Тонути в «плинності» або жертвувати якістю? Кейс від сервісу НеСам
29 квітня, 2021
Коли тільки починаєш будувати бізнес, дуже складно розвиватися і конкурувати з більшими колегами по ринку, навіть якщо рівень сервісу у вас набагато вище.
Головні причини:
- Бракує кваліфікованих кадрів. Мало висококваліфікованих фахівців хочуть працювати у вас, якщо ви ще тільки починаєте або ваш бренд ще не на слуху. Більш досвідчені фахівці хочуть отримувати більше і це правильно. Вони це заслужили, але де знайти гроші на оплату їхніх послуг?
- Розбиратися і робити все самому немає часу.
Думали, що розбираємося у всьому краще за інших
Ще чотири роки тому, коли ми розвивали нашу школу програмування для дітей Junior IT, ми, як і всі, «застрягали» і втрачали час на банальних завданнях: зробити банер, запустити рекламу, щось відкоригувати на сайті. У цих завданнях можна просто загинути й забути, чим ти взагалі займаєшся.
Ми шукали виконавців на фрілансі. На якомусь етапі це допомагало. Одноразові завдання можна було вирішити. Але коли їх кількість зросла, з'явилися проблеми, то фрілансера не було постійно в мережі, то ще щось.
Потім вирішили знайти підрядників, які б закривали наші потреби. Розіслали кілька запитів у компанії і отримали прайси на послуги. І стало зрозуміло, що невеликі компанії щомісяця їх оплачувати просто не можуть.
Наприклад:
- SEO: аудит сайту перед запуском: $ 800, далі щомісяця $ 1000;
- Реклама Facebook/Instagram: $ 300 — аудит перед запуском, далі 10% від обороту, але не менше $ 150.
Цей приклад про те, що людині з невеликим бізнесом дуже важко виділити навіть такі суми.
Ось і виходить, що буває просто безвихідна ситуація:
- Або брати в штат свідомо не дуже кваліфікованого співробітника, на оплату якого вам вистачає, і заздалегідь прощати йому всі його промахи.
- Або продовжувати робити все самому, тому як на більш якісних підрядників саме зараз не вистачає коштів.
Що ми зробили, щоб все змінити і допомогти іншим
Проблема така є, і її потрібно вирішувати. Дуже довго в голові крутилися різні ідеї, поки в один момент все не сформувалося в одну. Чому не надавати весь спектр послуг за фіксовану щомісячну передплату? Так і народився сервіс для малого і середнього бізнесу з досить цікавою назвою «НеСам».
Підписка покриває відразу кілька напрямків:
- дизайн;
- SEO;
- реклама в Facebook/Instagram;
- створення сайтів/Landing pages;
- чатботи.
Тобто все те, що можна делегувати, щоб витратити свій час на важливіші завдання.
Планували одне, а вийшло зовсім не так
Коли ми стартували, то вибрали малий бізнес як нашу цільову аудиторію. Точніше, таргетинг на компанії розміром до 20 осіб. Але, на наш подив, першими, хто почав реагувати, були компанії від 50 до 100 осіб. За їхніми словами, їм зручно делегувати якісь завдання, коли власний штат з ними не справляється.
Головний напрямок, в якому багато хто потребує експертної допомоги, — дизайн. І це не тільки сайти і Landing pages, а й дизайн постів, оформлення друкованої продукції та інше.
Профіль компаній, які звертаються, досить різний. Від інтернет-магазину, яким потрібно постійно оформляти продукцію на сайті, до виробника м'яса равликів, продукцію якого можна побачити на полицях у супермаркетах.
Розбиратися та робити все самому чи все ж таки шукати підрядників?
З власного досвіду скажу, що знайти хороших та відповідальних виконавців дуже важко. Розбираєшся ти чи ні, все одно часто наступаєш на граблі. Тому я б рекомендував для початку все-таки самому розібратися в таких напрямках, як: SEO, таргетована реклама, дизайн. Спочатку все потрібно буде робити самому, а далі ці знання будуть необхідні для контролю інших.