Головні 7 речей, які я переглянула перед невідворотністю кризи
27 квітня, 2020
Приголомшливий бізнес будується на приголомшливій енергій лідера, винятковій системі організаціі роботи та побудові процесів, в залученні виняткових людей в команду управлінців, у фантастичних стандартах сервісу, розвинутій системі комунікацій з клієнтами. Саме все це будує найвищий рівень довіри та впливає на досвід клієнта, що забезпечить наступні продажі.
Але головне - він побудований на тих помилках та перепонах, які проходить та долає кожен підприємець, щоб зробити власні висновки та отримати новий шанс те, щоб нарешті все зробити правильно та свідомо!
Я підприємець з досвідом у 2 роки. До цього я очолювала великі та успішні компаніі на позиціі топ менеджменту. Наразі я власник та головний гравець у відповідальному, інтелектуальному та напруженому бізнесі консалтингових послуг. Це моя не перша криза. Але в якості підприємця, власника, роботодавця, платника податку - перша. І тому так важливо зробити уроки, що вбережуть мій бізнес, мене, моіх людей та моє майбутнє.
1. Потрібно працювати над бізнесом, а не просто працювати в ньому.
Мета створення бізнесу для багатьох – позбутися своєї роботи в якості найманого працівника. Тому ще довгий час, якщо не працювати над собою і зміною своіх підходів ми залишаємось найманими працівниками, але тепер вже у власних організаціях.
Але бізнес, я зрозуміла, - це давати роботу іншим людям.
І кожен день варто не вести свій бізнес, а працювати над його розвитком. Доповнювати кроки можливостей в стратегіі, будувати нові моделі партнерства, вдосконалювати організаційну структуру, а не лише працювати в ньому на рівні багаторукого Шиви.
І це про різні речі в свідомості кожного підприємця!
2. Все що потрібно лідеру та підприємцю в одному обличчі – це енергія та час.
Лідер постійно готовий змінюватись та змінювати. Це виснажує і може шкодити розумінню потреб бізнесу та способів іх задоволення. Для цього потрібно багато енергії.
Досить часто невдачі в бізнесі стаються не через відсутність фінансів, знань про маркетинг, або невміння управляти людьми. Часто саме через брак чи втрату енергії у власника - все, що починалось як зухвалий та невпинний до розвитку бізнес проект, стикається з тим, що називається професійне вигоряння. І щоб бізнес не став кладовищем мрій власника – потрібно виділяти час, день і навіть місяць на те, щоб мати час на рефлексію та аналітику себе та своєі компаніі.
І час карантину – для мене саме час на перезавантаження. Коли я буду відчувати відчай або паніку я буду влаштовувати для себе вимушений карантин. І він буде оновлювати мене, і виводити бачення моєі компаніі на новий рівень.
3. Бізнес, залежний від людей – уразливий.
Перш за все, вам потрібна система продажів, яка вас вирізняє! Потрібно продавати ваш продукт та послуги як систему, а не як експертизу та навички окремих людей. Вам потрібні не продавці. Але в цій системі всі принципи, стандарти та механіки взаємодії, або обслуговування мають бути створені вами. Тому ще це ващ бізнес. Ваша дитина. І ваше бачення. Ніяка наймана людина не зможе побудувати вам ядро цінності компаніі. Вона може лише цьому слідувати. Всі ключові речі в вашій компаніі мають бути описані: лаконічно, тезово, як вмієте. Але саме за таким підходом – люди, яких ви будете наймати, зможуть до цього повертатись, та цьому слідувати.
Позитивне зрушення вашого бізнесу відбудеться лише тоді, коли ви розробите систему. Якщо ви будуєте core (ядро) лише на якостях ваших людях – ваш бізнес вам не належить. Тому що і люди вам теж не належать.
4. Наймати людей не на роботу, а на виконання найважливішого завдання їхнього життя.
Більшість співробітників хочуть мати місце роботи. А нам важливо знаходити тих, хто буде хотіти роботу заради успіхів у своєму майбутньому. Сліпої віри людей ми не можемо вимагати постійно. Над цим потрібно буде попрацювати.
Якщо людина приходить на роботу лише заради грошей, а не заради вищої мети, вона робить свою частину роботи рутиною. А потім страждає від цієї рутини та шукає собі нове місце для новоі зарплати.
Якщо ж лише робити ставку на постійну мотивацію дійсно крутих спеціалістів, та іх фінансову підтримку, ви будете залежні від підвищення вартості на ваші послуги, та врешті решт ваша структура витрат буде з’їдати вас самих.
5. Не марнувати свій час, не розтрачати ресурси та можливості на виснаження від поганих людей в команді.
"Поганих" – це не лише про моральні якості. "Поганих" - це ще і про не схильних до роботи з ентузіазмом та тих, що позитивно не налаштовані до справи вашого життя! Бо головне, для мене, у співробітників - ентузіазм, командність, та дисципліна до самого себе.
Підприємці – це завжди про готовність до змін, про темп заради перемоги. І якщо ми, як торпеди, швидко та впевнено рухаємось, є припущення, що люди можуть не встигати, ставати баластом, плентатись в хвості. На таких людей ви не зможете покласти відповідальність. А в разі необхідності скинути проблеми їм на вирішення. Але якщо люди не люблять свою компанію та не поважають вас – все це марно. Іхні примхи, настрій, іх безвідповідальність - лише прискорять крах компаніі, яку ви так ретельно створювали.
6. Потрібно продавати себе, свою компанію, а не лише своі послуги.
Товари та послуги вже не є настільки важливі. В цьому розмаїтті конкурентних пропозицій виокремитись – вкрай важко. Більш важжливими стали «упаковка» вашоі компаніі та власний голос лідера бізнесу. І це не про рекламу. Я вбачаю іі скорочення, тому що вона взагалі не впливає на довіру. А довіра – по суті, важливіша за все. І завдяки довірі та гнучкості до потреб клієнта багато компаній здатні вижити.
Це про ваші співпадіння з клієнтом на рівні світогляду, на рівні цінностей, на рівні відчуття життя в єдиному темпі. Якщо ви як компанія і як лідер маєте чітку, голосну та впевнену позицію, якщо всі інновації направлені на комфорт клієнта, а не лише на вдосконалення ваших внутрішніх забобон у вигляді гарно оздобленого офісу та яскравих корпоративів, то до вас дослухаються ті, хто думає так само.
Зараз клієнту важливо продавати його кращу версію себе. Бо він хоче для себе кращого майбутнього. Поговорить з ним про це!
7. Бізнес має приносити радість.
Якщо ви займаєтесь бізнесом, значить ви генератор кращого життя. Для ваших клієнтів, для ваших співробітників, для вашоі родини та для себе. І ваша компанія та всі процеси в ній не мають відбирати це життя у вас, у мене, у безлічі тих, хто мріє про те, щоб зробити цей світ кращим. Моя компанія не має робити мене спустошеною, агресивною, злою та незадоволеною. Працюючи над уроками для свого бізнесу я нібито працюю над уроками для свого життя. Бо мій бізнес і є важлива частина мого та вашого життя. А моє життя – і є я. А я маю бути впевнена та щаслива. Інакше який у всьому цьому сенс?
Інакше як ми змінимо цей світ, якщо не готові до невідворотних криз та нових перемог?!