Як створити і відкрити свій інтернет-магазин. Кейс від Анастасії Романської
Запустити бізнес в онлайні хочуть не тільки досвідчені продавці, а й підприємці-початківці. Але ніхто не застрахований від помилок, які викликають незаплановані витрати на відкриття інтернет-магазину. Як відкрити інтернет-магазин і отримати прибуток ― актуальне питання для багатьох.
У цій статті покроково розкажемо, як відкрити інтернет-магазин з нуля: про що подумати перед запуском сайту, який інтернет-магазин краще створити і як отримати продажі.
Крок 0: Чи варто відкривати інтернет-магазин?
Створення інтернет-магазину вирішить такі завдання бізнесу:
- автоматизує продажі;
- допоможе враховувати асортимент і наявність продукції;
- допоможе аналізувати основні показники продажів;
- збільшить охоплення клієнтів.
Добре подумайте, чи потрібен вашому бізнесу інтернет-магазин, чи готові ви вкласти гроші в онлайн-проєкт і чи принесе це дохід.
Якщо ви створюєте інтернет-магазин як бізнес, ви повинні чітко розуміти, що ваш товар буде продаватися. Ще краще, якщо товар або послуга вже популярні офлайн або в соціальних мережах. У такому разі можна створити онлайн-магазин як доповнення до фізичної точки продажу.
Створення сайту інтернет-магазину суттєво зменшить ваші витрати, якщо ви правильно організуєте такі процеси:
- Обробку замовлень
- Поповнення асортименту
- Роботу з постачальниками і закупівлями
- Маркетинг і підвищення попиту
- Логістику та доставку
- Юридичне та податкове оформлення
Якщо інтернет-магазин ― ідеальний варіант для вашого бізнесу, то наша покрокова інструкція допоможе вам створити інтернет-магазин.
Крок 1: Який інтернет-магазин відкрити?
Визначте, який товар продавати. Від товару залежатиме початковий план дій:
- вибір постачальників;
- виробництво і закупівля товару;
- позиціонування;
- вибір аудиторії;
- рекламне просування.
Виберіть товар за популярністю:
- Товар вже популярний. Такий товар продається і окупається швидко, але у вас обов'язково будуть конкуренти. Щоб перевершити конкурентів, виберіть більш вузьку нішу товару. Наприклад, ви хочете відкрити інтернет-магазин одягу. Спробуйте продавати тільки нижню білизну і купальники. Найбільш популярним товар зробить індивідуальний пошив та ручна робота.
- Товар новий і незнайомий. У такого товару буде небагато конкурентів. Але товар доведеться популяризувати і вкласти в це багато сил. Якщо ви не готові витрачати багато грошей на рекламу, то спробуйте просунути товар безкоштовно: через сарафанне радіо і знижки за хороші відгуки в соціальних мережах.
Вибрати, який товар або послугу продавати, допоможуть правила і поради:
- У вузькій ніші товарів менше конкурентів.
- Виберіть продукцію, на якій ви знаєтеся, щоб зрозуміти потреби клієнтів і надати їм кращий сервіс.
- Якщо розмір товарів невеликий, влаштуйте склад вдома. На старті це добре заощадить гроші.
- Унікальний товар, якого немає в конкурентів, збільшить попит.
- Враховуйте сезонність попиту і можливість повернення товару. Це дозволить організувати ресурси вигідно і не витратити гроші даремно.
- Товар, який має властивість закінчуватися і постійно необхідний, приводить постійних клієнтів. Наприклад, жіноча косметика ― товар першої необхідності і попит на неї буде завжди.
Коли ви визначитеся з продуктом, не поспішайте витрачати гроші на велике виробництво. Перевірте попит на свою продукцію безкоштовно через спеціальні ресурси статистики або почніть продавати товар у соціальних мережах. Якщо попит є, створіть невеликий інтернет-магазин і перевіряйте статистику продажів вже через нього.
Крок 2: Хто у вас купуватиме?
Визначте свою цільову аудиторію. Бабусям та дідусям навряд чи знадобляться чохли на iPhone, а дівчата не будуть купувати домкрати. Тому знайдіть свою аудиторію за основними характеристиками:
- Інтереси. Найважливіша характеристика під час визначення цільової аудиторії, при цьому найбільш нестабільна. Клієнти часто відмовляються від звичних інтересів і захоплюються новими.
- Стать. За статистикою, жінки купують частіше і більше. Але якщо ваша продукція глибоко технічна, автомобільна або будівельна, можна зробити акцент на продаж чоловікам.
- Вік. Молодь схильна до покупок в інтернеті, тому що довіряє новим технологіям більше, ніж старше покоління. Проте доросліші люди частіше можуть дозволити собі дорогу продукцію.
- Фінансове становище. Якщо асортимент вашої продукції великий, розділіть його на цінові сегменти. Тоді покупці зможуть орієнтуватися на вартість, якість і ексклюзивність залежно від свого доходу.
- Сімейний стан. Сімейні люди не настільки спонтанні в покупках, як неодружені, тому що їхній бюджет строго розподілений між членами сім'ї. Також основним критерієм покупки для сім'ї стає якість.
Дайте відповідь на такі питання, щоб визначити образ свого покупця:
- Яку проблему клієнта вирішить ваш продукт?
- Чим цікавиться ваш клієнт?
- Де живе ваш клієнт?
- Яка стать, вік і освіта у вашого клієнта?
- Який у клієнта дохід?
- Де клієнт отримує інформацію в інтернеті?
Коли ви сформуєте образ свого клієнта, це допоможе вам розробити відповідний функціонал і дизайн сайту, а також вибрати потрібні критерії реклами.
Крок 3: Як вибрати постачальників?
Постачальників багато, їх легко знайти, але не варто співпрацювати з першим зустрічним. Витратьте час на пошук надійних бізнес-партнерів. Вибирайте за критеріями:
1. Розташування. Чим ближче постачальник, тим швидше ви отримаєте товар. Якщо ж товар унікальний і він є тільки в іншій країні, закладіть у бюджет витрати на логістику і робіть замовлення у постачальника заздалегідь.
2. Вартість і якість. Замовляти занадто дешевий товар небезпечно, тому що може постраждати ваша репутація з самого початку проєкту. Спробуйте невеликі партії товарів декількох постачальників, щоб особисто переконатися в якості.
3. Умови роботи. У постачальника повинна бути гнучка система гурту і роздрібу, щоб вам не доводилося витрачатися на закупівлю неперевіреного товару. Також визначте, як вам зручно зберігати товар. Є кілька варіантів співпраці:
- товар зберігається на вашому складі після покупки;
- товар зберігається в постачальника, а ви викуповуєте його, коли зручно;
- дропшипінг ― спосіб відкрити інтернет-магазин без закупівлі товару. Ви отримуєте замовлення свого клієнта, а постачальник відправляє товар безпосередньо клієнту.
4. Поставка. Перевірте термін, умови і стабільність постачання. Не забудьте перевірити надійність упаковки товару.
5. Оплата. Виберіть відповідний метод оплати і перевірте, чи можна взяти відстрочку про всяк випадок.
6. Додаткові послуги. Якщо товар має сервісне обслуговування, то визначте, хто буде ним займатися: ви або постачальник.
Пошук постачальників не обмежується пошуковими системами: перевірте сайти оголошень, тематичні форуми, газети і галузеві виставки. Спробуйте знайти більше одного постачальника. Постачальник може змінити ціни або припинити випускати потрібний товар ― тоді стане в пригоді зв'язок з іншим партнером.
Крок 4: Як юридично оформити бізнес?
Щоб відкрити розрахунковий рахунок для оплат, знадобиться офіційне оформлення компанії: ФОП або ТОВ. Ви можете зареєструвати компанію через юридичне бюро або самостійно.
Для початку виберіть форму власності. ТОВ підійде для бізнесу з декількома партнерами. У документах зазначатимуться частки власників і зобов'язання. Також ТОВ буде до речі, якщо ви:
- плануєте співпрацювати з іншими компаніями;
- хочете потім продати бізнес;
- знайдете зовнішнє інвестування.
ФОП підійде, якщо:
- власник компанії один;
- ви плануєте розпоряджатися грошима вільно;
- нові партнери не передбачаються;
- зовнішніх інвестицій не буде.
У рамках співпраці з Дія.Бізнес HOSTIQ.ua надає три безкоштовних місяці хостингу для сайту з тарифом HQ10. Можливістю можуть скористатися нові підприємці, що отримали офіційну реєстрацію ФОП за останні три місяці, за промокодом diiabiz_hostiq.
Зверніть увагу: для деяких видів діяльності потрібне ліцензування і системи оподаткування бувають різними. Як реєструвати і що краще вибрати, обговоріть з вашим бухгалтером або податковим інспектором.
Крок 5: Як назвати інтернет-магазин?
Вибір назви сайту і його домену ― перший крок до того, як зробити інтернет-магазин успішним.
Домен або доменне ім'я ― це адреса сайту в інтернеті, яку вводять у браузері для переходу на сайт. Якщо у вашого бізнесу вже є назва, виберіть домен з цією назвою.
Домен, який вам підходить, може бути вже кимось зайнятий. Але ви можете вибрати іншу доменну зону або написати назву трохи інакше. Наприклад, ви вибрали назву сайту mybestshop.com, але такий домен вже зайнятий. Тоді спробуйте альтернативи: mybestshop.boutique, mybestshop.clothing, mybest.shop. Тематична доменна зона може зробити ваш домен цікавішим.
Щоб домен добре впливав на SEO сайту, вкажіть у назві ключове слово, за яким ваш товар будуть шукати в інтернеті. Також віддайте перевагу короткому домену, щоб його було легко запам'ятати.
Крок 6: Де розмістити інтернет-магазин?
Для розміщення сайту в інтернеті потрібен хостинг. Хостинг ― це послуга з розміщення сайту на сервері. Вартість цієї послуги залежить від якості серверу і типу хостингу.
Тип хостингу залежить від потреб сайту. Невеликий інтернет-магазин можна розмістити на віртуальному хостингу. Коли на сайті стане більше товарів і відвідувачів, можна буде змінити тип хостингу на VPS або виділений сервер.
Крім типу хостингу, потрібно визначитися з хостинг-провайдером. Важливі аспекти вибору:
- різноманітність тарифів і типів хостингу;
- хороші технічні характеристики;
- датацентри в різних країнах;
- наявність служби підтримки;
- тестовий період і можливість повернути гроші.
Ваш сайт повинен постійно працювати, і його робота безпосередньо залежить від вибору хостингу. Якщо ви запустили потужну рекламну кампанію, клієнти масово почнуть замовляти товар. При цьому збільшуватиметься навантаження на сайт і хостинг може не витримати. Тому під час вибору хостинг-провайдера не варто вірити пропозиціям на кшталт «як створити інтернет-магазин безкоштовно». Безкоштовний хостинг точно не витримає навантаження на інтернет-магазин.
Крок 7: Як створити інтернет-магазин?
Невеликий простий інтернет-магазин можна зробити самостійно, без знання мов програмування. Готовим рішенням у цьому разі стане конструктор сайтів або CMS.
Подумайте, на чому створити інтернет-магазин. Якщо ви вибираєте CMS, то найпопулярніші платформи для онлайн-продажів ― це PrestaShop, OpenCart, WordPress, Magento, Joomla, ZenCart і OsCommerce.
Якщо ви хочете створити унікальний і складний функціонал на сайті, то вам знадобиться фахівець з розробки сайтів. Створити інтернет-магазин з нуля коштує дорожче і робиться довше, проте буде відповідати всім вашим вимогам.
Алгоритм вибору розробника сайтів такий:
- перевірити портфоліо розробника;
- проаналізувати відгуки про розробника;
- вибрати CMS для розробки;
- оцінити вартість розробки і термін виконання;
- перевірити наявність додаткових послуг: технічна підтримка, SEO-оптимізація.
Також обговоріть на початковому етапі відображення контенту, способи оплати та доставку вашого товару.
У кожного товару на сайті повинно бути зображення, опис, характеристики та вартість. Заздалегідь продумайте системи пошуку і фільтрації товарів, навіть якщо їх небагато.
Способи оплати мають бути різними: як мінімум, повинні бути готівкові і безготівкові варіанти. Зручно підключити до сайту агрегатори платежів. Вони дозволяють оплачувати товари декількома способами: через пластикові карти, термінали оплат, WebMoney, SMS-платежі, PayPal.
Крок 8: Як відкрити власний інтернет-магазин?
Запуск інтернет-магазину можна запланувати після створення мінімального функціоналу на сайті, щоб почати заробляти і покривати витрати.
Але не зволікайте. Після запуску інтернет-магазину на вас чекають додаткові випробування і витрати:
- регулярне наповнення сайту товарами і сторінками;
- просування сайту;
- постійне поліпшення сайту;
- розширення функціоналу сайту в міру зростання.
Підсумковий чекліст
- Вирішіть, чи підходить для вашого бізнесу інтернет-магазин і чи готові ви витрачати гроші на його створення.
- Визначтеся з товаром або послугою, яку будете продавати.
- Сформуйте образ вашого клієнта, щоб влучити дизайном і функціоналом у ціль.
- Виберіть постачальника, а краще кілька про всяк випадок.
- Оформіть бізнес юридично, виберіть потрібну форму власності.
- Придумайте назву свого бренду і зареєструйте класний домен для сайту.
- Виберіть хостинг для розміщення сайту, спробуйте кілька провайдерів.
- Розробіть сайт або найміть розробника.
- Запустіть інтернет-магазин якомога раніше, щоб почати отримувати прибуток.
Анастасія Романська