями, мріями. Я зустрічаю їх іноді, коли йду на роботу. Оці запальні очі... Нам насправді потрібні такі люди!», – коментує Наталія Нагорна, спеціальна кореспондентка ТСН.
Протидія ейджизму повинна стати щоденною нормою
В 1+1 media переконані: протидія ейджизму повинна стати щоденною нормою. Саме тому кількість мотивуючих сюжетів на телеканалах групи, спецпроєктів зі ЗМІ, які пропагують протистояння трудовій дискримінації за віком, стає все більше і вони сприймаються аудиторією позитивно, про що доводить інформаційне та медійне охоплення кампанії #забутипровік в 25 млн людей. Основну мотиваційну складову проєкту виконує цикл історій та фоторепортажів з успішними українцями – нині в межах цієї ініціативи реалізовано понад 50 інтерв’ю з представниками різних галузей.
«Нині на телебаченні, в тому ж інтернеті можна знайти тисячі яскравих прикладів, коли люди руйнують суспільні стереотипи та вражають власною силою волі, характером і своїми діями. Це те, що надихає і рухає нашу планету вперед. Впевнена, що чим далі ми будемо в своїх поглядах – тим швидше настане ера, коли всім нам комфортно і всі ми розмовляємо та думаємо одними меседжами. Тоді точно всі забудуть про вік :)», – зазначає Лариса Кадочникова, народна артистка України, героїня #забутипровік.
У 1+1 media відкриті до співпраці та готові залучати до антидискримінаційної боротьби інших. Саме тому 1+1 Media разом з іншими великими компаніями згуртувалися навколо ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар’єрів» та створили спільноту «Бізнес без бар’єрів». Більше 20 українських та міжнародних компаній сьогодні діляться між собою кращими безбар’єрними практиками, задають тренд на впровадження безбар’єрності. Учасники спільноти впроваджують зміни та сприяють їм, щоби створювати рівні можливості, зокрема, у доступі до роботи людей, старших 50 років. Медіагрупа закликає інших роботодавців проявляти ініціативу, ділитися власними напрацюваннями та думками щодо цієї теми й руйнувати стереотипи разом.Адже «Бізнес без бар’єрів» - зона без конкуренції. Кожна ініціатива – великий крок до того, щоб безбар’єрність стала новою суспільною нормою.
Відео в рамках ініціативи
Фото в рамках ініціативи
Цю публікацію створено в межах ініціативи Олени Зеленської «Без бар’єрів». Публікація підготовлена компанією 1+1 Меdia за підтримки ГО «Безбар’єрність».
«Бізнес без бар’єрів» — спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.