Велокомпанія з Харкова втратила 5 млн доларів через війну, але відновила виробництво на Тернопільщині та допомагає ЗСУ
23 серпня, 2022
Якби ракета впала на сто метрів далі, загинуло б багато людей
«Велолтрейд» на ринку України вже понад 20 років. До початку повномасштабного вторгнення компанія виробляла 1000 велосипедів на день. На початку березня російська ракета влучила в один з цехів підприємства із сировиною. Через те, що це було вночі, на робочому місці не було працівників, тому обійшлося без жертв. Охоронець і пес, які в ту ніч були на варті, залишились живі тільки завдяки подвійній стіні в приміщенні, де знаходились.
«Одразу поруч із цехом починається приватний сектор, бо це на околиці міста. Якби ракета впала на сто метрів далі, загинуло б багато людей. Після влучання ракети почалася пожежа, і потім в новинах, наші вороги розповідали, що знешкодили нафтобазу», — розповідає Микита Ткаченко, виконавчий директор компанії «Велотрейд».
Релокація підприємства
Загалом компанія втратила близько 4-5 млн доларів. Перед керівництвом постав вибір: або закривати все та жити на кошти, які залишилися, або намагатися реанімувати бізнес та вивезти його з Харкова, зберігаючи команду і робочі місця. Рішення адаптуватися до нових умов було ухвалено швидко. Відтак, організували «переїзд» цеху з виробництва на захід України. Це було нелегко, адже перевезти всі виробничі потужності — надважка задача, до того ж треба було знайти необхідні приміщення на новому місті.
«Ми знайшли приміщення, яке нам підійшло під склад, в Хотині, це Чернівецька область. За 50 км, але вже в Тернопільській області, знайшли приміщення для виробництва. Ми зробили там ремонт, облаштували житлову зону для наших співробітників і вже 15 травня почали виробляти перші велосипеди. Зараз компанія працює на 1/3 від своїх потужностей. Якщо до війни ми виготовляли близько 1000 велосипедів в день, то зараз десь 300», — згадує Микита.
Майже всі співробітники, які приїхали із Харкова, а їх близько 50 (зі своїми родинами), живуть на виробництві в спеціально облаштованих житлових зонах. Зараз штат компанії нараховує близько 80 людей (виробництво і офіс). Приблизно 10 з 80 — місцеві, які отримали нові робочі місця на харківському виробництві.
«Багато з наших співробітників вже залишилися без нічого. Їм нема куди повертатися. В них немає квартир, будинків, все зруйновано. Дехто втратив набагато більше, ніж майно — друзів, рідних, загинули деякі з наших постійних клієнтів. В нас були клієнти — ціла родина, яка багато років займалася велосипедним спортом. Вони всією родиною, втрьох, підірвалися на міні, коли намагалися евакуюватися із Харківської області».
Релокація підприємства
Кожен має допомагати тим, чим може
Попри складнощі, «Велотрейд», як і всі українці сьогодні, веде й активну волонтерську діяльність. Ще перебуваючи в Харкові, співробітники розвозили продукти харчування харків’янам, які цього потребували. Надавали приміщення своїх складів для підрозділів територіальної оборони. Купували для ЗСУ пікапи, приціли, дрони.
«Мене дуже вразила єдність нашого народу, наші Збройні Сили, волонтери, які стали окремим підрозділом ЗСУ, звичайні люди, як ми з вами. Люди об’єднуються і роблять дуже багато! І це правильно. Сьогодні кожен має допомагати тим, чим може. Я вважаю, що буквально кожен українець, де б він не знаходився, має прокидатися із думкою: «Чим сьогодні я можу бути корисним Україні? Що я можу зробити для нашої спільної мети?» — і саме так наближати країну до перемоги!», — впевнений Микита.
• Ми непереможні, коли єдині, коли стоїмо пліч-о-пліч.
• Перемагаємо, бо б’ємось пліч-о-пліч.
• Вільні, бо стоїмо пліч-о-пліч.
• Не така страшна тривога, коли ми стоїмо пліч-о-пліч.
Довідково:
- Матеріал підготовлений в межах соціального проєкту «Пліч-о-пліч» — всеукраїнської кампанії про єдність та незламність українців, яка реалізується за участі Рівненської, Тернопільської, Івано-Франківської, Львівської, Закарпатської, Чернівецької та Волинської ОДА.
- Проєкт USAID «Трансформація комунікацій» має на меті працювати в партнерстві з Урядом України, приватним сектором та громадянським суспільством задля підвищення стійкості демократії в Україні через інноваційні підходи, які залучають українців до обговорення демократичних перетворень та Європейської інтеграції країни.
- Green Penguin — креативна агенція, яка комунікує про важливі державні та соціальні проєкти.
- Офіс з розвитку підприємництва та експорту та національний проєкт Дія.Бізнес доєдналися до соціального проєкту «Пліч-о-пліч» як інформаційні партнери.
Більше історій героїв проєкту «Пліч-о-пліч» шукайте в соцмережах кампанії: Instagram та Facebook.