Бізнес без бар'єрів
Місія
Ми об’єднали зусилля, щоб безбар’єрність стала частиною бізнес-стратегії кожної компанії задля врахування інтересів і потреб всіх людей.
Цілі
- Зробити безбар’єрність невід’ємною частиною корпоративної культури в Україні.
- Ввести практику обміну досвідом впровадження безбар’єрності між бізнесом.
- Поширювати знання про найкращі бізнесові кейси реалізації безбар’єрності серед бізнес-спільноти та широкої громадськості.
- Масштабувати позитивний досвід на якнайбільшу кількість компаній в Україні.
Олена Зеленська
Тренди. Чому це важливо?
Ми не можемо змінити наш вік, расу чи ґендер. Ми народжуємося і живемо з різним станом здоров'я, і буває, що воно різко змінюється, а слідом змінюються наші здібності та потреби. Але наші права на роботу, освіту та спілкування, творчість, участь у житті суспільства — залишаються незмінними та рівними для всіх.
Безбар'єрність у бізнесі (diversity, equlity and inclusion) — вже питання виживання, адже різномаїття серед клієнтів та спеціалістів на ринку праці зростає дуже швидко, і компанії мають реагувати на це.
2,7 млн людей з інвалідністю,
при цьому:
- більшість інвалідності отримана у дорослому віці;
- 70% працівників з інвалідністю не потребують адаптації робочого місця.
10,1 млн людей старше 60-ти років,
при цьому:
- більшість з них фахові та віддані компанії працівники;
- у розвинених країнах менше ніж 25% людей підтримують стереотип щодо успішності компаній, де працює переважно молодь.
близько 66% громадян вважають, що СЕО:
- мають очолити швидкі зміни замість того, щоби чекати коли їх змусить держава
- мають вступити, коли уряд не вирішує суспільні проблеми, та бути відповідальним в тому числі і перед громадою.
У компаніях, які впровадили безбар'єрні цінності
-
у 1,8 раза
зросла ефективність процесів -
у 1,3 раза
зросла задоволеність клієнтів -
у 2 рази
зросла залученість співробітників
Безбар’єрність у бізнесі
Це рух до відсутності бар’єрів для літніх людей, людей з інвалідністю, батьків дітей до 6-ти років, молоді без досвіду роботи, що виникають при:
- пошуку співробітників та прийнятті їх на роботу;
- адаптації та навчання співробітників на робочому місці та у колективі;
- розробці продуктів та послуг для ваших клієнтів;
- проєктуванні просторів для взаємодії з вашими клієнтами.
Це ефективні комунікації:
- з постачальниками про необхідність впровадження цінностей безбар’єрності;
- з клієнтами, співробітниками та широкою громадськістю про реалізовані безбар’єрні заходи.
З чого почати?
Призначити виконавчого лідера з безбар’єрності
Координувати всі дії з одного центру, створити команду та залучити ресурси.
Почати з аудиту процесів та просторів — важливо почути своїх співробітників та клієнтів
Інвестувати в прозорий аудит, щоб побачити ваші процеси та простори очима співробітників та клієнтів, не бійтеся результатів.
Визначити будь-які перешкоди для колег і клієнтів
Шукати бар’єри доступності, які можуть завадити вам приймати на роботу чи обслуговувати людей з деяких соціальних груп.
Вивчати досвід інших компаній та співпрацювати з громадськими організаціями та експертами
Вивчати кейси бізнесів, які вже мають значний досвід у реалізації безбар'єрних рішень, залучати до співпраці громадські організації, які глибоко розуміють потреби літніх людей, людей з інвалідністю, батьків дітей до 6-ти років, молоді без досвіду роботи.
Переглянути свої внутрішні та зовнішні комунікації
Подумати, як ви могли б представляти і говорити з більш широким спектром людей, включаючи літніх людей, людей з інвалідністю, батьків дітей до 6-ти років.
Залучати фахівців
Навряд ви вже маєте необхідний досвід у сфері аудиту та адаптації процесів та просторів з урахуванням потреб всіх груп населення, тому переконайтеся, що ви працюєте з людьми, які можуть допомогти.