Спільнота «Бізнес без бар'єрів»
У 2020 році перша леді України Олена Зеленська заснувала ініціативу «Без бар’єрів». Вона запропонувала візію суспільства без обмежень, в якому забезпечуються рівні права та можливості для всіх людей у самореалізації, зайнятості, пересуванні, сервісах, здобутті освіти, спілкуванні, дозвіллі, розвитку.
Безбар'єрність у бізнесі означає дотримання кількох ключових принципів, головними з яких є різноманіття та інклюзивність.
Різноманіття (англ. diversity) — це суспільна неоднорідність, адже в українському суспільстві є люди різного віку, гендеру, раси, люди з інвалідністю, люди різних політичних, релігійних поглядів та інше. І це нормально, коли команда бізнесу відображає суспільну різноманітність.
Інклюзивність (англ. inclusion) — це процес залучення представників усіх суспільних груп у життя, в роботу, освіту, відсутність дискримінації за будь-якою ознакою.
Великі українські та міжнародні компанії, які розділяють цінності безбар'єрності, надихнулись ініціативою першої леді та створили спільноту «Бізнес без бар'єрів».
В листопаді 2020 року сформувалася «перша десятка» бізнесів, які впроваджували безбар'єрні практики у своїх компаніях. Головне завдання проєкту — ділитися досвідом і поширювати його, реагуючи на запит колег на такі зміни. У жовтні 2021 року до ініціативи долучилися ще одинадцять українських та міжнародних компаній.
- Спільнота «Бізнес без бар’єрів» — зона без конкуренції. Кожна ініціатива окремої компанії доповнює спільну справу — розвиває безбар’єрність, щоб вона ставала новою суспільною нормою в Україні.
- Спільнота сповідує відкритість, тому доєднатися до неї може будь-яка компанія, яка вже сьогодні готова імплементувати принципи безбар’єрного ведення бізнесу.
- Спільнота «Бізнес без бар’єрів» — це об’єднання з відкритим кодом. Приєднання відбувається з ініціативи самих компаній, де вони заявляють свою відданість цінностям безбар’єрності і проголошують, як саме вони будуть впроваджувати безбар’єрність в своїх компаніях.
Компанії-учасники спільноти впроваджують зміни та сприяють їм, щоб створювати рівні можливості у доступі до роботи, сервісів, послуг для усіх без виключення, в тому числі людей з інвалідністю, літніх людей, батьків з дітьми до шести років, жінок та молоді.
«Наша філософія дуже проста. Це зона без конкуренції, де кожна ініціатива доповнює одна одну», — Олена Зеленська.
Учасники спільноти «Бізнес без бар'єрів»
- Банк ПУМБ
- Група готелів Fairmont Grand Hotel Kyiv та Riviera Нouse
- ДТЕК
- Книжкова платформа Yakaboo
- «Кока-Кола Україна»
- Корпорація АТБ
- Мережа супермаркетів «Сільпо»
- Ощадбанк
- ПриватБанк
- Торговельна мережа «Фокстрот»
- Укрзалізниця
- Укрпошта
- Юридична фірма «Астерс»
- 1+1 Media
- McDonald’s в Україні
- SOKAR Energy Ukraine
- Компанія VISA
- Work.ua
- Мережа магазинів «Фора»
- Mastercard
- Uklon