7 інструментів, що допомагають моїй компанії подолати кризу
01 грудня, 2020
«Криза — час можливостей», — так говорять багато успішних людей, і я їх частково підтримую, оскільки теж розглядаю цей нестабільний час як поштовх до швидкого росту. Досвід 2008 і 2014 років показує, що однозначно під час криз відбувається перерозподіл ринку, на якому одні закриваються, а інші злітають і відвойовують велику частку.
Моя компанія — виробник дверей і посідає передові позиції в галузі, але це не «стелить солому» під нас у разі падіння економіки. Щоб залишитися «на плаву», ми багато працюємо. І я готовий поділитися інструментами, якими зараз користуюся.
1. Щотижневі дзвінки
Ми поділили всіх клієнтів між продавцями та продзвонюємо кожного щотижня. Не подумайте, це не кожна людина, в якої стоять наші двері, я кажу про дилерів, хто їх продає. Запитуємо, чим можемо їм бути корисними або чим можемо допомогти. Надуємо про те, що є на складі, інформуємо, що завод працює і ми нікуди не пропали, що готові їм постачати двері.
2. Зміни залежно від попиту
Особливо це було виражено в карантин, коли будівельні магазини закрилися, але будівництва були відкриті — працювали на них. Завжди економили час і спілкувалися з дилерами, а ті, в свою чергу, з торговими точками. Зараз нам потрібно було оперативно знати та розуміти потреби точок продажів — спілкувалися з торговими точками безпосередньо через Telegram.
3. Турбота про клієнта
Це не гучні слова, а дії. Ми розробили для партнерів шаблон сайту і даємо їм його безкоштовно. Більшість наших торгових точок — невеликі магазини в містах та селах, у них немає ресурсу на перехід в онлайн. А це життєво необхідно, особливо в період карантину. Навіщо ми витратили гроші на шаблон сайту, коли всі говорять економити кошти? Це продуманий крок, турбота та інвестиція. Так торгові точки стали сильнішими, отже, будуть продавати двері, а у нас завжди буде ринок збуту. Якби ми не зробили такий внесок, втратили б набагато більше ресурсу у вигляді грошей і часу на пошук нових дилерів після кризи.
4. Нові методи просування
Раніше у нас не було продажів через інтернет, тільки офлайн. Зараз вони становлять 60% від «загальної картини» доходу. Почали просуватися на OLX і ROZETKA, де раніше не були. Сьогодні старі методи не працюють, а нові ще не досліджені ні конкурентами, ні вами. Випробуйте всі варіанти.
5. Розглядаємо найгірший сценарій
Нікому не відомо, як буде далі розвиватися ситуація з пандемією. Ми не належимо до тих, хто буде працювати в надзвичайний стан. Тому зараз працюємо сім днів на тиждень, щоб заготовити резерв та підготувати базу.
6. Робота зі співробітниками
Я весь час з продавцями. Зараз важливо приділяти цьому увагу. Це ті люди, які комунікують із нашими споживачами, і коли новини гнітять, потрібно, щоб ці хлопці були в гарному настрої. Потрібно постійно працювати з персоналом, мотивувати продавати далі, не впадати в апатію.
7. Імідж
Дуже скоро мине карантин, коронавірус і економічний спад. Нам з вами важливо за цей час не зруйнувати те, що ми будували роками. Це не тільки компанія, виробництво, мережа продажів, а й відносини з партнерами, клієнтами та співробітниками.
Зараз будь-яка дрібна ситуація, на яку раніше ніхто навіть не звернув би уваги, може призвести до великого конфлікту. Це дуже важливо розуміти, контролювати та відстежувати. Ви можете зараз з кимось розсваритися, а потім через місяць або два — потрібно буде з ними працювати, а відносини вже зіпсовані. Я вважаю, що зараз, як ніколи, важливо зберегти відносини з партнерами та постачальниками. Щоб ми могли надалі нормально працювати, коли ситуація стабілізується.